Menu

חופשה באנדורה, ארץ יפהפייה ועשירה בנופי טבע

0 Comments


דילים לאנדורהחופשה באנדורה – לצדן של מונקו, ליכטנשטיין וסן מרינו, גם אנדורה הקטנטנה היא אחת ממדינות המיקרו של אירופה. שריד לנסיכויות מימי קדם שהצליחו לשמור על עצמאותן ולא להיבלע בתוך המדינות הגדולות שקמו ביבשת לפני מאות שנים.

המדינונת הקטנה, הנראית במפה כאילו היא “נמחצת” בין צרפת וספרד, שוכנת במרומי הפירנאים ומציעה למבקרים בה כמה מאות קילומטרים רבועים של עמקים ירוקים, פסגות משוננות וכנסיות ציוריות. בחורף תוכלו לגלוש כאן בכמה מאתרי הסקי הטובים באזור ואילו באביב, כשהשלג נמס, מתגלה ארץ יפהפייה ועשירה בנופי טבע, שבשטחה הקטן מתחבאים הרבה שבילי הליכה מדהימים בין ההרים. חלקם קלים ומתאימים לכל המשפחה וחלקם מתאימים אך ורק למיטיבי לכת, אך בכולם תוכלו ליהנות מהנוף ההררי הפירנאי עוצר הנשימה.

ואם כל זה עדיין לא מספיק בכדי לגרום לכם להגיע לכאן, בוודאי תשמחו לדעת שאנדורה היא גם מקלט מס, כך שכל הקניות בה הן ללא מיסים ומע”מ : פשוט מדינה שהיא חנות דיוטי-פרי אחת גדולה…

היכן הכי הכי כדאי לבקר במהלך חופשה באנדורה

מסביב לכפר Canillo, השוכן כמה קילומטרים מצפון לבירה, La Vella, יש יותר מעשרה אתרים היסטוריים קדושים, שדרכם עובר שביל הליכה הידוע בשם “הסיבוב התרבותי של קאנילו” (Canillo Cultural Circuit) וכדאי לכם לטייל לאורכו, או לפחות לאורך חלק ממנו. כנסיית Church of Sant Joan de Caselles בת אלף השנים היא, ללא ספק, האתר היפה ביותר לאורך המסלול.

מערבה משם, בכפר Pal, שליד הגבול, נמצאת עוד כנסייה יפה בת כאלף שנים, בשם Sant Climent de Pal, שגם בה כדאי לכם לבקר וממש לידה נמצא מעין מוזיאון קטן ומאוד מעניין, המוקדש לסגנון הרומנסקי, שאותו ניתן לראות ברבות מן הכנסיות העתיקות הפזורות בין הרי אנדורה (Centre d’Interpretació del Romànic a Andorra)

לחובבי ההיסטוריה, במהלך חופשה באנדורה, מומלץ לטייל לאורכו של “מסלול המסורת”, העובר חבילות נופש לאנדורהבין שלושה כפרים סמוכים ובהם מוזיאונים קטנים ומקסימים, הממחישים כיצד חיו אנשי הכפרים באנדורה לפני מאות שנים. זהו לא מסלול הליכה, אלא פשוט שלושה מקומות ששווה להקדיש כמה שעות ולבקר בהם, או לפחות בחלק מהם, אם אתם אוהבים את הסגנון הזה של מוזיאונים, שבהם יש שחזור מדויק של חיי היומיום בתקופות היסטוריות. הראשון הוא Casa Areny-Plandolit ב Ordino, אחריו יש את Casa Rull ב Sispony ולבסוף Casa Cristo בכפר Encamp.

טיולים בשבילי ה Via Ferrata הם חובה עבור אלו ממכם שאוהבים ספורט אתגרי, או אפילו סתם טיולים בחיק הטבע, שיש בהם יותר משמץ של ריגוש ואדרנלין. “שבילי הברזל”, כפי ששמם מיתרגם לעברית, הם 13 שבילי הליכה מסומנים, העוברים בתוואי שטח מסולע והררי ולאורכם מותקנים יתדות, עם חבלים ועוד עזרים… שביל Creu de Noral or Sugudet, היוצא מ Ordino, הוא זה שהכי מתאים עבור “מתחילים” שאין להם עדיין ניסיון עשיר באתגרים שכאלו, אבל גם הוא שביל אתגרי ולא סתם טיול של שבת אחר הצהריים…

בזכות המבנה הטופוגראפי שלה, המרובה בשברים ותזוזות טקטוניות, מתבקש שיהיו בה, באנדורה, גם מעיינות טרמליים ואכן בבירה La Vella שוכן קומפלקס המרחצאות החמים הגדול ביותר באירופה, הלא הוא Centre Termolúdic Caldea (או פשוט Caldea), שבו המים מגיחים ממעמקי האדמה בטמפרטורה של כמעט 70 מעלות ואז עוברים צינון, לרמות שונות של חום, כך שכל אחד ממכם יכול לבחור את הבריכה עם חום המים שמתאים לו, או לה… בנוסף לסאונות וג’אקוזים יש כאן עוד אלף ואחד סוגים של טיפולים ופינוקים לגוף ולנפש ומכיוון שהאתר פתוח עד שעות הערב המאוחרות, ניתן לרבוץ בו בכיף אחרי יום מפרך של סקי, או הליכה בשבילי ההרים ולתת מרגוע לשרירים הכואבים.

טיסות לאנדורהואי אפשר, במהלך חופשה באנדורה, בלי “שופינג”, נכון ? שהרי אנדורה היא מקום נפלא לקנות בו מכל טוב ללא מכס וללא מע”מ… אז בעיר הבירה הקטנה והמטופחת, Andorra la Vella, תמצאו מבחר מעולה של חנויות, כולל בוטיקים של מיטב המעצבים, אלקטרוניקה, תכשיטים, אופנה, טבק ומה לא… רחוב הקניות בהא הידיעה הוא Avinguda Meritxell ושלל הרחובות הקטנים שמסביבו.

דילים לאנדורה, חבילות נופש לאנדורה, טיסות לאנדורה, טיול מאורגן לאנדורה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה באנדורה, ארץ יפהפייה ועשירה בנופי טבע, השוכנת במרומי הפירנאים
Article Name
חופשה באנדורה, ארץ יפהפייה ועשירה בנופי טבע, השוכנת במרומי הפירנאים
Description
חופשה באנדורה - לצדן של מונקו, ליכטנשטיין וסן מרינו, גם אנדורה הקטנטנה היא אחת ממדינות המיקרו של אירופה. שריד לנסיכויות מימי קדם שהצליחו לשמור על עצמאותן ולא להיבלע בתוך המדינות הגדולות שקמו ביבשת לפני מאות שנים.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , ,