Menu

איי יוון – סקר חופים מדהימים באיים היווניים

0 Comments


חבילות נופש לכרתיםהקיץ בפתח וכמו בכל שנה, גם הפעם יבלו עשרות אלפי ישראלים את החופשה שלהם על אחד מאיי יוון היפהפיים, מוקפים בגווני כחול וטורקיז של הים התיכון, בבתים יווניים לבנים, חופים מדהימים וטברנות עליזות ושוקקות חיים…

לכבוד הקיץ שהגיע יצאנו, גם אנחנו, לגלות מהם החופים הכי שווים באיי יוון והכנו לכם מדריך קצר, שיסביר לכם איפה הכי כדאי לכם לעשות בטן-גב הקיץ…

החופים הכי שווים  – איי יוון

חוף נאנבאגיו בזקינטוס (Navagio Beach, Zakynthos), הידוע יותר בשמו העממי “מפרץ האנייה הטרופה” (Shipwreck) הוא, לדעת רבים, החוף הכי יפה ומיוחד בכל האיים היווניים ולו בכדי הוא מככב על אלפי תמונות ברחבי הרשת, כמו גם על גלויות ופרוספקטים.

המראה עוצר הנשימה של צוקים גבוהים ופראיים, המקיפים רצועת חול לבנה, אשר נושקת למימי הטורקיז הצלולים של המפרץ, הוא פשוט מעבר למילים ובלב הסצנה הזאת, על החול הרך והמלטף, שוכב לה השלד של האנייה הטרופה Panagiotis, ששימשה מבריחי סיגריות ונפלטה לחוף בליל סערה, לפני כארבעים שנה והעלתה את המפרץ השומם על המפה.

לחוף נאבאגיו ניתן להגיע רק באמצעות סירה ובשיא העונה קצת צפוף כאן, אבל שווה לצאת מוקדם ולבלות כאן כמה שעות קסומות.

את המקום השני ברשימה שלנו תופס חוף מירטוס (Myrtos Beach) המשתרע על החוף הצפון-מערבי של האי קפלוניה (Kefalonia), השוכן ממערב ליוון, לכיוון של איטליה… קפלוניה לא זוכה למספיק תשומת לב בקרב המטיילים הישראלים וחבל, מכיוון שמדובר באי מדהים ולא מאוד תיירותי וממוסחר. קצת בדומה לחוף נאבאגיו, גם במקרה של “מירטוס” מדובר על רצועה ארוכה של שפת ים שנהנית ממראה דרמטי ומרשים של הרים, הצונחים בתלילות למפרץ של חוף חולי, רך ומלטף, הנושק למים צלולים וזכים, בגוונים משגעים של טורקיז וכחול עמוק.

החוף עלה לגדולה לאחר שכיכב בכמה סצנות מרכזיות בסרט “המנדולינה של קפטן קורלי” חבילות נופש לקוס(לחובבי הצילום מבינכם מומלץ להגיע לראש הצוק הצופה על החוף מצפון, שכן התמונות שתתפסו משם הן פשוט בלתי נשכחות).

במקום השלישי נמצא “חוף התמרים” הידוע של כרתים, הקרוי, בשמו הרשמי Vai Beach, השוכן בקצהו המזרחי של האי היווני הגדול. רצועת החוף החולית, הנושקת למים צלולים כבדולח, גובלת בחורשת הדקלים הטבעית הגדולה באירופה וזו גורמת למקום להיראות כמו איזה חוף טרופי לאורך הים האדום, או אפילו בתאילנד… כמה מעצי התמר שבחורשה הם עתיקים מאוד.

מכרתים אנחנו עוברים לצד השני, אל האי קורפו שבפינה הצפון מערבית של יוון, מול החופים של אלבניה ואל חוף הליקונס (Halikounas Beach), השוכן בקצה הדרומי של האי הפופולארי. מדובר על רצועה חולית ארוכה, עטורת דיונות, המפרידה בין הים הפתוח ובין אגם דמוי לגונה  הנמצא ממזרח לה. אם אתם אוהבים חופים פראיים, עם אווירה אמתית של טבע וחופש, ובלי יותר מידי נגיעות אנושיות, תגיעו לכאן.

עדיין בקורפו, 30 ק”מ צפונה מכאן ואנחנו מגיעים לחוף Myrtiotissa: גן עדן של חול רך ונקי, מוקף בנוף קסום של צוקים עטורי יערות וים צלול כמו קריסטל, שאותו תיאר המשורר האנגלי הנודע, לורנס דארל, בתור “החוף הכי יפה בכל העולם”… כמו בהליקונס, גם כאן אין יותר מידי “פסיליטיז” תיירותיים, רק נוף משגע שלא יימאס לכם להביט עליו ולהתפעל.

חבילות נופש לרודוסאת המדריך שלנו סוגר חוף סאראקיניקו הקטן (Sarakiniko) שבאי הקיקלידי מילוס (Milos). כמו החופים האחרים במדריך שלנו, גם זה מככב בתמונות רבות בזכות המראה המיוחד שלו : סלעים וולקניים שהרוח והמים פיסלו בהם צורות שונות ומשונות, מקיפים מפרצים קטנים ורגועים…

חבילות נופש לקוס, חבילות נופש לרודוס, חבילות נופש לכרתים

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
איי יוון – סקר חופים ואטרקציות
Article Name
איי יוון – סקר חופים ואטרקציות
Description
הקיץ בפתח וכמו בכל שנה, גם הפעם יבלו עשרות אלפי ישראלים את החופשה שלהם על אחד מאיי יוון היפהפיים, מוקפים בגווני כחול וטורקיז של הים התיכון, בבתים יווניים לבנים, חופים מדהימים וטברנות עליזות ושוקקות חיים... לכבוד הקיץ שהגיע יצאנו, גם אנחנו, לגלות מהם החופים הכי שווים באיי יוון והכנו לכם מדריך קצר, שיסביר לכם איפה הכי כדאי לכם לעשות בטן-גב הקיץ...
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , ,