Menu

חופשה בבוקרשט – לבירה הרומנית יש הרבה מה להציע לכם

0 Comments


מטיילים רבים במהלך חופשה בבוקרשט לא מעריכים נכונה את בוקרשט ומקדישים לה זמן קצר, אם בכלל, לפני שהם דילים לבוקרשט ממשיכים הלאה, לטרנסילבניה, בוקובינה והרי הקרפטים, אך לבירה הרומנית בת שני מיליון התושבים יש הרבה מה להציע לכם, ומעבר לארמון המגלומני שניבנה על ידי הדיקטטור הקומוניסטי, צ’אושסקו, תוכלו לראות בבוקרשט שדרות מרשימות, מבנים ארכיטקטוניים רבי הדר ומוזיאונים מעולים, וליהנות משופינג נהדר וחיי לילה תוססים, הנעים ממסעדות רחוב אותנטיות ועד פאבים, ומסצנת בתי קפה שלא מביישת שום עיר אירופאית, עד מועדוני לילה בינלאומיים.

 אז מה הכי כדאי לעשות ולראות במהלך חופשה בבוקרשט ?

טוב, ברור לגמרי שאי אפשר לדבר בכלל על טיול בבוקרשט מבלי להתחיל מארמון הפרלמנט (Palatul Parlamentului). המבנה הגרנדיוזי הזה מגלם בתוכו את כל הטירוף ושגעון הגדלות של הדיקטטור צ’אושסקו, ששלט ברומניה במשך 24 שנים והרים את המפלצת הזאת, שבנייתה ארכה שנים והיא זכתה להיכנס לספר השיאים של גינס בתור המבנה האדמיניסטרטיבי הגדול בעולם.

חבילות נופש לבוקרשטאפשר להסתובב שעות בארמון בן אלף החדרים ולבהות בפאר ובהדר שהושקעו בו (הסיורים המודרכים נמשכים שעה אחת מכסים רק חלק קטן מהמבנה).

והנה שני דברים שאולי לא ידעתם על הארמון : כל החומרים שבהם השתמשו לבניית הארמון האדיר היו מתוצרת רומניה ו… צ’אושסקו וזוגתו לא זכו מעולם להתגורר בו… הם נתפסו והוצאו להורג לפני שהוא הושלם.

כדאי לכם לשוטט בנחת לאורך רחובה הראשי של בוקרשט, שדרות הניצחון (Calea Victoriei), שם תוכלו לראות מבנים היסטוריים מרשימים מאוד, כמו ארמון Palatul Cantacuzino, אולם הקונצרטים הקלאסי (Romanian Athenaeum), כנסיית קרצולסקו בת 300 השנים (Kretzulescu Church) וכיכר המהפכה. כאן גם נמצאים כמה מהמוזיאונים הכי טובים בעיר, כמו מוזיאון האמנות הלאומי, השוכן בין כתליו של הארמון המלכותי, והמוזיאון להיסטוריה של רומניה, השוכן במבנה המפואר שממנו פעל הדואר המרכזי של העיר לפני שנים רבות.


מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך החופשה בבוקרשט Click To Tweet

בוקרשט – “פאריז של מזרח אירופה”

חופשה בבוקרשטבתקופה שבה הייתה ברומניה מלוכה, לפני מלחמת העולם ה-II, נודעה בוקרשט בתור “פאריז של מזרח אירופה” ולו בכדי : היו כאן שפע של מבנים מדהימים, בסגנונות של בארוק, ניאו-קלאסי ובל-אפוק, ששיוו לבירה הרומנית מראה אלגנטי להפליא ואת הרחובות פיארו בתי קפה מסוגננים ואולמות אופרה וקונצרטים. אך המלחמה הקשה והשנים של השילטון הקומוניסטי, בתוספת רעידת אדמה מחרידה ב 1977, הרסו חלק ניכר מהפאר של ימים עברו והמבנים היפהפיים שאותם תיראו בביקורכם בעיר הם רק מה שנישאר…

העיר העתיקה של בוקרשט

רובע ליפסקני (Lipscani), המשתרע משני צדיהן של שדרות Calea Victorie הוא, למעשה, העיר העתיקה של בוקרשט (old town). לאורכן של הסמטאות מרוצפות האבן תוכלו לראות שלל חנויות מיוחדות, המוכרות עבודות יד ופרטי וינטג’, כמו גם גלריות אמנות קטנות ובתי קפה אינטימיים וכמובן שגם מסעדות טובות, שתוכלו להתענג בהן על קבב רומני טוב וספל בירה צונן. הרובע, והרחוב הראשי שלו (Strada Lipscani) פעילים מאוד גם במשך היום וכמובן שגם לאחר רדת החשיכה ובסוף השבוע האווירה ממש חמה והרחוב גדוש בבליינים.

אל תחמיצו ביקור במנזר סטאברופולאוס (Biserica Stavropoleos), הנמצא במרחק הליכה קצר משדרות Calea Victoriei ומוזיאון ההיסטוריה. המנזר נבנה לפני כ-300 שנה, בסגנון של “רנסאנס רומני” והוא עשיר ויפה, הן מבחינה ארכיטקטונית והן מבחינת הציורים ויצירות האמנות המעטרים את הפנים שלו. כדאי לכם לבוא ביום א’ ולהקשיב לשירת המקהלה.

שער הניצחון הרומני (Arcul de Triumf) נמצא מצפון למרכז העיר ומזכיר את זה של פאריז, אם כי הוא מעט צנוע יותר ממקבילו הצרפתי וגם לא כל כך ישן.

והנה עוד שתי הפתעות לסיום חופשה בבוקרשט: “מוזיאון הכפר” (Muzeul Satului), השוכן מצפון למרכז העיר, כמה דקות הליכה משער הניצחון הרומני, הוא מוזיאון פתוח, תחת כיפת השמיים, המציג את חיי טיול מאורגן לבוקרשטהכפר המסורתיים ברומניה. תוכלו לבקר כאן בבתים ובקתות מסורתיות, מחלקים שונים של המדינה ולראות כיצד חיו האיכרים והכפריים, כולל אלפי פריטים יומיומיים: משטיחים ססגוניים ועבודות יד מרהיבות, עד כלי פח לחליבה ומה לא… זה מקסים ושווה לכם לבקר כאן, רק תקוו שלא ירד גשם חזק וייקלקל לכם קצת…

ומה עם מזכרת יפה הביתה מחופשה בבוקרשט ? חנות הספרים הענקית והמדהימה Cărturești Carusel שוכנת בבניין מסוגנן בן יותר ממאה שנים על רחוב Lipscani (הרחוב הראשי של “העיר העתיקה”). זה גן עדן אמתי לחובבי ספרים ותוכלו למצוא כאן מזכרות יפות בדמות ספרי תמונות על רומניה , ספרי בישול ועוד… גם אם אתם לא מתכוננים לקנות כלום, שווה להיכנס ולהתפעל.

דילים לבוקרשט , חבילות נופש לבוקרשט, טיסות לבוקרשט, טיול מאורגן לבוקרשט

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה בבוקרשט - לבירה הרומנית יש הרבה מה להציע לכם
Article Name
חופשה בבוקרשט - לבירה הרומנית יש הרבה מה להציע לכם
Description
אז מה הכי כדאי לעשות ולראות במהלך חופשה בבוקרשט ? מארמון הפרלמנט (Palatul Parlamentului). המבנה הגרנדיוזי הזה מגלם בתוכו את כל הטירוף ושגעון הגדלות של הדיקטטור צ'אושסקוץ שדרות הניצחון (Calea Victoriei), שם תוכלו לראות מבנים היסטוריים, כמו ארמון Palatul Cantacuzino. אולם הקונצרטים הקלאסי (Romanian Athenaeum), כנסיית קרצולסקו בת 300 השנים (Kretzulescu Church) וכיכר המהפכה....
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,