Menu

חופשה בוינה, בירתה הקלאסית של אוסטריה

0 Comments


דילים לוינהחופשה בוינה, בירתה הקלאסית של אוסטריה, היא ביתם של כשליש מתושבי המדינה, כמו גם של כמה מהחשובים שבמוסדות האו”ם והיא מהווה מרכז של תרבות, אמנות ומסחר, עם המון מקומות יפים ששווה לבקר בהם.

העיר האלגנטית הזו היא, ללא ספק, אחת מהיפות והמרתקות מבין ערי הבירה של אירופה, שכן היא מהווה גשר בין מזרחה של היבשת ומערבה ובין העבר והעתיד. המסורת והקדמה מהלכים כאן, זה לצד זה בהרמוניה מושלמת… מצד אחד, זוהי עיר מודרנית ועכשווית, תוססת וחיה ומצד שני היא עדיין מלאה בקסם רומנטי, השייך לתקופות עברו.

וינה היא ערבוביה של ארמונות מצופי זהב ונוטפי עושר מתקופת בית הבסבורג ופארקים מלכותיים מטופחים, המשתרעים לגדותיה של הדנובה הכחולה. לאורכם של הרחובות האלגנטיים, מרוצפי האבן, ניצבים מבנים מרהיבים בסגנון הבארוק ובהם שוכנים בתי קפה קסומים וספוני עץ, המגישים “זאכרטורטה” אמתי, או שטרודל תפוחי עץ ובמסעדות הגן העליזות, מגישים שניצל וינאי עסיסי,  לצידה של בירה מקומית משובחת.

זו עיר המציעה למבקרים בה מכל טוב… מוזיאונים מעולים, סצנת אמנות נהדרת, חיי לילה סוערים, טיולים ונופי טבע במרחק נסיעה קצר, גורמה משובח, בתי קפה קלאסיים, חנויות אלגנטיות ומעוצבות ומה לא…

המקומות  שכדאי לראות במהלך חופשה בוינה…

ארמון שנברון (Schonbrunn Palace) הוא, ללא ספק, אחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של וינה.

ארמון הקיץ המפואר להפליא של שושלת הבסבורג נבנה לראשונה לפני יותר משלוש מאות שנה ויש בו 1,441 חדרים, שמתוכם 40 בלבד פתוחים לקהל הרחב.

אחרי הביקור בארמון, מומלץ לקחת את הזמן ולשוטט בנחת בגנים רחבי הידיים והמטופחים להפליא, המקיפים אותו (Schönbrunner Schloss Park) ולהתפעל מהמזרקות הקלאסיות ומערוגות הפרחים המרהיבות. יש כאן שפע של פינות חמד ואטרקציות, המצדיקות ביקור, כמו למשל הגנים הבוטניים וגני השושנים וכמובן, גן החיות הוותיק ביותר בעולם, הלא הוא ה Tiergarten, שבו חיים מאות זנים ומינים של חיות מכל העולם, כמו גם אקווריום גדול ועשיר.

עוד ארמון יפהפה שכדאי מאוד לבקר בו הוא Schloss Belvedere שנבנה לפני יותר משלוש מאות שנים כארמון קיץ עבור הנסיך אויגן-פרנץ מסבויה ונחשב לאחד ממבני הבארוק היפים ביותר בעולם.

ההוד וההדר ניבטיםטיסות לוינה כאן מכל פינה… ציורי קיר מדהימים מפארים את האולמות הגדולים, לצד יצירותיהם של אמנים דגולים, כמו גוסטב קלימט ואוסקר קוקושקה וגנים מטופחים ומרהיבים מקיפים את הארמון מסביב.

ארמון הופבורג (Hofburg) הוא הארמון השלישי שאתם חייבים לבקר בו, כשאתם מבקרים בבירתה של אוסטריה והוא גם העתיק מבין השלושה, שכן בנייתו החלה כבר לפני כמעט שמונה מאות שנה. הארמון היווה את משכנם הרשמי של בני שושלת הבסבורג ומאוחר יותר שירת את שליטיה של האימפריה האוסטרו-הונגרית.

כיום משמש חלק מהארמון את נשיא אוסטריה ואילו באגפים האחרים שוכנים כמה מהמוזיאונים הטובים ביותר בוינה, כמו המוזיאון לתולדות האמנות (Kunsthistorisches Museum) שבו מוצג אחד מאוספי האמנות הגדולים והחשובים בעולם, החל מימי מצרים העתיקה ויוון העתיקה, דרך ימי הביניים והרנסנס ועד למאה ה-18, כמו גם אחד מהאוספים הגדולים בעולם של נשקים וכלי מלחמה עתיקים ושריוני אבירים (Collection of Arms and Armour).

המוזיאון לתולדות הטבע (Naturhistorisches Museum) הנמצא ממש מולו, מציג אוספים עצומים של דינוזאורים, מאובנים ועוד מיצגים מרתקים מתולדות כדור הארץ ואילו מוזיאון אלברטינה (Albertina), הנמצא, אף הוא, באחד מאגפי הארמון, מציג בעיקר את יצירותיהם של אמנים מודרניים כמו פיקאסו, שאגאל, רנה מגריט ואחרים…

באגף אחר של הארמון שוכן מוזיאון אפסוס (Ephesos Museum), המציג מאות פריטים עתיקים יפהפיים מהחפירות בעיר ההלניסטית העתיקה, אפסוס.

ממש מצדם השני של מוזיאון האמנות והמוזיאון לתולדות הטבע, נמצא רובע המוזיאונים החדש של וינה (MuseumsQuartier) ובו שוכנים עוד ארבעה מוזיאונים, שכדאי לכם לדעת עליהם ואולי גם לבקר: המוזיאון לאמנות מודרנית (Museum Moderner Kunst – MUMOK) הוא אחד מהמוזיאונים הטובים באירופה לאמנות מודרנית, שבו מוצגות אלפי יצירות של וירטואוזים כמו פיקאסו, אנדי וורהול ורוי ליכטנשטיין, ואילו במוזיאון לאופולד הסמוך (Leopold Museum) מוצגות יצירותיהם של אמנים אוסטריים מודרניים, כמו קלימט וקוקושקה ויש כאן גם מוזיאון לילדים (Zoom Kindermuseum), המציע שלל פעילויות מעניינות לצעירים שבחבורה.

מעבר למוזיאונים ולארמונות, במהלך חופשה בוינה, כדאי גם לעשות סיבוב על גלגל הענק הידוע של וינה, ה Riesenrad, שהחזיק בתואר של גלגל הענק הגדול בעולם במשך 65 שנה, מ 1920 ועד 1985, וכמובן שגם בקתדרלת סטפנוס הקדוש (Stephansdom) שנבנתה לפני מאות שנים, בסגנון גותי ונחשבת לאחד מהמבנים היפים והמרשימים בבירה האוסטרית.

דילים לוינה, חבילות נופש לוינה, טיסות לוינה, טיול מאורגן לוינה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה בוינה, בירתה הקלאסית של אוסטריה
Article Name
חופשה בוינה, בירתה הקלאסית של אוסטריה
Description
חופשה בוינה, בירתה הקלאסית של אוסטריה, היא ביתם של כשליש מתושבי המדינה, כמו גם של כמה מהחשובים שבמוסדות האו"ם והיא מהווה מרכז של תרבות, אמנות ומסחר, עם המון מקומות יפים ששווה לבקר בהם.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , , ,