Menu

סלוניקי עיר עם אווירה צעירה ותוססת

0 Comments


המגדל הלבן

סלוניקי היא העיר השנייה ביוון. זוהי עיר מודרנית המשמשת כמרכז תעשייתי ומסחרי חשוב, אך בהחלט יש לה מה להציע לתיירים. בעיר יש אווירה צעירה ותוססת והרבה עניין באזור המזח והטיילת של סלוניקי. הזמן הטוב ביותר לבקר בסלוניקי הוא בין מאי לאוקטובר, זוהי העונה החמה אך יתכנו בה מעט ימי גשם. שימו לב שכמו בארץ יולי אוגוסט הם חודשים חמים במיוחד.

סלוניקי, מספר אטרקציות השוות ביקור

החופים המעניינים נמצאים במרחק של כשעה נסיעה מסלוניקי לכיוון . בעיר עצמה ישנן מספר אטרקציות השוות ביקור:

המוזאון היהודי – בסלוניקי הייתה קהילה יהודית פורחת, לצערנו בעקבות מלחמת העולם השנייה לא נותר ממנה הרבה אך בהחלט יש בה קהילה יהודית קטנה ופעילה. במוזאון תוכלו להיחשף לחיי הקהילה היהודית בסלוניקי. הכניסה ללא תשלום.

כנסיית אייה סופייה – בוודאי שמעתם על מסגד אייה סופייה באיסטנבול, ובכן כנסייה זו נבנתה בהשראת אייה סופייה שבתחילת דרכה הייתה כנסייה. זוהי כנסייה ביזנטית אשר נבנתה במאה השביעית והיא מבטאת היטב את פאר הארכיטקטורה הביזנטית.

שער גלריוס – זהו שער ניצחון אשר נועד להנציח את הניצחון על הפרסים בתקופת הקיסר גלריוס. על השער תוכלו לראות תחריטים המנציחים את הקרב. הקרב התרחש בשנת 297 ובניית השער הושלמה בשנת 305 לספירה.

המגדל הלבן – המגדל הלבן הוא אחד מסמלי העיר. זהו מבנה אשר נבנה המאה ה 15 לצורך ההגנה על קו החוף של העיר. בתקופת הכיבוש העות‘ומאני המקום שימש כבית סוהר הידוע באכזריותו ובהוצאות להורג. היום נמצא בו המוזאון לתרבות ביזנטית וגם תצפית יפה על העיר.

ווטרלנד – אמנם קצת מרוחק ממרכז העיר אך בהחלט שווה ביקור במיוחד עם מדובר בטיול משפחות עם ילדים. זהו אחד מפארקי המים הגדולים באירופה. כאן תוכלו למצוא אטרקציות שונות, חלקן בסגנון האקסטרים, אחרות קצת יותר רגועות.

החופים המענייניםשופינג בסלוניקי

סלוניקי היא עיר גדולה ומבחינת קניות ניתן למצוא בה הכל; מחנויות מזכרות ועד מרכזי קניות מערביים. אך שימו לב, היוונים אוהבים לקחת את הכל בזמן שלהם ולתפוס סיאסטה טובה של כמה שעות באמצע היום ולסגור את החנויות עד השעה חמש.

את מוקדי הקניות של סלוניקי תוכלו למצוא ברחובות Agias Sophias, Mitropoleos וTimiski . Chalkeo , Kissourass , וכיכר Dikasterion . שם תוכלו למצוא חנויות מסוגים שונים. אם אתם יותר בעניין של שווקים תוכלו לבקר בשוק מודיאנו; בשוק ישנה אווירה נעימה ואינספור טברנות. בשוק זה תמצאו ירקות, פרות, מאפים, תבלינים, גבינות, שמן זית ועוד דברים טובים.

מי שמחפש מרכז קניות מודרני בו יש חנויות רבות ומותגים מוכרים יכול לנסות את Mediterranean Cosmos. זהו מרכז הקניות הגדול ביותר בעיר, לצד החנויות הרבות תוכלו למצוא גם מסעדות וקולנוע.

מסעדות בסלוניקי

המבטח של סלוניקי נחשב לאחד הטובים ביוון. לצד האוכל היווני האותנטי תוכלו למצוא גם אוכל בינלאומי או אוכל יווני עם נגיעות בינלאומיות. בעיר לא חסרות מסעדות.

Kourbeti – מסעדה בעיצוב רטרו ואווירה מאוד נעימה. כ

כנסיית אייה סופייה

אן תוכלו למצוא מבחר מטעמים מהמטבח היווני, כמו זוקיני מטוגן המוגש עם צ‘זיקי יווני אמתי.

 To Anotero – לא מסעדה אלא מאפייה שבהחלט מומלץ לבקר בה. כאן תוכלו ליהנות מדברי מאפה טריים אשר זה עתה יצאו מהתנור. מומלץ לנסות את הבוגאצה, מאפה העשוי מעלי פילו ומגיע בגרסאות שונות של מילויים.

Clochard – אם מתחשק לכם לבלות ולאכול באווירה רומנטית בואו לבקר בבר מסעדה זה. זהו מקום מושלם לארוחת ערב רומנטית, גם מבחינת עיצוב המקום וגם בזכות מבחר המנות הטעימות וצורות ההגשה. כאן תמצאו סלטים, פסטות, בשר ודגים.

Loupino – אם אתם בעניין של פרות ים, במסעדה זו תמצאו את מבוקשכם, אך לא רק פרות ים, ישנו גם מבחר של מנות בשריות. כאן תוכלו למצוא פרות ים בסגנון ים תיכוני.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
Description
סלוניקי היא העיר השנייה ביוון. זוהי עיר מודרנית המשמשת כמרכז תעשייתי ומסחרי חשוב, אך בהחלט יש לה מה להציע לתיירים. בעיר יש אווירה צעירה ותוססת והרבה עניין באזור המזח והטיילת של סלוניקי.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , ,