Menu

חופשה במוסקבה, עיר עם אווירה קוסמופוליטית וחיי לילה אינסופיים

0 Comments


דילים למוסקבהחופשה במוסקבה ,הבירה הרוסית שופעת בשגשוג ועוצמה, שהביאו אליה אילי ההון החדשים של התקופה הפוסט-קומוניסטית. זוהי עיר אדירה ומרגשת, עם אווירה קוסמופוליטית וחיי לילה אינסופיים, שבה ניתן לראות מונומנטים מרשימים מהתקופה הצארית והקומוניסטית, ולצדם גורדי שחקים מודרניים ומרכזי קניות מעולים, שבהם תוכלו לרכוש את כל מה שניתן להעלות על הדעת.

אז היכן כדאי לבקר ומה שווה לראות במהלך חופשה במוסקבה ?

תחנות הרכבת התחתית (Metro) הגרנדיוזיות של מוסקבה, שניבנו בימי סטאלין, הן חגיגה לעין. התחנות, שכמה מהן ניבנו ממש עמוק מתחת לאדמה  ותוכננו לשמש כמקלטים אטומיים, הן יצירות אמנות של ממש, המשלבות שיש, עיטורים, ציפויים מוזהבים וציורי קיר מרהיבים ומכיוון שסביר להניח שתשתמשו במטרו על ימין ועל שמאל (שכן זאת היא אחת מצורות התחבורה הנוחות והאמינות ביותר בעיר), כדאי לכם להקדיש כמה דקות להתפעל מהתחנות עצמן.

הכיכר האדומה היא לב ליבה של מוסקבה ואולי של רוסיה כולה. הפיאצה העצומה, שאורכה הוא כשבע מאות מטר, מרכזת מסביבה את כמה מאתרי העניין החשובים ביותר בעיר וממנה מתחילים רוב הסיורים. היא נוצרה לפני כחמש מאות שנה, כשהצאר איוואן השלישי ציווה להרוס את מבני העץ שהיו במקום, מחשש שתאחז בהם אש שעלולה להתפשט אל הקרמלין הסמוך, ולהקים כיכר גדולה שתשמש למסחר ושוק ואכן, שמה המקורי היה “כיכר המסחר”. לאחר מכן היא נקרא החלק של הכיכר הקרוב לקתדרלת וסילי הקדוש בשם “הכיכר היפה” ומכיוון שהמילה הרוסית krasnaya נכונה גם ל “יפה” וגם ל “אדומה” דבק בה שמה זה, בניגוד לכל הדעות הגורסות כי השם קשור לצבען האדמדם של לבני חומת הקרמלין, או לתקופה הקומוניסטית, שאדום היה הצבע המזוהה אתה.

במהלך חופשה במוסקבה כדאי לבקר בכיכר גם בשעות הערב המאוחרות, שאז עוטפת אותה טיסות למוסקבהאווירה שונה לחלוטין ורומנטית קמעה, כשהמבנים ההיסטוריים נעטפים באורות רכים וחלקם נבלע בחשיכה…

הבצלים הססגוניים של כנסיית וסילי הקדוש (Sobor Vasiliya Blazhennogo) הניצבת בקצה הדרומי של הכיכר האדומה, הפכו, זה מכבר, לאחד מסימני ההיכר הבולטים ביותר של רוסיה. היא נבנתה לפני כארבע מאות וחמישים שנה, כדי לציין את נצחונו של הצאר איוואן האיום על הטטרים ואת כיבושה של העיר קאזאן.

כמה פסיעות מהקתדרלה, בלב הכיכר, ליד חומת הקרמלין, ניצב המאוזוליאום של לנין (ברוסית: Мавзолей Ленина ובאנגלית: Lenin’s Mausoleum) ובו ניתן לראות את גופתו של מייסד ברית המועצות, ולדימיר איליץ’ לנין, שנחנטה על ידי פתולוג מומחה והוצגה לראווה, לאחר מותו, בשנת 1924, לאחר שרבים מבכירי ברית המועצות דרשו לא לקבור את מנהיגם הנערץ כאחד האדם, אלא לשמר את גופתו “למען הדורות הבאים”… לנין עצמו, דרך אגב, ביקש להיקבר לצד אימו בעיר סט. פטרסבורג, שנקראה על שמו “לנינגרד”, לאורך התקופה הקומוניסטית.

מכאן תוכלו להמשיך אל “בית הקברות של חומת הקרמלין”, שם נחים את מנוחת העולמים שלהם, כמה מהשמות היותר ידועים של ברית המועצות ובהם סטאלין וברז’נייב.

הקרמלין (Kremlin) הוא המתחם המבוצר ששימש כמשכנם ומעוזם של שליטי רוסיה, מתקופת הצאר, דרך ברית המועצות ועד לימינו אנו, ומכאן הם ניהלו את הארץ הגדולה בעולם, לטוב וגם (בעיקר) לרע… המתחם הענק, המשתרע על הגבעה שבין הכיכר האדומה ונהר מוסקבה, מוקף בחומה אדמדמה כבירה ובמגדלים מחודדים ומרשימים, שכוכבים מעטרים את קדקודם, ובתוכו ישנם כמה וכמה אתרים שניתן לבקר בהם, כמו “הנשקייה” (Armoury), שבה מוצגים כמה מהאוצרות המרהיבים ביותר של הצארים של רוסיה, קתדרלת העלייה לשמים, בעלת הבצלים המוזהבים, מגדל הפעמונים של איוואן הגדול ומגדל ספאסקאיה.

חבילות נופש למוסקבההמוזיאון ההיסטורי הממשלתי של רוסיה (State Historical Museum) שוכן במבנה מרהיב ועטור צריחים, הניצב בצידה הצפוני של הכיכר האדומה ונראה קצת כמו איזו טירה דמיונית של דיסני. יש כאן אלפי מוצגים מעניינים, הלוקחים את המבקר למסע לאורך ההיסטוריה האנושית, מתקופת האבן ועד המאה ה-18, כולל אוסף מטבעות ענק.

פארק גורקי הוא המקום ללכת אליו, הן כדי לנוח משאון העיר ולאפשר לילדים ליהנות ממתקני השעשועים והן כדי להרגיש קצת כמו “מקומי” ולהתחכך במוסקבאים הרגילים

עוד אתרים שכדאי לכם מאוד לבקר בהם במהלך חופשה במוסקבה, כוללים את מוזיאון פושקין לאמנויות יפות, את הקרקס הגדול של מוסקבה (The Great Moscow Circus) וכמובן, לא לפספס הופעה בבאלט בולשוי.

דילים למוסקבה, חבילות נופש למוסקבה, טיסות למוסקבה, טיול מאורגן למוסקבה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה במוסקבה, עיר עם אווירה קוסמופוליטית וחיי לילה אינסופיים
Article Name
חופשה במוסקבה, עיר עם אווירה קוסמופוליטית וחיי לילה אינסופיים
Description
חופשה במוסקבה ,הבירה הרוסית שופעת בשגשוג ועוצמה, שהביאו אליה אילי ההון החדשים של התקופה הפוסט-קומוניסטית. זוהי עיר אדירה ומרגשת, עם אווירה קוסמופוליטית וחיי לילה אינסופיים, שבה ניתן לראות מונומנטים מרשימים מהתקופה הצארית והקומוניסטית, ולצדם גורדי שחקים מודרניים ומרכזי קניות מעולים, שבהם תוכלו לרכוש את כל מה שניתן להעלות על הדעת.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , ,