Menu

גואה, קוצ’ין, בומביי: תרבויות, דתות ונופי טבע מרשימים

0 Comments


הודו היא מדינה ענקית שהתרמילאים אוהבים לבלות בה חודשים רבים. והאמת שדי בצדק, יש בה אינספור דברים לראות – תרבויות, דתות שונות, נופי טבע מרשימים, חופי ים מרהיבים, מקדשים ואשרמים, אוכל נהדר ואפילו קניות וחיי לילה. הפעם נתמקד בשלושה יעדים – בומביי, מדינת גואה והיא קוצ’ין במדינת קראלה.

בומביי

בומבייאת הטיול שלנו נתחיל בעיר בומביי אליה מגיעות טיסות ישירות מישראל. בומביי עשויה להבהיל אתכם בשעות הראשונות ולהכניס אותכם להלם תרבותי, אך באמת שיש מה לראות בעיר, בטרם מדרימים לכיוון גואה.

בומביי היא מרכז תעשייתי ותרבותי חשוב של הודו וכאן גם נמצאת תעשיית הסרטים המפורסמת – בוליווד. זוהי עיר של ניגודים רבים, לצד עוני רב יש כאן גם עושר מופלג.

בביקורכם בעיר תוכלו לבקר בשער הודו אשר הוקם לכבוד ביקורו של המלך ג’ורג’ החמישי בתקופת השלטון הבריטי. זהו השער אשר קיבל את הבאים להודו דרך הים. בסמוך אליו יש עוד מבנה מרשים שכדאי לראות – זהו מלון הטאג’ מאהל. זהו מלון מפואר מאוד ויקר במיוחד אשר נבנה ב 1903 והוא מלא בהיסטוריה ומרשים מאוד. תוכלו להתרשם מהמבנה מבחוץ ואף לבקר בלובי המלון. סמוך לשער הודו נמצא הנמל ממנו תוכלו לקחת הפלגה לאי הפילים בו נמצאים מקדשים יפים החצובים בסלע, פילים לא תראו שם אבל הרבה קופים.

גואה

מבומביי תוכלו להמשיך לכיוון גואה. ניתן לעשות זאת באוטובוס או ברכבת. גואה היא מדינה ויש גואהבה יעדים רבים. היא מפורסמת מאוד בזכות החופים והמסיבות הפרועות, למרות שהיום האווירה הרבה יותר רגועה. אחד היעדים הנחמדים והמומלצים הוא הכפר ארמבול אשר נמצא לחופו של האוקיינוס ההודי. כאן תמצאו גסט האוסים רבים, מסעדות והרבה שלווה. זהו בהחלט מקום נחמד לבלות בו. תוכלו לשכור אופנוע ולטייל באזור.  בארמבול בלילות יש תמיד דברים מעניינים.

עוד מקום שכדאי לבקר בו הוא אנג’ונה. גם זה מקום שבו תוכלו ליהנות מרביצה בחופים ופרות טרופיים על החוף. באנג’ונה תוכלו למצוא שוק פשפשים מעניין אשר מתקיים בכל יום רביעי ומושך אליו תיירים רבים, תוכלו למצוא בו תכשיטים, בגדים, דוכני אוכל ומבחר דברים מיוחדים. גם אם אינכם מחפשים קניות, זהו הפנינג המלווה במוזיקה, דוכני אוכל ואווירה נעימה.

בעודכם מדרימים לכיוון קוצ’ין תוכלו לעבור בפלולם שהוא החוף הדרומי ביותר של גואה. ככל הנראה זהו הכפר השליו ביותר ממה שהזכרנו עד עכשיו, זהו מקום נהדר להתענג על מאכלי הים הטריים. מול החוף ישנם מספר איים קטנים אשר ניתן לקחת אליהם שייט ואולי תזכו לראות כמה דולפינים.

קוצ‘ין

קוצ‘יןקוצ’ין היא עיר נמל גדולה במדינת קראלה. בעברה היא הייתה מרכז אסטרטגי חשוב בתקופת הקולוניאליזם והא נשלטה על ידי הפורטוגזים, ההולנדים ולבסוף הבריטים. כל תקופה קולוניאליסטית השאירה את חותמה על העיר. מסתבר שלקוצ’ין ישנה מורשת יהודית ארוכת שנים; כיום לא ממש קיימת קהילה יהודית אלא רק כמה משפחות בודדות, אך בעבר הייתה כאן קהילה משגשגת ועתיקה מאוד אשר גם השאירה את חותמה על העיר. מומלץ לטייל ברובע היהודי שעדיין חיות בו כמה משפחות יהודיות בודדות. בוודאי תוכלו להבחין במזוזות וכיתוב בעברית בעודכם משוטטים ברחובות. במקום תמצאו בית כנסת ספרדי מהמאה השש עשרה שבו תוכלו לבקר.

פורט קוצ’ין נמצא בנמל, זהו אחד מאתרי החובה של העיר. כאן תוכלו לראות את שיטות הדייג המסורתיות באמצעות רשתות המופעלות על ידי צוות דייגים. מידי ערב מתקיימת מכירה פומבית של הדגה ומומלץ לראות זאת. באזור זה תמצאו מסעדות רבות ובתי מלון, וגם שוק תיירותי.

אי אפשר לבקר בהודו מבלי לבקר בשווקים, תוכלו לבקר בשוק ברודוואי אשר נחשב לאזור הקניות המרכזי של העיר. תוכלו להגיע בקלות עם ריקשה. בשוק תמצאו חנויות רבות המציעות למכירה בגדים, נעליים, תיקים, עבודות יד, תבלינים ועוד.

מי שמבקר בעיר בסוף דצמבר יכול ליהנות מהקרנבל של קוצ’ין (20 בדצמבר עד השני בינואר). זהו קרנבל תוסס שהחל בתקופת הפורטוגזים. שיאו של הקרנבל הוא בערב ראש השנה האזרחית כאשר מתקיים מצעד אשר בסופו מעלים באש את דמותו של פפאני בחוף הים (המקביל לסנטה קלאוס).

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
גואה, קוצ'ין, בומביי: תרבויות, דתות ונופי טבע מרשימים
Article Name
גואה, קוצ'ין, בומביי: תרבויות, דתות ונופי טבע מרשימים
Description
הודו היא מדינה ענקית שהתרמילאים אוהבים לבלות בה חודשים רבים. והאמת שדי בצדק, יש בה אינספור דברים לראות – תרבויות, דתות שונות, נופי טבע מרשימים, חופי ים מרהיבים, מקדשים ואשרמים, אוכל נהדר ואפילו קניות וחיי לילה. הפעם נתמקד בשלושה יעדים – בומביי, מדינת גואה והיא קוצ'ין במדינת קראלה.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,