Menu

הדנובה – בין בודפשט לפראג טיול מאורגן בלתי נשכח

0 Comments


נהר הדנובהפראג ובודפשט הן שתי ערים הנמצאות על גדות נהר הדנובה, מיוחדות ומלאות קסם וכל אחת מהן בפני עצמה שווה ביקור. אך עם התמזל מזלכם לעשות איזה מסע דרכים בין בודפשט לפראג, תוכלו בדרכם לפגוש עוד הרבה מהקסם של אירופה. את הטיול שלנו נתחיל בפראג בירת צ‘כיה, משם נתקדם לצ‘סקי קרמלוב, וינה ולבסוף נקנח בבודפשט.

 פראג

העיר פראג היא עיר המלאה באווירה רומנטית, מבנים עתיקים ומלאי הדרך וגם צ‘כים מסבירי פנים. בעיר פראג אין צורך בכלי רכב, ניתן ללכת ולזרום מאתר אחד לשני מכיוון שרובם נמצאים באותו האזור, במידה וצריך ניתן להיעזר בתחבורה הציבורית או מוניות. אנו ממליצים לכם להתמקד באזור ההיסטורי של העיר, שם תוכלו למצוא את גשר קארל המרהיב, הכיכר המרכזית ומגדל השעון שלה, הרובע היהודי ושפע של בתי קפה, מסעדות, חנויות מזכרות ומלאכת זכוכית ובכלל אווירה טובה. אתרים נוספים שאולי תמצאו בהם עניין יכולים להיות כיכר ואצלב, בית העירייה, רובע לסר, מצודת פראג וכיכר הרדצ‘אני.

צ‘סקי קרומלוב

על עיקולו של נהר הולטבה, דרומית לעיר פראג מסתתרת צ‘סקי קרמלוב, יעד פחות מוכר לתיירים הישראלים המתמקדים בעיר הבירה אבל בהחלט שווה את המאמץ להגיע לשם. עיר זו מונה 14,000 תושבים והיא בעלת סגנון אדריכלי המשמר את אופי ימי הביניים. בתוך חלקה העתיק שוכנת טירת קרומלוב שסביבה צמחה העיר. במחצית הראשונה של המאה התשע עשרה התחילה להתפתח בעיירה קהילה יהודית ואף הוקם בית כנסת, אך לאחר מלחמת העולם השנייה לא נותר הרבה מקהילה זו. כיום בבית הכנסת ישנו מוזאון קטן המביא את סיפורה של הקהילה היהודית.

הטירה גדולה ומרשימה ובשטחה נמצא גן רוקוקו המשתרע על שטח של 70 דונם, תאטרון בארוקי שהוקם במאה ה 17 ומבנים רבים שהוקמה בתקופות שונות.

וינה על גדות נהר הדנובה         

וינה היא עיר הבירה של אוסטריה, יש לה הרבה היסטוריה והווה ולא חסר מה לעשות בה. אם אתם מגיעים לביקור קצר מומלץ להתמקד ברובע העיר העתיקה הנחשב לאחד האזורים המתוירים ביותר בעיר. ברובע זה תוכלו לראות את בית האופרה העתיק, ששופץ לאחר מלחמת העולם השנייה ועד היום מתקיימות בו הופעות; קתדרלת סן סטפן על סגנונה הגותי המרשים; ארמון הופבורג של המשפחה הקיסרית ועוד.

בודפשט

את בודפשט אשר נמצאת על גדות נהר הדנובה נשאיר לקינוח. למעשה העיר נמצאת על שתי גדול הדנובה, כאשר צדה אחד הוא ”בודה“ והצד השני הוא ”פשט“ וביחד בודפשט. פשט נחשב לצד היותר מעניין של העיר אך בהחלט אם יש זמן ניתן למצוא עניין בשני צדי העיר. בפשט תוכלו לראות את בית הפרלמנט אשר נחשב לאחד המבנים המרשימים בבודפשט, יש בו 691 חדרים ומומלץ לקחת סיור מודרך במקום; בזיליקת סנט אישטון היא מקום בו תוכלו להתרשם מאומנות המוזאיקה המקשטת את התקרה והכיפה שלה ואם לא תתעצלו, בכל זאת מדובר ב 400 מדרגות, תוכלו להשקיף על בודפשט ממרומי הבזיליקה; אם בא לכם קצת להתפנק אולי תרצו לבקר במרחצאות סצ‘ניי אשר נבנו לפני למעלה ממאה. במרחצאות אלו ישנן 12 ברכות תרמיות המספקים לכם מים חמים ועשירים במינרלים כמו גם שירותי ספא נוספים; מומלץ גם לבקר בשוק הגדול של בודפשט הנחשב לגדול בהונגריה. בשוק זה תוכלו לפגוש במאות דוכנים בהם מוכרים הכל, ממוצרי מזון ועד מטריושקות ומזכרות לתיירים. בצד השני של העיר תוכלו להתרשם מטירת בודה, מצודת הדייגים, כנסיית מטיאש, מרחצאות גלרט ועוד אתרים רבים.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
לאורך הדנובה - בין בודפשט לפראג
Article Name
לאורך הדנובה - בין בודפשט לפראג
Description
פראג ובודפשט הן שתי ערים הנמצאות על גדות נהר הדנובה, מיוחדות ומלאות קסם וכל אחת מהן בפני עצמה שווה ביקור. אך עם התמזל מזלכם לעשות איזה מסע דרכים בין בודפשט לפראג, תוכלו בדרכם לפגוש עוד הרבה מהקסם של אירופה. את הטיול שלנו נתחיל בפראג בירת צ‘כיה, משם נתקדם לצ‘סקי קרמלוב, וינה ולבסוף נקנח בבודפשט.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , ,