Menu

חופשה במדריד – האנרגיות הטובות של העיר

0 Comments


דילים למדרידחופשה במדריד אשר הפכה לבירתה של ספרד אך ורק בזכות מיקומה המרכזי, בליבו של חצי האי האיברי. כשפליפה ה-II העביר לכאן את הבירה, לפני 450 שנה, הוא קיווה להפוך את העיר החדשה לסמל של אחדות, המקשר בין כל אזרחי הממלכה, ולהשיג שליטה טובה יותר וקשר טוב יותר עם חלקיה השונים של ספרד. אין למדריד יתרונות טבעיים רבים, שכן היא רחוקה מהים וסובלת מאקלים לא נוח במיוחד, עם קיץ מאוד חם וחורף מקפיא, אך למרות חסרונותיה היו נחושים מלכיה של ספרד לטפח את הבירה החדשה ובסופו של דבר היא צמחה והפכה למטרופולין מודרני ומלא חיים, המהווה בית ליותר מארבעה מיליון תושבים.

מעטות הן הערים בעולם שמסוגלות להתחרות עם האנרגיות הטובות של מדריד. היא חיה, נושמת ובועטת ומציעה לתושביה ולמבקרים בה מגוון עצום של אפשרויות בילוי ובידור, 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. זו עיר חדשה ברובה, אך לאורך הרחובות שבמרכזה תוכלו לראות שלל מבנים היסטוריים מקסימים בסגנון הבארוק והרוקוקו. סמטאות צרות ואפופות אווירה שלאורכן מגוון של חנויות מעניינות, בארים טרנדיים ובתי קפה אינטימיים וכמובן שגם סצנת מסעדות מעולה, המשלבת בין מטבחיה של ספרד ובין הסגנונות שהביאו איתם המהגרים מדרום אמריקה וצפון אפריקה.

הוסיפו לכך גם כמה וכמה מוזיאוני אמנות ברמה עולמית ואירועי ספורט ותרבות מעולים והרי לכם עיר שמצדיקה ביקור של כמה ימים טובים…

אז איפה כדאי לכם לבקר במהלך חופשה במדריד?

משולש הזהב של האמנות (Golden Triangle of Art) הוא הכינוי שניתן לשלושת המוזיאונים לאמנות המעולים של מדריד, הנמצאים לא רחוק זה מזה ומעניקים חוויה אמנותית יוצאת דופן למבקרים בהם.

מוזיאון הפראדו (Museo del Prado), הטוב שבמוזיאונים של מדריד ואחד מהמעולים שבמוזיאוני האמנות בעולם, שוכן בין כתליו של ארמון ענק ומרשים ומספק הצצה מרתקת לתוך נפשה של האומה הספרדית. כמעט 2000 ציורים מוצגים כאן (ועוד כמה אלפים נמצאים באוספים סגורים, בגלל המחסור בשטח תצוגה), כולל כמה מהיצירות הגדולות ביותר של גויה, אל גרקו וולסקס.

שווה להקדיש למוזיאון כמה שעות טובות, או אפילו להגיע פעמיים, שלוש, כדי לראות בנחת את מה שיש לו להציע.

מוזיאון ריינה סופיה (Centro de Arte Reina Sofía) הוא המוזיאון הלאומי של ספרד ובניגוד לפראדו הוותיק, הוא שם את הדגש על אמנות ספרדית מודרנית ומציג יצירת רבות של אמנים ספרדים בינלאומיים כמו סלבדור דאלי ופאבלו פיקאסו, שה “גרניקה” המפורסמת שלו מוצגת כאן.

מוזיאון תיסן בורנמיסה (Museo Thyssen-Bornemisza) הוא מוזיאון האמנות השלישי של חבילות נופש למדרידמדריד ובו תוכלו לראות את אחד מהאוספים הטובים בעולם של אמנות אירופאית, כולל מגוון של יצירות אימפרסיוניסטיות ופוסט אימפרסיוניסטיות, יצירות מאיטליה של ימי הביניים ויצירות של אמנים הולנדים ופלמים דגולים, כמו רובנס, דירר והנס הולביין.

בניגוד לשני המוזיאונים הסמוכים אליו, לא מתמקד התיסן בורנמיסה באמנים מסויימים, או סגנונות מסויימים, אלא מציג מגוון אמנים ממגוון סגנונות ותקופות, כאשר כמעט לכל אחד מ”השמות הגדולים” יש כאן יצוג…

הארמון המלכותי (Palacio Real ), אחד המבנים המפוארים והמרשימים ביותר במדריד, נבנה לפני 250 שנה במקום שבו ניצבה בעבר מצודה מוסלמית גדולה ושימש כמשכנם של מלכי ספרד, אם כי המלך הנוכחי, פליפה השישי, בחר לגור עם משפחתו בארמון צנוע יותר ואילו זה משמש בעיקר לאירועים רשמיים.

זהו הארמון הגדול באירופה ויש בו 3,418 חדרים, המתפרסים על פני שטח בנוי של 135,000 מ”ר ! תוכלו לטייל בו בעצמכם, או ביחד עם הסיור המודרך (מומלץ) ולהתפעל מהעושר הבלתי יאמן, הכולל יצירות אמנות, שעוני אורלוגין מהודרים, כינורות וכלי נגינה שנעשו ביד אמן, רהיטים גרנדיוזיים מצופים בקטיפה ותקרות מצוירות…

צאו לשיטוט לאורכה של שדרת הפראדו (Paseo del Prado), הסמוכה למוזיאוני האמנות. זוהי אחת מהשדרות הגדולות והיפות בספרד ותמיד קורה בה משהו…

כיכר “פוארטה דל סול” (Puerta del Sol / שער השמש) היא אחת מהכיכרות המרכזיות והסואנות של מדריד וממנה יוצאים כמה מהכבישים הראשיים של ספרד. הכיכר מוקפת במבנים היסטוריים, מזרקות ופסלים ויש בה כמה וכמה מסעדות, בארים ובתי קפה, מה שהופך אותה למקום מפגש פופולארי.

טיסות למדרידפארק בואן רטירו (Parque del Buen Retiro) הוא הפארק המרכזי של מדריד ומקום נעים לנוח בו כמה שעות, לשוטט בכיף בשבילים, או לשוט בסירה, הגינות הנהדרות משתרעות על פני יותר מאלף דונם ובנוסף למדשאות המטופחות, לשיחים הגזומים בקפידה ולשלל הפרחים, יש בפארק בן מאות השנים גם מבנים היסטוריים מרהיבים, כמו “ארמון הזכוכית”, שבהחלט שווה לבקר בהם.

במהלך חופשה במדריד, בערב צאו לשוטט בסמטאות ההיסטוריות של רובע La Latina, שם נמצאים כמה מהטאפאס-בארים הטובים והתוססים ביותר של הבירה הספרדית.

דילים למדריד, חבילות נופש למדריד, טיסות למדריד, טיול מאורגן למדריד

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה במדריד - האנרגיות הטובות של העיר
Article Name
חופשה במדריד - האנרגיות הטובות של העיר
Description
חופשה במדריד אשר הפכה לבירתה של ספרד אך ורק בזכות מיקומה המרכזי, בליבו של חצי האי האיברי. כשפליפה ה-II העביר לכאן את הבירה, לפני 450 שנה, הוא קיווה להפוך את העיר החדשה לסמל של אחדות, המקשר בין כל אזרחי הממלכה, ולהשיג שליטה טובה יותר וקשר טוב יותר עם חלקיה השונים של ספרד. אין למדריד יתרונות טבעיים רבים, שכן היא רחוקה מהים וסובלת מאקלים לא נוח במיוחד, עם קיץ מאוד חם וחורף מקפיא, אך למרות חסרונותיה היו נחושים מלכיה של ספרד לטפח את הבירה החדשה ובסופו של דבר היא צמחה והפכה למטרופולין מודרני ומלא חיים, המהווה בית ליותר מארבעה מיליון תושבים.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,