Menu

כרתים, 10 מנות מקומיות שחובה לאכול

0 Comments


מגדלאור של כרתיםכרתים, בתור האי הגדול ביותר ביוון, הוא כמו מדינה בפני עצמה ובמשך הרבה שנים כרתים באמת הייתה מדינה בפני עצמה, מה שהעניק לאי את הזהות המיוחדת שלו – דבר אשר בא לידי ביטוי, בין היתר, גם במטבח המקומי. יש כאן שפע של אוכל ייחודי אשר תוכלו להכיר במהלך הטיול באי. מכל האוכל שיש כאן, זה לא קל לבחור 10 מאכלים מייצגים, אבל בכל זאת ניסינו להרכיב עבורכם רשימה של 10 מאכלים שאתם חייבים לנסות.

דאקוס (DAKOS) – את הדאקוס תוכלו למצוא בכל יוון, אך השמות שלו עשויים להשתנות. זהו סלט קל וממלא המבוסס על שעורה ומוגש עם עגבניות וגבינה קרמית העשוייה מחלב עזים או כבשים. מעל הכל ישנה נגיעה של שמן זית, מלח, פלפל ואורגנו וזה מוגש על גבי לחם.

גאמופילאפו (GAMOPILAFO) – זוהי מנה יוונית מסורתית אשר נהוג להגיש אותה בחתונות. אבל אין צורך שיזמינו אתכם לחתונה מקומית על מנת ליהנות ממנה זו, תוכלו למצוא אותה בטברנות רבות ברחבי האי כרתים. המנה מזכירה את הריזוטו האיטלקי, זהו אורז המבושל בציר בשר עם נגיעות של לימון וחמאה.

Sfakia Pies – מנה טעימה במיוחד אשר ניתן לתאר אותה כפנקייק הממולא בגבינה, ישנן גם גרסאות הממולאות בירקות. הבצק כולל שמן זית וראקי (משקה אלכוהולי בטעם אניס) והוא מטוגן קלות במחבת בדומה לפנקייק.

creteמאכלים האיקוניים של כרתים

Sarikopitakia – זהו עוד אחד מהמאכלים האיקוניים של כרתים. זהו מאפה מבצק פילו הממולא בגבינה מחלב כבשים ומטוגן בשמן זית. הוא מוגש יחדיו עם דבש המעניק לו טעם מתקתק ומיוחד.

Kalitsounia –  מאכל זה גם כן עשוי בצק פילו הממולא בדברים שונים. הגרסה הנפוצה כוללת גבינה, אך בהחלט תוכלו למצוא גם עם תרד, ירקות ואפילו גרסה מתוקה עם סוכר וקינמון. בהחלט כדאי לנסות.

Apaki – אפאקי הוא מאכל בשרי העשוי בשר חזיר מומלח ומעושן. את הבשר משרים במרינדת חומץ בן יין למשך יומיים או שלושה ולאחר מכן הוא מעושן עם עשבים ארומתיים ותבלינים. ניתן לאכול אותו כמו שהוא או להוסיפו למאכלים שונים כמו חביתות, קיטניות, ירקות וסלטים.

חלזונות מטוגנים  (Chochlioi Boubouristi) – מנה זו מתאימה להרפתקנים שביניכם אשר אוהבים לנסות דברים חדשים. זוהי מנה של חלזונות מקומחים המטוגנים בשמן זית ומוגשים עם חומץ בין יין ורוזמרין.

Chaniotiko Boureki   – זוהי מנה טעימה מאוד המתאימה לצמחונים שביננו. זהו סוג של פשטידה עם זוקיני ותפוחי אדמה. כמו בהרבה מאכלים יוונים יש גם תוספת של גבינה, במקרה זה גבינה מקומית המזכירה ריקוטה. ישנן גם גרסאות הכוללות דלעת. מאכל זה מגיע מהעיר חאניה (Chania) וזהו גם מקור שמו.

טלה עם Stamnagathi – הסטמנגטי הוא ירק מקומי הנמצא בכל רחבי כרתים, הוא מזכיר מאוד תרד והוא אהוב על המקומיים אשר רואים בו אוכל בריא. בדרך כלל הוא מבושל ומוגש עם שמן זית ולימון. הוא מושלם להגשה עם מנות בשריות ובמיוחד בשר טלה. את המנה הזו תוכלו למצוא במקומות רבים, מהטברנות ועד מסעדות היוקרה.

ואל תשכחו, כאשר אתם בכרתים אתם חייבים לנסות את הראקי. זהו משקה מקומי העשוי מענבים ומוגש בטברנות. שותים אותו בשוט והוא התוספת המושלמת לאוכל.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
כרתים, 10  מנות מקומיות שחובה לאכול
Article Name
כרתים, 10 מנות מקומיות שחובה לאכול
Description
כרתים, בתור האי הגדול ביותר ביוון, הוא כמו מדינה בפני עצמה ובמשך הרבה שנים כרתים באמת הייתה מדינה בפני עצמה, מה שהעניק לאי את הזהות המיוחדת שלו – דבר אשר בא לידי ביטוי, בין היתר, גם במטבח המקומי. יש כאן שפע של אוכל ייחודי אשר תוכלו להכיר במהלך הטיול באי. מכל האוכל שיש כאן, זה לא קל לבחור 10 מאכלים מייצגים, אבל בכל זאת ניסינו להרכיב עבורכם רשימה של 10 מאכלים שאתם חייבים לנסות.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: