Menu

חופשה במלטה, בין סיציליה האירופאית וטוניסיה האפריקאית

0 Comments


דילים למלטהחופשה במלטה, מדינה קטנטנה השוכנת בליבו של הים התיכון, בין סיציליה האירופאית וטוניסיה האפריקאית, היא בסך הכול שלושה איים קטנים ומסולעים שכל גודלם, יחדיו, אינו מגיע אפילו לחמש מאות קמ”ר ולמרות זאת יש לה המון מה להציע למטיילים בה, שכן מיקומה האסטרטגי הפך אותה לצומת של תרבויות ודתות, עם היסטוריה עשירה להפליא, המשתרעת לאורך 7,000 שנה.

חוץ מההיסטוריה המופלאה והמרתקת, יש במלטה נופים ים תיכוניים מקסימים של גבעות טרשים, עטופות שיחי צבר, הצונחות אל מימיו הכחולים של הים התיכון, כפרים קטנים ועיירות, עם סמטאות צרות, כנסיות קלאסיות, מפרצים ומצוקי סלע, שהמים והרוח פיסלו בהם כל צורה אפשרית.

למרות שמלטה היא מאוד קטנה ולמרות שנוח וקל לגלות אותה, בין אם ברכב שכור ובין אם בתחבורה ציבורית, אני ממליץ להקדיש לה לפחות שבוע, כי האיים הקטנים גדושים במקומות מעניינים שחבל לפספס…

אז איפה הכי כדאי לטייל במהלך חופשה במלטה ואת מה הכי כדאי לראות ?

התחילו עם הבירה וולטה (Valetta) שלה כדאי לכם להקדיש יום שלם, או אפילו יומיים, למרות שמדובר על עיר זערורית למדי, שכל גודלה הוא פחות מקילומטר רבוע אחד וניתן לחצות אותה בהליכה נינוחה של פחות מעשרים דקות !

וולטה נבנתה על ידי מסדר האבירים של סנט ג’ון (ההוספיטלרים) לפני כמעט חמש מאות שנה חבילות נופש למלטהולמען האמת היא עדיין משמרת את הארכיטקטורה והיופי של ימים עברו, בעיקר בשעות בין הערביים, כשהשמש השוקעת צובעת את החומות והכנסיות העתיקות שלה בגוונים של זהב.

בין האתרים היפים בוולטה ניתן למנות את הקתדרלה של יוחנן הקדוש (St. Johns Co-Cathedral and Museum), שנבנתה לפני יותר מארבע מאות שנה וניתן להתפעל בה מציורי קיר (פרסקאות) ועוד יצירות אמנות. עוד אתר חובה הוא הארמון והנשקייה של הגרנד – מסטר (Grandmaster’s Palace & Armoury), בו מוצג אוסף יפהפה של נשקים ושריוני אבירים, אשר שימשו את המסדר ההוספיטלרי. הכנסייה על שם הספינה הטרופה של פאולוס הקדוש (Church of Saint Paul’s Shipwreck) מנציחה את זכרו של מפיץ הנצרות, שאול התרסי (הלא הוא פאולוס) שהביא את הנצרות למלטה, לאחר שהספינה בה הפליג נטרפה אל חופי האי.

אל תוותרו גם על ביקור בקאסה רוקה פיקולה (Casa Rocca Piccola). זה הוא ארמון קטן שהיה בבעלותה של משפחת אצולה מקומית והביקור בו מעניק הצצה אל חייהן של המשפחות ששלטו באי לפני מאות שנים. ממש בסמוך לארמון ישנו גם מוזיאון צעצועים קטנטן וחמוד להפליא, ובו מוצג אוסף של צעצועים ומשחקים נוסטלגיים, שהסבים והסבתות שלנו שיחקו בהם כשהיו ילדים…

במבצר סנט-אלמו האדיר (Fort St. Elmo), השוכן ממש בקצה של חצי האי שעליו בנויה ואלטה, נמצא כיום “מוזיאון המלחמה”, המתעד את ההיסטוריה רוויית המלחמות של האי הקטן, שכובשים רבים ושונים חשקו בו ואילו במוזיאון הארכיאולוגיה הקטן (National Museum of Archaeology) תוכלו לראות כמה שרידים עתיקים מאוד, בני כששת אלפים שנים, כמו הפסלונים של “האישה הנמה” ו “ונוס ממלטה” שהתגלו במקדשים המגליתיים שבאיים.

במהלך חופשה במלטה כדאי גם לעשות טיול על החומות המקיפות את העיר ולתצפת מהן לכל הכיוונים, לשוטט בסמטאות מרוצפות האבן ולשבת בבתי הקפה, או לעשות טיול בעיר על גבי כרכרה אלגנטית, רתומה לסוסים, הנקראת Karozzin.

מצדו השני של המפרץ הצר והארוך של וולטה נמצאות “שלושת הערים” (Three cities ניתן להגיע אליהם עם סירה מוולטה). היפה מבניהן היא Vittoriosa (הקרויה גם Birgu) וגם היא זעירה למדי, אפילו יותר מוולטה, אך עמוסה בסמטאות צרות ומלאות אופי…  מבצר Fort St. Angelo, השוכן בקצה של העיר, ממש מול וולטה, עבר שיקום ושיחזור והוא מרשים למדי ומצדיק ביקור.

טיסות למלטהכמה דקות נסיעה מכאן, ב Tarxien , נמצאים שני אתרי עתיקות מדהימים שמומלץ לבקר בהם: הראשון הוא המכלול של המקדשים המגליתיים (Tarxien Temples), שגילו מוערך ביותר מ 5,000 שנים והשני הוא המקדש התת קרקעי העתיק של Hypogeum

בין Tarxien לחוף הדרומי של האי, נמצאת מערת אר-דאלאם (Għar Dalam, שבה יש מאובנים ושלדים של  חיות קדמוניות ומכאן תוכלו להמשיך אל הנקרה הכחולה (Blue Grotto) והמקדשים המגאליתיים שלĦaġar Qim  (הג’ר-אים) ו Mnajdra , הנחשבים לעתיקים מאוד, אפילו יותר מהפירמידות של מצרים.

ממש בליבו של האי המרכזי (מלטה), נמצאת העיר העתיקה ומוקפת החומה מדינה (Mdina) שהייתה בירתה ההיסטורית של מלטה במשך מאות שנים ובה יש סמטאות צרות וציוריות, כמו גם כנסיות עתיקות, ארמונות ומבצרים ושוב, למרות שמדובר במקום מאוד קטן, במהלך חופשה במלטה ניתן לבלות בו בשקט כמה שעות טובות…

דילים למלטה, חבילות נופש למלטה, טיסות למלטה, טיול מאורגן למלטה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה במלטה, בין סיציליה האירופאית וטוניסיה האפריקאית
Article Name
חופשה במלטה, בין סיציליה האירופאית וטוניסיה האפריקאית
Description
חופשה במלטה, מדינה קטנטנה השוכנת בליבו של הים התיכון, בין סיציליה האירופאית וטוניסיה האפריקאית, היא בסך הכול שלושה איים קטנים ומסולעים שכל גודלם, יחדיו, אינו מגיע אפילו לחמש מאות קמ"ר ולמרות זאת יש לה המון מה להציע למטיילים בה, שכן מיקומה האסטרטגי הפך אותה לצומת של תרבויות ודתות, עם היסטוריה עשירה להפליא, המשתרעת לאורך 7,000 שנה.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , ,