Menu

חופשה משפחתית: כך תעשו את זה נכון

0 Comments


חופשה משפחתית בראש שקט. אומרים שמשפחה לא בוחרים, אבל את היעד לחופשה המשפחתית בהחלט אפשר לבחור. חודש אוגוסט מביא איתו שלל מבצעים ודילים של הרגע האחרון וכל מה שנשאר זה לארוז מזוודה לכם ולילדים ולעלות על טיסה. אלא שלחופשה משפחתית יש כללים משל עצמה, בניגוד לחופשה רומנטית, כאן צריך לקחת בחשבון גם את הילדים, לכן חשוב שהיעד, האוכל, האטרקציות, הבריכות ועוד – יתאימו להם. כך תדעו במה להתמקד וגם כמה טיפים ממדריכת הורים – לעבור את החופשה בקלות ובכייף.

“משפחות מחפשות ומוצאות אצלנו חבילת נופש שתעטוף אותם, הם רוצים ראש שקט מבחינת הטיסה, ההסעה למלון, האוכל  והאטרקציות. מאוד חשוב להם שהילדים ייהנו”. מספרת מורן יעקובוב מנהלת מוקד המכירות של בליק תיירות, שמתמחה בחבילות נופש משפחתיות בחו”ל. מדובר במגוון ביעדים מבוקשים כמו כריתים, קוס, רודוס, אנטליה ועוד. לדבריה, “מלון טוב הוא כזה שאתה לא צריך לצאת ממנו, כי יש בו הכל. אוכל כמעט בכל שעות היום, פארק מים, מגלשות, הופעות. יש מלונות עם צוותי בידור וחדרי גיימינג עם משחקי מחשב שילדים יכולים לשחק בהם שעות ולהעסיק את עצמם. כמובן שיש פינוקים, המבורגר וצ’יפס בבריכה, ארטיקים, גלידות ברד – הכל כלול וההורים לא צריכים לשלוף את הארנק”. עוד היא מוסיפה: “משפחות ישראליות אוהבות גם חדרים מרווחים – הן מגיעות עם שנים-שלושה ילדים שמתרוצצים בחדר ובוחרים לרוב בחדרים גדולים”.

אחד היעדים האהובים ביותר על המשפחות הישראליות הוא אנטליה שבטורקיה, במרחק של שעה וחצי טיסה בלבד תמצאו מלונות מפוארים בסגנון ‘הכל כלול’, במחירים הרבה יותר זולים מנופש בישראל – וגם תרוויחו את חוויית הטיסה והמעבר בדיוטי-פרי. “זה פשוט יעד כובש, מלונות עם שפע של אוכל שמותאם לישראלים, אלכוהול חופשי, שירות ברמה מאוד גבוה וניקיון. אנחנו רואים שמשפחות שטסו לשם מבקשות לחזור שנה אחר שנה” מסכמת מורן יעקובוב, מנהלת מוקד המכירות של בליק.

לעיתים בחופשה אתם עלולים למצוא את עצמכם עצבניים או מותשים או עסוקים בריבים של הילדים וכדאי למנוע את זה מראש. חופית אברהם, מנחת הורים מוסמכת מטעם מכון אדלר מציעה כמה טיפים שיוכלו להפוך את החופשה שלכם למהנה ורגועה יותר, גם עבורכם וגם עבור הילדים.

קוסחופשה עם ילדים

תחילה כדאי שתהפכו את הילדים לשותפים כך שירגישו משמעותיים, לקראת החופשה המשפחתית, שתפו את הילדים ביעד הטיסה, בלוח הזמנים, מי נוסע אתכם. כדאי גם להראות להם תמונות של המקום והמלון כדאי שידעו למה לצפות. שתפו אותם באריזות ובהכנות, תשאלו את דעתם על מה כדאי לקחת ומה לא. בנוסף, בדקו מה חשוב להם שיהיה בחופשה. ככל שהם יהיו יותר שותפים, כך הם ירגישו יותר משמעותיים ובטוחים.

חופשה עם ילדים היא מאתגרת, זו לא חופשה זוגית ולכן חשוב לעשות עם הילדים תיאום ציפיות, יכול להיות שהילדים לא ירצו להתנסות באטרקציה שחשבתם שהיא ממש מהנה ויכול להיות שלמרות כל התכנונים וכל המאמצים, תשמעו את צמד המילים- “משעמם לי!”. ככל שתעלו על הטיסה יותר מוכנים, לקראת כל מה שעתיד להגיע, יש סיכוי גדול שכולם ייהנו.

בנוסף, כדאי להכין לטיסה ולחופשה תיק “עזרה ראשונה” שהוא לא בהכרח רפואי. יום הטיסה הוא יום ארוך וחשוב להכין מראש תיק עם דברים שיעסיקו את הילדים בדרך לשדה, בשדה התעופה, בטיסה ובנסיעות במהלך החופשה. אתם מכירים את הילדים שלכם הכי טוב, שימו בתיק כל מה שאתם יודעים שהם אוהבים ושיכול להעסיק אותם; דפי צביעה, פאזל, מדבקות, משחק קטן, אוזניות, משהו לנשנש וכדומה.

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *