Menu

האטרקציות הכי טובות בטביליסי

0 Comments


טביליסיבטביליסי, בירתה של גיאורגיה, עיר המלאה בניגודים. תוכלו לראות שילוב של ארכיטקטורה מודרנית לצד מבנים ישנים זה לצד זה. במהלך ההיסטוריה העיר ידעה כיבושים שונים אשר השאירו את חותמם על העיר. ברחובותיה של טביליסי תמצאו הרבה אטרקציות מעניינות,

האתרים הכי מעניינים שכדאי לבקר בהם במהלך ביקורכם בטביליסי.

מבצר Narikila  – מבצר זה אשר נבנה במאה הרביעית משקיף על מחוז Abanotubani, המחוז העתיק של העיר. המבצר נמצא בין ברכות הגופרית והגנים הבוטניים. בתוך המתחם תוכלו למצוא את כנסיית סנט ניקולאס, זוהי כנסייה אשר שוחזרה בשנות ה 90 על חורבותיה של כנסייה מהמאה ה 13 אשר נהרסה במהלך שרפה. ניתן להגיע באמצעות רכבל.  ואם הזכרנו גם את ברכות הגופרית, בהחלט כדאי לבקר גם בהן. ברכות אלו פתוחות 24 שעות ביממה ומומלץ לבקר בהן ולהתחמם בחודשי החורף הקרים.

Kartlis Deda אמא גיאורגיה – בסמוך למבצר ישנו פסל גדול בדמות אישה האוחזת חרב וגביע. זוהי אמא גיאורגיה. זהו פסל אלומיניום המתנשא לגובה של 20 מטר והוא סמל לאומי חשוב בגיאורגיה. החרב היא עבור אלו המגיעים כאוייבים והגביע הוא עבור אלו אשר מגיעים כחברים.

כנסיית Metekhi  ופסל המלך Vakthang – מצידו השני של המבצר תוכלו למצוא עוד אחד מסמלי העיר, כנסיית Metekhi ופסלו של המלך Vagathong אשר נחשב למייסד העיר. כאן הוא בנה את ארמונו ואת הכנסייה הראשונה במאה החמישית לספירה. הכנסייה אשר נמצאת כאן היום נבנתה במאה ה 13 ומאז עברה שיחזורים רבים.

כיכר Maidenהבתים הישנים – הבתים הישנים של טאבילסי הם מיוחדים מאוד ומאופיינים במרספות עץ צבעוניות המשקיפות לעבר כיכר Maiden וכנסיית Metekhi. נחמד לראות את הבתים הישנים והגינות הפנימיות בהן מתכנסים התושבים.

גשר השלום – בניגוד לכנסיות ומבצרים מלפני מאות שנים, זהו גשר חדש אשר נפתח בשנת 2010. זהו גשר זכוכית ומתכת אשר מיועד להולכי רגל החוצים את הנהר. תוכלו לעבור כאן בדרכם לפארק רייק ולהתרשם מהנוף הנשקף מהגשר כאשר חוצים את הנהר.

פארק Rike – זהו המקום שאליו המקומיים מגיעים בשעות הפנאי. פארק רייק נמצא בעיר העתיקה ויש בו ברכות ומזרקות. בלילות הקיץ המקומיים וגם התיירים מגיעים לכאן לראות את מופע המזרקות המשלב מוזיקה ומופע אורות.

קתדרלת Tsminda Sameba – הכנסייה האורתודוקסית היא אחד מסמלי העיר. היא ממוקמת על גבעה וניתן לראות אותה ואת כיפתה כמעט מכל מקום בעיר. זוהי כנסייה חדשה יחסית אשר נפתחה לציבור בשנת 2004 והיא מתנשאת לגובה של 84 מטרים. על כיפתה ישנו צלב המצופה זהב.

מגדל השעון – למרות סגנונו האותנטי והמראה המיוחד אשר מזכיר מגדל שעון מארץ האגדות, זהו מגדל חדש יחסית אשר תוכנן על ידי Rezo Gabriadze, אמן בובות ומחזאי. בכל שעה עגולה יוצא מהדלת מלאך ההולם בפעמון, בשעה 7 בערב ישנו מופע בובות הנקרא “מעגל החיים”.

 גיאורגיההבאר ומכונת הדפוס – מחוץ למרכז העיר מסתתר משהו מעניין מתחת לאדמה. כאן נמצאת מכונת הדפוס שבה סטאלין ותומכיו השתמשו לצורך הפצת האידיאולוגיה הסובייטית בתחילת המאה העשרים. מכונת הדפוס נמצאת מתחת לבאר, בעומק של 17 מטר מתחת לפני הקרקע. הפעילים הקומוניסטים הגיעו לכאן דרך הבאר, אך הייתה להם גם יציאת חירום. מקום זה נשמר בסוד אך הוא התגלה במקרה בשנת 2006 כאשר המשטרה סרקה את הבית בו הוא ממוקם. זהו אתר תיירות מומלץ לחובבי ההיסטוריה.

וכמובן לצד האטרקציות של העיר, אתם מוזמנים להינות מבתי הקפה, המסעדות והאוכל הגיאורגי ומטעמיו הרבים, כמו גם ליהנות מחיי הלילה של העיר ובאמת כל מה שיש לה להציע עבור התיירים המבקרים בה.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
האטרקציות הכי טובות בטביליסי
Article Name
האטרקציות הכי טובות בטביליסי
Description
טביליסי, בירתה של גיאורגיה, היא עיר המלאה בניגודים. כאן תוכלו לראות שילוב של ארכיטקטורה מודרנית לצד מבנים ישנים זה לצד זה. במהלך ההיסטוריה העיר ידעה כיבושים שונים אשר השאירו את חותמם על העיר. ברחובותיה של טביליסי תמצאו הרבה אטרקציות מעניינות,
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , ,