Menu

פראג – טיפים ומקומות שלא כדאי לפספס כשמגיעים לפראג

0 Comments


דילים לפראגפראג היא עיר גדולה עם היסטוריה עשירה בתרבויות בנות אלפי שנים. בעיר קיים מבחר רחב של אתרים היסטוריים ותרבותיים לצד מקומות בילוי מודרניים ובירה מצוינת. אם אתם בדרך לפראג – המאמר הזה הוא במיוחד בשבילכם.

פראג  -מקומות היסטוריים שחובה לראות

גשר קארל – גשר מפורסם מהמאה ה-14 אשר מוקף בשלושה מגדלים ופסלי בארוק. אורכו של הגשר הוא 621 מטרים והוא חוצה את נהר ולטאבה. הגשר נועד להולכי רגל וללכת עליו הוא בילוי של ממש. אמנים מוכרים את עבודותיהם על הגשר מה שהופך אותו לצבעוני ומעניין.

מגדל פטרין – מגדל מהמם עשוי ברזל שהוא בעצם מגדל אייפל בגרסה המוקטנת שלו. המגדל עשוי ברזל וגובהו 63 מטרים. מהמגדל יש נקודת תצפית מרהיבה על העיר ואם אתם מבקרים שם בלילה, תזכו למחזה יפהפה במיוחד.

מצודת פראג – אחת מהאטרקציות הפופולריות ביותר בקרב התיירים. הטירה היא מהמאה התשיעית והיא הייתה מקום מושבם של שליטי צ’כיה. כיום היא משמשת כמקם המגורים הרשמי של הנשיא. הטירה עוצרת נשימה ביופייה והיא הגדולה ביותר בעולם לפי ספר השיאים של גינס. במצודת פראג תוכלו לראות מבנים היסטוריים נוספים לדוגמה את קתדרלת ויטוס הקדוש. הכניסה למצודה היא חופשית אך ביקור בקתדרלה, הבזיליקה של ג’ורג’ הקדוש ורחוב שביל הזהב (Golden Lane) מחייבים כרטיס כניסה משולב אותו ניתן לרכוש באינטרנט מראש כדי להימנע מתורים ארוכים במצודה.

מגדל אבק השריפה (או שער אבק השריפה) – אחד מסמלי העיר. מגדל אבק השריפה נמצא באחד משערי העיר המקוריים מהמאה ה-15. הוא נקרא כך משום שנהגו לאחסן בו אבק שריפה. היום אפשר לומר שהשער מפריד בין פראג ההיסטורית לפראג החדשה. המגדל מציג תערוכת צילומים של מגדלים היסטוריים ויש אפשרות גם לצפות על העיר בראש המגדל שניתן להגיע אליו אם אתם עולים 186 מדרגות.

השעון האסטרונומי – השעון האסטרונומי נבנה במאה ה-15 והוא נחשב לשעון הטוב ביותר מימי הביניים שעובד. הוא נמצא בכיכר סטורמסצקה שברובע העיר העתיקה ומעבר לשעה הוא מציג גם את שלבי השמש והירח ואת תנועת כוכבי הלכת. מומלץ להגיע ולראות לפחות פעם אחת את השעון מגיע לשעה עגולה – תזכו לצפות במחזה מדהים של פעמונים מצלצלים ופסלים שמתחילים לזוז. תקף בין השעות 9:00-21:00.

הגטו היהודי הישן – הרובע היהודי ממוקם בין העיר הישנה לנהר ולטאבה. הוא התפתח במאה ה-13 כאשר יהודי פראג נדרשו להתקבץ באזור מגורים נפרד. במקום נשמרו עד היום מספר אתרים היסטוריים וכמה בתי כנסת ששווה לראות.

כיכר העיר העתיקה (כיכר סטורמסצקה) בימי הביניים היא הייתה מרכז שוק משגשג וכיום היא אתר פופולרי לתיירים. שם נמצאים השעון האסטרונומי, ארמון רוקוקו קינסקי ומבנים מרשימים נוספים. בנוסף יש שם מגוון חנויות, בתי קפה ומסעדות ואם יוצא לכם לבקר באזור בחג המולד – תיהנו משוק ענק ומרהיב. כמו כן, תוכלו ליהנות ממופעי רחוב, מוזיקאים ואמנים.

טיסות לפראג

 אטרקציות וחיי לילה

שיט על נהר ולטאבה – נתיבי המים ברחבי העיר העתיקה הם מחזה חובה לכל מי שמבקר בפראג. מומלץ לרכוש כרטיסים לסירת שייט בשעות אחר הצהריים וליהנות מהמחזה של העיר וגשר קארל.

התאטרון הלאומי – הבית של האופרה, הדרמה והבלט הטובים ביותר. תאטרון מהמאה ה-19 ששווה לרכוש כרטיסים לאחד המופעים המוצגים בו. אנקדוטה מעניינת: אזרחי צ’כיה ידועים כמעריצי בובות – יש להם למעלה מעשרות חנויות לבובות מיוחדות, אמנים שמכינים בובות ואפילו מוזיאון בובות – לכן, אם אתם כבר מעוניינים לראות הופעה ייחודית בתאטרון הלאומי, תרכשו כרטיסים למופע בובות.

סיורי בירה – הבירה בפראג נחשבת לאחת הבירות הטובות באירופה. סיורי בירה מתחילים אחר הצהריים ובהם רואים מבשלות בירות מקומיות. לרוב הסיור כולל ארוחת ערב ונחשב לסיור פופולרי ומומלץ במיוחד.

פאבים ומועדונים – בפראג ישנם כמה מהפאבים והמועדונים הנחשבים ביותר באירופה. יש מגוון רחב של מקומות טובים כשהמומלצים הם ההמינגווי בר, קרלוב לזנה, צ’פאו רוג’ ורוקסי.

כמה טיפים לדרך

מרחב אישי – מצודת פראג, גשר קארל ורובע העיר העתיקה הופכים להיות צפופים במיוחד בעונת השיא. אז אם אתם יוצאים לטיול לפראג בעונת שיא, מומלץ לבקר במקומות האלו בשעות הבוקר המוקדמות או שעות הלילה המאוחרות.

לקנות מזכרות בלי לרוקן את הכיס – יש המון חנויות ממורטות וזולות עם מזכרות שלעיתים אנשים פוסחים עליהם והולכים ישר לחנויות הנוצצות עם המחירים המופקעים. בחנויות הזולות תמצאו מזכרות בעיצוב ייחודי ותוכלו לרכוש שם כמה מזכרות לקרובים לכם.

מוניות – נהגי המוניות בפראג די מפוקפקים. מומלץ לקבוע איתם מחיר מראש ולהגיד להם שאתם צריכים קבלה כדי שיפעילו את המונה. אפשר לחילופין להשתמש -Uber.

חבילות נופש לפראגאוכל מקומי – פחות מומלץ לסמוך על מסעדות באזור תיירותי שצריכות לפרסם בגדול שהן מגישות אוכל מסורתי ומקורי. אם אתם מעוניינים לאכול אוכל צ’כי מסורתי איכותי, תשאלו מקומיים איפה כדאי לאכול.

ללכת לאיבוד – אל תתרגשו אם אתם הולכים קצת לאיבוד. תנצלו את זה כדי לחקור את פראג האותנטית. דוגמה קלאסית היא בית קפה מקומי ונפלא שנמצא במרחק הליכה בלבד מהרחוב העמוס בעיר. וכמוהו יש עוד המון מסעדות, בתי קפה וחנויות שנמצאים ברחובות יותר פנימיים בזמן שתיירים רבים מצטופפים ברחובות המוכרים.

דילים לפראג , חבילות נופש לפראג, טיסות לפראג, טיול מאורגן לפראג

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
פראג – טיפים ומקומות שלא כדאי לפספס כשמגיעים לפראג
Article Name
פראג – טיפים ומקומות שלא כדאי לפספס כשמגיעים לפראג
Description
פראג היא עיר גדולה עם היסטוריה עשירה בתרבויות בנות אלפי שנים. בעיר קיים מבחר רחב של אתרים היסטוריים ותרבותיים לצד מקומות בילוי מודרניים ובירה מצוינת. אם אתם בדרך לפראג – המאמר הזה הוא במיוחד בשבילכם.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , , ,