Menu

איה נאפה, קפריסין: אז מה יש לעשות פה

0 Comments


מערות מקרוניסוסאיה נאפה היא אחד מיעדי התיירות הידועים ביותר של קפריסין. היא ידועה בזכות החופים החוליים וחיי הלילה העשירים. זהו יעד אליו מגיעות משפחות, זוגות בירח דבש וחובבי מועדונים ומסיבות. אם אתם מחפשים אחר חופים עם מים צלולים, מסעדות עם דגים טריים או לראות קצת תרבות מקומית, זהו המקום שבו תפגשו את הכל. אז מה יש לעשות באיה נאפה?

בקרו במערות הים

מערות הים בקייפ גרקו הם מקום מרשים אליו מגיעים מבקרים מקומיים ותיירים. גלי הים חצבו בסלעים במשך שנים ויצרו מערות מרהיבות. על פי האגדות, פיראטים השתמשו בהן כמקום מסתור לאוצרותיהם. מומלץ מאוד לבקר כאן ולהשתתף בפעילויות השונות.

ניתן לסייר במערות ולעשות שנורקל אך חשוב להצטייד בנעליים מתאימות בגלל הסלעים החדים. לחלק מהמערות ניתן לגשת ברגל. זוהי נקודה חביבה לתמונות. הצוק מתנשא לגובה של 10 מטרים וזוהי נקודה חביבה גם על מי שאוהב לעשות קפיצות למים, אך קחו בחשבון שזה עלול להיות מסוכן ושירותי הצלה אינם זמינים במקום.

אם אתם מבקרים כאן הקפידו להצטייד בכובע ומים.

מערות מקרוניסוס

לצד המים הכחולים וחיי הלילה, באיה נאפה תמצאו גם ארכיאולוגיה כמו מערות הקבורה הללו. גם אם אינכם חובבי ארכיאולוגיה כדאי לכם לבקר במערות הללו המשקיפות אל הים.

ביקור בעולם המים

באיה נאפה תמצאו פארק מים מיוחד בקונספט של המיתולוגיה היוונית. פארק זה נפתח לציבור בשנת 1996.  זהו מקום בו כל המשפחה יכולה לבלות ולהתרגש מהמגלשות אשר ימלאו אתכם באדרנלין. המבוגרים יכולים ליהנות מהידרו מסג‘ מפנק. כמובן שכאן תמצאו גם מסעדות וחנות מזכרות.

החופים החוליים של איה נאפה

לצד המסיבות, אחת האטרקציות הגדולות של איה נאפה היא החופים החוליים הנהדרים. חוף ניסי הוא אחד הפופולריים ביותר בעיר והוא משתרע על פני 500 מטרים. בקיץ המקום עמוס ברוחצים. מול החוף ישנו אי קטנטן אשר תוכלו להגיע אליו בקלות  באמצעות הליכה במים. עוד חוף נהדר הוא קונוס המוקף בצמחייה וצוקים. כאן תוכלו לרבוץ על החוף וגם לעסוק בספורט ימי.

שייט ביםביקור בפארק הפסלים

בפאתי איה נאפה, בכיוון של עוד חוף נהדר (חוף פרוטארס) תמצאו את פארק הפסלים של איה נאפה. בפארק זה אוסף גדול של פסלים ולמעשה זהו מוזאון פתוח. תוכלו לסייר בין הפסלים וליהנות מנופי הים. בפארק ישנן יצירות של 50 אמנים מכל העולם. הפסלים לא הובאו לכאן אלא נוצרו במקום במשך 3 שבועות ומאז הפארק רק מתרחב ומתווספים לו עוד פסלים. כאשר תרצו לנוח תוכלו לעשות זאת על אחד הספסלים המשקיפים אל הים התיכון.

הפארק הלאומי קייפ גרקו

בהמשך לפארק הפסלים תוכלו למצוא את הפארק הלאומי קייפ גרקו. פארק זה משתרע לצד קו החוף של איה נאפה ומציע מבחר שבילים החושפים אתכם אל היופי הטבעי של המקום. יש כאן 16 קילומטר של מסלולי הליכה ואופניים. מערות הים שהזכרנו נמצאות בתחומי הפארק, גשר האהבה ועוד אטרקציות נחמדות. יש כאן כנסייה מדהימה אל מול הים וזהו יעד פופולרי לחתונות. תוכלו לראות כאן ציפורים נודדות לצד בעלי חיים רבים. גם חופים שקטים להירגע בהם תמצאו כאן.

מוזאון טלסה

חובבי הימאות ותרבות הים ייהנו במוזאון זה. כאן תלמדו על הים ועל ההיסטוריה של האי. המוזאון, אשר נפתח בשנת 2005, נמצא בלב העיירה והוא מיועד לתושבי העיר ומבקרייה. בין המיצגים המעניינים שיש כאן תוכלו למצוא שחזור מדהים בגודל טבעי של אוניה עתיקה אשר טבעה בחופי איה נאפה בשנת 300 לפני הספירה.

חיי הלילה של איה נאפה

רבים מהמבקרים באיה נאפה מגיעים בשביל סצנת המועדונים של המקום. יש כאן עשרות ברים ומועדונים וגם מסיבות חוף נהדרות. המסיבות מושכות בעיקר תיירים, אך גם בליינים מקומיים מגיעים ליהנות ממסיבות הקצף והתקליטנים שמופעים כאן. זהו באמת גן עדן לאוהבי המסיבות.

המנזר של איה נאפה

אם בא לכם לבקר במקום שקט תוכלו לבקר במנזר ההיסטורי אשר נמצא במרכז העיר. כאן נמצאת הבתולה האייקונית שבעבר הוסתרה במערה ושרדה את התקופה העות‘ומאנית. המנזר נבנה בשנת 1500 בתור טירה. חלקו נבנה מתחת לאדמה ובהחלט יש לו ארכיטרטוקה מרשימה. יש כאן עץ שקמה מרשים אשר מאמינים כי גילו הוא מעל 600 שנים. ויש כאן מוזאון המספק מידע על המקום.

שייט בים

אם אתם מבקרים איה נאפה לא תוכלו לוותר על שייט בים. באמצעות השיט במים הצלולים תוכלו לקבל מבט אל קו החוף מזווית אחרת. ישנם אינספור הפלגות, חלקן כוללות משקאות וחטיפים במהלך ההפלגה. חלק מההפלגות מתנהלות באווירת מסיבה עם מוזיקה רועשת, אחרות יותר רגועות. כל אחד יכול לבחור את ההפלגה המתאימה עבורו.

המטבח המקומי

הפארק הלאומי קייפ גרקולא ניתן לבקר באיה נאפה מבלי להתרשם מהמטבח המקומי ובעיקר הדגים הטריים. האי מלא בטברנות המגישות דגיים טריים, לצד סלטים ומתאבנים. ולא רק דגים, גם מבחר מאכלי ים תמצאו כאן. טעים מאוד וזהו חלק בלתי נפרד מהחופשה.

ספורט ימי

אם אתם צריכים זריקת אדרנלין תוכלו לנסות את הספורט הימי. איה נאפה היא מקום נהדר לחובבי הספורט הימי אשר אותו תוכלו למצוא לאורך החופים בשונים. מידע תוכלו לקבל בבתי המלון אבל גם בהליכה על החוף תיתקלו במפעילי האטרקציות השונות. ישנן שפע של פעילויות המתאימות לילדים ולמבוגרים. המים השקטים של איה נאפה מעניקים הזדמנות טובה למי שרוצה לעשות את הצעדים הראשונים בצלילה. לא חסרים מועדוני צלילה במקום.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
איה נאפה, קפריסין: אז מה יש לעשות פה
Article Name
איה נאפה, קפריסין: אז מה יש לעשות פה
Description
איה נאפה היא אחד מיעדי התיירות הידועים ביותר של קפריסין. היא ידועה בזכות החופים החוליים וחיי הלילה העשירים. זהו יעד אליו מגיעות משפחות, זוגות בירח דבש וחובבי מועדונים ומסיבות. אם אתם מחפשים אחר חופים עם מים צלולים, מסעדות עם דגים טריים או לראות קצת תרבות מקומית, זהו המקום שבו תפגשו את הכל. אז מה יש לעשות באיה נאפה?
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , ,