Menu

קייב, אחת מהערים העתיקות ביותר במזרח אירופה

0 Comments


דילים לקייבקייב, אחת מהערים העתיקות ביותר במזרח אירופה, החלה את דרכה כבר לפני יותר מ 1500 שנים.

הבירה האוקראינית שוכנת במרכזה של המדינה רחבת הידיים, על הגבעות שלאורך גדותיו של נהר הדנייפר. זוהי עיר גדולה, רוחשת, שוקקת וקוסמופוליטית המשלבת בחינניות בין ישן וחדש ובה תוכלו לראות “בבושקות” אוקראיניות בלבוש מסורתי, לצדם של אוליגרכים ומתעשרים חדשים, הנוסעים ברכבי שטח נוצצים, או פארקים מטופחים ושווקים מסורתיים של חקלאים, השוכנים כאן לצדם של מרכזי קניות נוצצים ומודרניים.

קייב עשירה מאוד בהיסטוריה וארכיטקטורה מרהיבה ומתהדרת במגוון מקסים של מונומנטים היסטוריים ויש בה אינספור מנזרים וקתדרלות מלאי הוד והדר, כמו גם מוזיאונים מעניינים ופארקים שלווים וירוקים ואפילו סצנת אמנות וחיי לילה מגוונת ועכשווית, שכן בשנים האחרונות עוברת העיר מהפכה תרבותית של ממש, ההופכת אותה ליעד פופולארי עבור מי שמעוניין בחופשה עירונית קצרה באירופה.

יתרון נוסף ובולט של קייב, כיעד לחופשה, היא העובדה שהיא מעניקה למבקרים בה תמורה אמתית עבור כספם, שכן המחירים כאן הם מהנמוכים באירופה והתמורה פשוט מצוינת : תוכלו ליהנות במלונות פאר ומסעדות מעולות ולשלם מחיר מצחיק.

יש הרבה מה לראות ולעשות בקייב ואם אתם רוצים למקסם את זמן החופשה היקר שלכם ולאטיסות לקייב לבזבז אותו על נסיעות, כדאי שתתמקמו במרכז , בקרבתו של הרחוב הראשי, הלא הוא Khreschatyk, ואז תהיו במרחק הליכה נוח מרוב האטרקציות, כמו גם מתחנות המטרו.

אז בואו נצא לדרך ונגלה את המקומות הכי יפים ומעניינים ב קייב – בירה האוקראינית

לאוורת קייב-פצ’רסק (Kiev Pechersk Lavra) היא, ללא ספק, האתר היפה ביותר בעיר ואולי גם בכל אוקראינה. זהו מתחם גדול של כנסיות ומנזרים יפהפיים, שהוקם לפני כאלף שנים על הגדה הימנית והגבוהה של נהר הדנייפר, דרומית-מזרחית למרכז העיר וקיבל, זה מכבר, מעמד של “אתר מורשת עולמית”.

מעבר למבנים המרהיבים והעשירים שבלאוורה (פירוש המילה היא מנזר גדול ומרכזי), יש כאן גם קטקומבות (מערות קבורה תת-קרקעיות) שבהם שוכנות גופותיהם החנוטות של קדושים מקומיים וזוהי אחת מהסיבות שהמתחם מהווה אבן שואבת לעולי רגל.

הקדישו למתחם כמה שעות טובות ואפילו יום שלם, שכן יש הרבה מה לראות כאן וחבל למהר.

הרעיון הכי טוב הוא שתיקחו סיור עם מדריך מקומי, המכיר היטב את המקום ויכול להראות לכם את כל הפינות הנסתרות ולספר לכם את כל הסיפורים והאגדות הקשורים למבנים העתיקים שבאתר.

לא רחוק מהלאוורה נמצא אחד מהאתרים הכי מרשימים בעיר, הלא הוא המוזיאון הלאומי לזכר המלחמה הפטריוטית הגדולה (Museum of the Great Patriotic War) שכל כולו אינו אלא אתר הנצחה אדיר המוקדש לעמידה של ברית המועצות אל מול הכובש הגרמני – הנאצי במלחמת העולם ה-II. לצדן של אנדרטאות סובייטיות בומבסטיות, המוקדשות למיליוני החיילים והאזרחים שנהרגו במלחמה, יש כאן תצוגה רצינית למדי של כלי נשק מאותה התקופה, אך גולת הכותרת של המקום היא, ללא ספק, הפסל העצום של “אמא מולדת” (Rodina Mat) המתנוסס לגובה של יותר ממאה מטר.

במרכז העיר תוכלו לשוטט להנאתכם בשדרה המרכזית והתוססת של קייב, Khreshchatyk street ובכיכר העצמאות הגדולה, Maidan Nezalezhnosti, המהווה את ליבה של העיר. בניינים סובייטיים מרשימים, שנבנו לאחר שקייב נהרסה במלחמת העולם ה-II, מאפשרים להתוודע אל הארכיטקטורה הפומפוזית והגרנדיוזית של ברית המועצות וחוץ מזה פשוט נחמד להסתובב כאן, לשבת בבתי קפה ולצפות בהמוני העוברים והשבים…

חבילות נופש לקייבולסיום, אל תוותרו על שיטוט של שעות ברחוב Andriyiskyy Descent וברובע הסובב אותו, שזכה כבר לכינוי “מונמרטר של קייב” ולו בכדי… הרחובות הישנים ומרוצפי האבן, המטפסים במעלה הגבעה, מלאים באווירה ויש כאן הרבה דוכנים וחנויות קטנות של אמנים, ממש כמו באותו רובע פריזאי רומנטי, שהעניק לאזור את כינויו.

דילים לקייב , חבילות נופש לקייב, טיסות לקייב, טיול מאורגן לקייב

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
קייב, אחת מהערים העתיקות ביותר במזרח אירופה
Article Name
קייב, אחת מהערים העתיקות ביותר במזרח אירופה
Description
קייב, אחת מהערים העתיקות ביותר במזרח אירופה, החלה את דרכה כבר לפני יותר מ 1500 שנים. הבירה האוקראינית שוכנת במרכזה של המדינה רחבת הידיים, על הגבעות שלאורך גדותיו של נהר הדנייפר. זוהי עיר גדולה, רוחשת, שוקקת וקוסמופוליטית המשלבת בחינניות בין ישן וחדש ובה תוכלו לראות "בבושקות" אוקראיניות בלבוש מסורתי, לצדם של אוליגרכים ומתעשרים חדשים, הנוסעים ברכבי שטח נוצצים, או פארקים מטופחים ושווקים מסורתיים של חקלאים, השוכנים כאן לצדם של מרכזי קניות נוצצים ומודרניים.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , , ,