Menu

חופשה בלונדון – אין לה התחלה ואין לה סוף

0 Comments


דילים ללונדוןחופשה בלונדון, בירתם הבינלאומית של האיים הבריטיים, אחת מהערים המתויירות ביותר בעולם ויש לה מה להציע לכל אחד ואחת, מאוכל מעולה, המוגש במסעדות פאר, עד פאבים לונדוניים קטנים ואפופים באווירה ומהיסטוריה עשירה ואירועי תרבות ברמה עולמית, עד אמנות ומוזיאונים מדהימים.

המטרופולין הלונדוני הוא כמו יצור חי ענק, בועט ונושם, שאין לו התחלה ואין לו סוף… כמו שונית אלמוגים מרהיבה שמיליוני דייריה אינם דגים טרופיים ססגוניים, אלא אנשים בני כל העמים, הגזעים והתרבויות, המשוטטים ברחובות ויוצרים פסיפס מרתק של צבעים וקולות.

יש כאן המון מה לעשות ואיך לבלות: סעו דרך רחובות העיר באוטובוס קומותיים אדום, צאו לסיור רגלי בווסט אנד, שפשפו את עיניכם בהשתאות אל מול התכשיטים המלכותיים בטאוור אוף לונדון, הקשיבו לקול דינדון הפעמונים של הבג בן, צאו לשייט על התמזה וצפו על העיר ממרומי גלגל הענק המפורסם, הלא הוא ה London eye. בקרו בפרלמנט הבריטי, צפו בחילופי המשמרות, התפעלו מיצירותיהם של גדולי האמנים בכל הזמנים בגלריה הלאומית, האכילו יונים בכיכר פיקדילי, או טרפלגר, שאו נאום חוצב להבות בהייד פארק ועוד ועוד…

בואו נראה מה הכי כדאי לעשות במהלך חופשה בלונדון

גלגל הענק האדיר של לונדון, ה London Eye (“העין של לונדון”) הפך לאחת מהאטרקציות הכי חמות בעיר, מהרגע בו פתח את שעריו למבקרים, ביום בו הסתיימה המאה ה-20 והתחילה המאה ה-21 , אז עוד החזיק בתואר “גלגל הענק הגבוה בעולם” ולמרות שהתואר נלקח ממנו כעבור שש שנים על ידי גלגלי ענק גדולים יותר, שנבנו בסינגפור ובסין, עדיין שווה מאוד לבקר בו, ביום וגם בערב ולהתענג על המראה המרהיב של העיר מגובה של 135 מטר.

מנזר וסטמינסטר (Westminster Abbey) והכנסייה של פטרוס הקדוש, המהווה חלק ממנו, חבילות נופש ללונדוןידועים בתור המקום בו הוכתרו כל מלכיה של אנגליה, מימיו של ויליאם הכובש ועד היום. כאן הם גם עורכים את טקסי הנישואים שלהם ולאחר מותם, רובם גם נחים במנזר את מנוחת העולמים שלהם, לצדם של עוד כמה מבניה ובנותיה הדגולים של אנגליה, שזכו להיקבר כאן ובהם מנהיגים, סופרים ומדענים ששמם יצא למרחקים, מאייזיק ניוטון ועד רודיוארד קיפלינג וג’ין אוסטן.

מבחינה ארכיטקטונית, משלב המבנה האדיר, שנבנה במשך מאות שנים, בין כמה וכמה סגנונות, שהבולט ביניהם הוא הסגנון הגותי האנגלו-צרפתי.

אחת מהדרכים המומלצות לגלות את הפינות המיוחדות של המנזר, היא להצטרף לסיורים הנערכים במקום והמודרכים על ידי אחד מהשמשים. זה לא יקר והוא ייקח אתכם לכמה מהנקודות היותר מעניינות.

מצודת לונדון או “הטאוור” (Tower of London), נבנתה לפני כמעט אלף שנה על גדתו הצפונית של התמזה, סמוך למקום בו שוכן כיום מרכז העיר (וה Tower Bridge הידוע) ושימשה במשך שנים רבות כמשכנם של מלכי אנגליה. כאן גם הייתה המטבעה המלכותית וכאן נשמרו האוצרות המלכותיים וכמובן שגם התכשיטים המלכותיים המדהימים, שאותם ניתן לראות עד היום כשמבקרים במקום.

כאן תוכלו גם לפגוש את השומרים המפורסמים של המצודה, הלא הם ה “ביפאיטרס”, הלבושים במדים מיוחדים.

קתדרלת סנט פול (St Paul’s Cathedral) היא אחד מהמבנים היותר מוכרים והיותר יפים בבירה הבריטית ומקום מושבו של הבישוף של לונדון. היא נבנתה לפני יותר משלוש מאות שנה, בעקבות שריפת ענק שהחריבה את הכנסייה שעמדה כאן לפניה ומשלבת סגנונות של בארוק אנגלי עם רנסנס.

הכיפה האדירה (השנייה בגודלה בעולם), שנבנתה בהשראתה של הכיפה בכנסיית פטרוס הקדוש ברומא, מתנוססת לגובה של יותר ממאה מטר וניתן לטפס אליה מבפנים (ברגל – מעייף קצת) וליהנות ממראות מדהימים של העיר.

המוזיאון להיסטוריה של הטבע (Natural History Museum), הוא אחד מהמוזיאונים הטובים בעולם בתחומו ותוכלו לשוטט בו ימים שלמים, אם אתם אוהבים את התחום, שכן יש בו מיליוני מוצגים מכל העולם, המראים את ההתפתחות של החי והצומח מאז שנוצר כדור הארץ. למי שיש פחות זמן, או פחות עניין בתחום, מומלץ שלא לוותר על גלריית הדינוזאורים ועל ה Intriguing Treasures Exhibition שבה מוצגים פריטים מדהימים שונים, כולל סלעים מהירח.

המוזיאון הבריטי (British Museum) הוא “היהלום שבכתר” וגם אם ביקור במוזיאון לא נשמע לכם כמו משהו מלהיב, כדאי שתשקלו לבקר בו, שכן המוזיאון בן 250 השנים מציג את כמה מהעתיקות המדהימות ביותר בעולם, כולל ממצאים ארכיאולוגיים נדירים ביותר ממצרים הפרעונית ומן הממלכות הקדומות של אשור ובבל, לצדן של שכיות חמדה מרומא ומיוון העתיקות.

טיסות ללונדוןהגלריה הלאומית (National Gallery) שבכיכר טרפלגר, החלה את דרכה כבר לפני כמאתיים שנה ומאז האוספים שבה רק הלכו וגדלו והשתבחו… תוכלו להתפעל כאן מיצירותיהם של כמה מהאמנים הגדולים ביותר בכל הזמנים, מבוטיצ’לי עד מיכלאנג’לו ומלאונרדו דה וינצ’י עד רמברנדט וואן גוך.

לסיום, במהלך חופשה בלונדון כדאי לכם לבקר גם ב Shakespeare’s Globe. זהו שחזור מדויק (ככל האפשר) של התיאטרון של ויליאם שייקספיר, שנחרב כמה עשרות שנים לאחר מותו של המחזאי האנגלי הנודע, וניתן לצפות כאן במחזות שלו, או סתם לקחת סיור מודרך במקום ולהתוודע אל האווירה שבה פעל ויצר שייקספיר.

דילים ללונדון, חבילות נופש ללונדון, טיסות ללונדון, טיול מאורגן ללונדון

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה בלונדון – אין לה התחלה ואין לה סוף
Article Name
חופשה בלונדון – אין לה התחלה ואין לה סוף
Description
חופשה בלונדון, בירתם הבינלאומית של האיים הבריטיים, אחת מהערים המתויירות ביותר בעולם ויש לה מה להציע לכל אחד ואחת, מאוכל מעולה, המוגש במסעדות פאר, עד פאבים לונדוניים קטנים ואפופים באווירה ומהיסטוריה עשירה ואירועי תרבות ברמה עולמית, עד אמנות ומוזיאונים מדהימים.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,