Menu

חופשה בפאריז – לשוב עוד ועוד ואף פעם לא להשתעמם

0 Comments


דילים לפאריזחופשה בפאריז, הבירה הצרפתית, העיר הציורית ואפופת קסם רומנטי שעצם אזכור שמה מעלה אסוציאציות של זוגות נאהבים, העומדים מחובקים על גשר עתיק, או של בתי קפה אינטימיים, הפונים אל הסמטאות המרוצפות של המונמרטר. אך המטרופולין העצום ושוקק החיים מציע למבקרים בו הרבה יותר מסתם רומנטיקה מתקתקה… ממוזיאונים מדהימים, כמו הלובר, דרך יצירות ארכיטקטוניות עולמיות, כמו מגדל אייפל והקתדרלה של נוטרדאם, מסמטאות אפופות סוד, שלאורכן גלריות רחוב, עד “בולנז’רי” קטנים, שריחות משכרים של מאפים טריים ממלאים אותם, ומבארים קטנים, המשמיעים שאנסונים של אדית פיאף, עד מסעדות יוקרה המגישות את האוכל המעודן ביותר בעולם, באווירה מהודרת וקלאסית…

יש הכול בפאריז ותמיד כיף לשוב לחופשה בפאריז, עוד ועוד ואף פעם לא להשתעמם, כי כמו שאומר הפתגם הידוע: “פאריז איננה עיר – היא עולם”.

אז בואו נעבור על כמה מהדברים שאתם ממש חייבים לראות ולעשות בפאריז, בין אם זהו ביקורכם הראשון בעיר האורות ובין אם כבר טיילתם בה בעבר.

מתחילים חופשה בפאריז מביקור בלובר

אי אפשר להתחיל אף כתבה על ביקור בפאריז מבלי לדבר על מוזיאון הלובר (Musée du Louvre) השוכן בין כתליו של ארמון ענק ויפהפה בן 400 שנה, בלב פאריז ומציג למיליוני המבקרים בו את כמה משכיות החמדה המרהיבות ביותר שיצר המין האנושי לאורך ההיסטוריה: מהמונה ליזה של דה-וינצ’י, עד ליצירותיהם הגדולות ביותר של רמברנדט, ורמיר והרונימוס בוש ומיצירות בנות אלפי שנים, שנמצאו במצרים ומסופוטמיה, עד לפסלים יפהפיים מיוון העתיקה, כמו ונוס ממילו.

רצוי להקדיש ללובר כמה שעות טובות ולתכנן את הביקור בו, או לקחת מדריך, כי אחרת אפשר טיסות לפאריזלאבד את הידיים והרגליים ולפספס את כמה מהמוצגים הכי יפים. רצוי גם להזמין מראש את אותם כרטיסים שמאפשרים לכם לא לעמוד בתור. הם אמנם יקרים יותר, אבל אם כבר השקעתם כסף (וזמן) על טיול לפאריז, לא חבל לעמוד שעות בתור המעצבן וחסר התכלית ?

עדיין במוזיאונים, אנחנו עוזבים את הלובר ועוברים לעוד מוזיאון בינלאומי ידוע ומקסים, הלא הוא מוזיאון ד’אורסה (Musée d’Orsay), המאכלס תחנת רכבת ישנה ומציג לראווה את כמה מהיצירות האימפרסיוניסטיות והפוסט-אימפרסיוניסטיות הכי יפות בעולם, פרי מכחולם של ענקים כמו קלוד מונה, ון גוך, פול גוגן, רנואר, דגה ואחרים. גם מי שלא מחשיב את עצמו כמומחה לאמנות יזהה חלק גדול מהיצירות המוכרות וייהנה לראות את המקור.

הקתדרלה של גבירתנו של פאריז (נוטרדאם – Cathédrale Notre Dame de Paris), המתנוססת בגאון מעל נהר הסן, הפכה, זה מכבר, לאחד מסימני ההיכר המובהקים של הבירה הצרפתית. הכנסייה האדירה, הבנויה בסגנון גותי מוקדם, הוקמה במשך כמעט 200 שנה ופתחה את שעריה למתפללים לפני קצת פחות משבע מאות שנים, ב 1345. היא מסוגלת להכיל 6000 מתפללים והפנים שלה יפה ומרשים. אתם חייבים, כמובן, לראות את “אוצר הקתדרלה” העשיר להפליא ואם יש לכם זמן (והרבה כוח), תוכלו לטפס יותר מארבע מאות מדרגות אל מגדל הפעמון ולתצפת על הנהר והעיר מאחורי גבם של ה”גרגוילים” , הלא הן מפלצות האבן המפחידות, היושבות מסביב לעמדת הפעמון.

גני לוקסמבורג המטופחים ומלאי האווירה (Jardin du Luxembourg) ניתנו לתושבי העיר במתנה על ידי נפוליאון. הם נושקים לארמון לוקסמבורג המהודר, בו יושב הסנאט הצרפתי ומציעים למבקרים בהם מכל טוב : שלל פרחים יפהפיים, פסלים , מזרקות, גינת משחקים מקסימה, תיאטרון בובות, סוסי פוני ועוד… זהו אחד המקומות הכי נעימים בלב העיר לבלות בו כמה שעות ולהתפרס על הדשא, כמו הפריזאים, עם באגט חם וטרי וכמה גבינות ונקניקים מעולים, שהולכים טוב עם יין צרפתי לבן וצונן.

הקטקומבות של פריז (Les catacombes de Paris) הפכו, גם הן, לאחד מאתרי החובה של עיר האורות, למרות שהן עומדות בניגוד גמור לזוהר ולרומנטיקה שפאריז נודעת בהם. מערכת המחילות התת-קרקעית, ששימשה לחציבת אבני בנייה לפני מאות שנים, הפכה לאתר קבורה המונית ב 1810 וכיום ניתן לשוטט בה, מתחת לרחובות העיר, ולספוג אווירה אפלולית ורדופת רוחות.

חבילות נופש לפאריזואם בבתי קברות עסקינן, כדאי מאוד לבקר גם בבית העלמין פֵּר לָשֵז (Père Lachaise) שם נחים את מנוחת העולמים שלהם סלבריטאי עבר כמו אדית פיאף, ג’ים מוריסון, איב מונטאן, אוסקר ויילד והמלחין שופן ועוד רבים וטובים… כמה מהמצבות בבית הקברות בן מאתיים השנים הן יצירות מופת של ממש ולרבות מהן יש סיפור מעניין לספר על מי שטמון מתחתיהן.

כמעט מיותר לציין את הסמל של פאריז, בהא הידיעה, מגדל אייפל, ואת שער הניצחון וכנסיית הלב הקדוש (Sacré-Cœur ), המשקיפה על העיר בגאווה ממרומי גבעת מונמרטר ויש גם את ארמון ורסאיי היפהפה ואת מרכז פומפידו ומוזיאון רודין ועוד כמה וכמה מקומות ששווה לבקר בהם במהלף חופשה בפאריז, אך לא נוכל לכסות את כולם במאמר אחד.

דילים לפאריז, חבילות נופש לפאריז, טיסות לפאריז, טיול מאורגן לפאריז

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה בפאריז - לשוב עוד ועוד ואף פעם לא להשתעמם
Article Name
חופשה בפאריז - לשוב עוד ועוד ואף פעם לא להשתעמם
Description
חופשה בפאריז, הבירה הצרפתית, העיר הציורית ואפופת קסם רומנטי שעצם אזכור שמה מעלה אסוציאציות של זוגות נאהבים, העומדים מחובקים על גשר עתיק, או של בתי קפה אינטימיים, הפונים אל הסמטאות המרוצפות של המונמרטר. אך המטרופולין העצום ושוקק החיים מציע למבקרים בו הרבה יותר מסתם רומנטיקה מתקתקה... ממוזיאונים מדהימים, כמו הלובר, דרך יצירות ארכיטקטוניות עולמיות, כמו מגדל אייפל והקתדרלה של נוטרדאם, מסמטאות אפופות סוד, שלאורכן גלריות רחוב, עד "בולנז'רי" קטנים, שריחות משכרים של מאפים טריים ממלאים אותם, ומבארים קטנים, המשמיעים שאנסונים של אדית פיאף, עד מסעדות יוקרה המגישות את האוכל המעודן ביותר בעולם, באווירה מהודרת וקלאסית...
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,