Menu

טיול בכרתים – טיול טבע עם ילדים בכרתים

0 Comments


טיול בכרתיםטיול בכרתים, האי הגדול ביותר ביוון, הוא עולם ומלואו של יופי וחוויות מרגשות, השוכן במרחק טיסה קצר מישראל ולמרות שרבים מאתנו מכירים אותו, כמו גם את איי יוון האחרים, בעיקר בזכות החופים המרכזיים, המלונות המפוארים ושופעי הפעילויות והשווקים הססגוניים, לכרתים יש המון מה להציע לנו מעבר למועדוני חוף גדולים, עם בריכות שחייה גדולות וארוחות “בופה” עשירות… האי היווני הגדול הוא משכנם של כמה וכמה מאתרי הטבע היפים ביותר בכל יוון, החל מחופים מבודדים משגעים ביופיים, דרך מסלולי הליכה ורכיבה על אופניים ועד לקניונים עוצרי נשימה שפלגים של מים צוננים מפכים בהם ומעניקים למטייל מפלט קריר מהחום של הקיץ…

טיול בכרתים: נגלה את פלאי הטבע הקסומים המסתתרים בין הריו:

חוף Preveli Beach שבצדו הדרומי של האי הוא, ללא ספק, אחת מהפנינים היפות יותר של כרתים. רצועת חול מושלמת הנמתחת בין שני כפים סלעיים ומאחוריה נחל של מים מתוקים, היוצר נאת מדבר בדמות אגם קטנטן, שלגדותיו צמחיית קנה וסוף וחורשה של עצי תמר… ממש גן עדן טרופי בזעיר אנפין.

גם חוף אלאפוניסי (Elafonisi), השוכן בפינה הדרום מזרחית של כרתים, מציע נוף ואווירה שלא מהעולם הזה… אי קטנטן, הנמצא ממש מול החוף, יוצר מעין “לגונה” של מים רדודים וחמימים, המפרידה בינו ובין החוף, שמשני צדיה חופים של חול לבן, רך ונעים, שסלעים בצורות שונות ומשונות מבצבצים מהם.

מערת Dikteon Cave, או בשמה העממי “מערת זאוס”, שוכנת בהרים המשתרעים דרומית מזרחית להרקליון. כאן, לפי האגדה הרווחת, ילדה “ריאה” (Rhea) את זאוס וטיפלה בו ואכן, מערת הנטיפים המיוחדת הייתה אתר מקודש בימי יוון העתיקה ונמצאו בה כלים המעידים על פולחן.

מקום כמו ההרים הלבנים הידועים של כרתים לא תמצאו בשום מקום אחר, חוץ מאשר כאן, באי חבילות נופש לכרתיםהזה ואלו מבינכם שאוהבים טיולים בחיק הטבע בוודאי ידעו להעריך את היופי המהפנט שלהם. שרשרת ההרים המרשימה, הקרויה Lefka Ori ביוונית, מתנוססת מעל לחלקו הדרום מערבי של האי, עד לגובה של כמעט 2,500 מטרים והיא קיבלה את שמה מכיוון שהיא נראית לבנה כל השנה. בחורף מכוסות פסגותיה בשלג ואילו בקיץ בוהקים סלעי הגיר באור השמש העז.

ההרים הגבוהים, הצונחים בתלילות רבה, מבותרים על ידי קניונים מרשימים, שמצוקים רמים סוגרים עליהם ויש בהם שבילי מטיילים מדהימים, המיועדים לכל רמות הקושי, ממסלולי משפחות נעימים ועד “טרקים” למיטיבי לכת.

שמורת הטבע הגדולה והידועה ביותר בהרים הלבנים היא זו של “קניון סאמריה” (Samariá Gorge) שהוא הערוץ הקניוני המרשים ביותר ביוון. המסלול המלא הוא ארוך וקשה ומיועד למיטיבי לכת, אך ניתן לעשות רק את הקטעים שבתחילתו ובסופו, שהם גם המרתקים יותר.  למי שמחפש אלטרנטיבה מעט קלה יותר , אך יפה לא פחות, מומלץ לעשות את המסלול של Agia Irini Gorge.

בשל תנאי השטח הקשוחים וההרריים שלו, האי כרתים הוא מקום מעולה לטיולי שטח ואחת מהחוויות המלהיבות ביותר שממתינות לכם היא “טיול סאפארי” ברכבי שטח קטנים, כמו באגי, או פולאריס, בשבילים המתפתלים בין ההרים והערוצים התלולים. הנוף עוצר נשימה והחוויה מסעירה ומלאה באדרנלין… Buggy Safari Motoxperience נחשבים לחברה הטובה ביותר בתחום זה.

דילים לכריתיםולסיום של טיול בכרתים, קחו את המשפחה לפארק הזוחלים של כרתים, הלא הוא ה Reptisland, הנמצא כשעה נסיעה מערבית להרקליון. מדובר על מקום קטן למדי, אך יש להם כמה וכמה לטאות ונחשים מעניינים והצוות החברותי מסביר ומראה ונותן לגעת בהם והביקור הוא מאוד חווייתי ואם אתם כבר כאן, תוכלו לבקר גם במערת מלידוני (Melidoni cave) הנמצאת כמה דקות נסיעה מכאן. זוהי מערת נטיפים יפהפיה, שבטבורה נמצא מזבח קטן, המנציח אירוע טראגי מעברה.

חבילות נופש לכרתים

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
טיול בכרתים  - טיול טבע עם ילדים בכרתים
Article Name
טיול בכרתים - טיול טבע עם ילדים בכרתים
Description
טיול בכרתים, האי הגדול ביותר ביוון, הוא עולם ומלואו של יופי וחוויות מרגשות, השוכן במרחק טיסה קצר מישראל ולמרות שרבים מאתנו מכירים אותו, כמו גם את איי יוון האחרים, בעיקר בזכות החופים המרכזיים, המלונות המפוארים ושופעי הפעילויות והשווקים הססגוניים, לכרתים יש המון מה להציע לנו מעבר למועדוני חוף גדולים, עם בריכות שחייה גדולות וארוחות "בופה" עשירות
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , ,