Menu

פניני היופי של מרוקו – היסטוריה, טעמים וריחות

0 Comments


שוק התבלינים במרוקומרוקו, המתונה במדינות ערב, כבר מזמן פתחה את שעריה לתיירים הישראלים; תיירים הבאים ליהנות מפניני היופי של מרוקו והקסם המיוחד שלה. מרוקו היא עירוב של היסטוריה, טעמים וריחות השלובים במראות יפים ופולקלור שבטי. אז בוא לגלות את הקסם של מרוקו.

קצת על ההיסטוריה והגאוגרפיה של מרוקו

ההיסטוריה של מרוקו הייתה גורם מעצב בחבל ארץ זה וכדאי לדעת דבר אחד או שניים לפני שמגיעים לבקר במדינה. מרוקו שוכנת בצפון אפריקה לחופי הים התיכון. מיקום אסטרטגי זה הביא למרוקו כובשים רבים ובעקבות כך את השפעותיהם התרבותיות. תושביה המקוריים של מרוקו היו ברברים, אך בסוף המאה השביעית מרוקו נכבשה על ידי הערבים וקיבלה על עצמה את האיסלאם. כיום מרוקו נשלטת על ידי משפחת המלוכה העלווית, משפיה השולטת בה כבר קרוב לארבע מאות שנים.

מבחינה גאוגרפית מרוקו היא ארץ של ניגודים רבים. הדימוי הראשון שרץ לנו בראש הוא נופי המדבר שבהחלט שולטים במדינה, אך נוכל למצוא בה גם את שרשרת הרי האטלס המאפיינים בהרבה ירוק, מפלי מים ושדות ירוקים.

ביקור במרקש

מרקשמרקש הוקמה על ידי התושבים המקוריים של מרוקו, השבטים הברבריים אשר ירדו מן ההרים והשתכנו במישור. מאוחר יותר פלשו אליה המוסלמים וכך נוצר  בעיר עירוב תרבויות עשיר. במרקש תפגשו את אותו עושר תרבותי, את מגוון הצבעים וגם את הטעמים והריחות.

במרכזה של מרקש שוכנת הכיכר המרכזית, כיכר ג‘מעה אל פאנה. בכיכר זו שוכן מסגד בעל צריך המתנשא לגובה של 70 מטר. זהו צריך מרובע, דבר חריג בעולם הערבי. בשעות אחר הצהריים הכיכר מתמלאת באנשים. זהו מקום בו תוכלו לפגוש את מגדות העתידות של מרוקו, מספרי סיפורים תמורת פרוטה והרבה דוכנים המציעים חפצי אומנות מקומיים, מופעי להטוטנות וגם דוכני שתייה ואוכל.

בעת ביקור במרקש אסור לפספס את השוק של מרקש. זהו שוק עתיק הנמצא בתוך מבוך של סמטאות. השוק מחולק לאזורים שונים המאופיינים בבעלי מלאכה שונים וסחורות שונות אותם הם מציעים – בורסקאים, אורגי שטחים ועוד רבים אחרים המציעים בגדים, תבלינים, מוצרי קוסמטיקה וכל טוב. וכמו במזרח התיכון, התמקחות היא חלק מהחוויה.

עוד אטרקציות במרקש הם גני מאז‘ורל אשר היו בבעלות פרטית ונפתחו לציבור ב 1947 והם הזדמנות טובה להירגע ולנשום את הטבע; מוזאון מרקש המהווה אטרקציה לא רק בגלל התצוגות אלא בגלל המבנה המיוחד; הרובע היהודי בו שגשגה קהילה יהודית לאחר גירוש ספרד ועוד אתרים רבים.

העיר פס

זוהי עיר עתיקה ומרהיבה המשלבת ישן מול חדש – עיר עתיקה שהזמן לא נגע בה, לצד עיר מודרנית אשר נבנתה תחת השפעות צרפתיות. בעיר זו אתם צפויים להליכות רבות בהן תגלו את הקסם של חלקן מ 9000 הסמטאות העתיקות. העיר העתיקה מספקת הרבה עניין ובולטים במיוחד שערי העיר העתיקה, סביבם בדרך כלל תוכלו למצוא בתי קפה אותנטיים.

פסאם תרצו לעשות תצפית יפה על העיר פס, תוכלו לעשות זאת בבורג‘ סוד או בורג‘ נור הנחשב ליותר אטרקטיבי. מקומות אלו יתנו לכם תצפית על ממדי העיר ונקודת מבט חדשה.

במרוקו ישנם מקומות רבים שכדאי לבקר בהם, לא הזכרנו את אגאדיר, קזבלנקה, טנג‘יר ואתרים אחרים. אבל אולי כדאי לסיים בכמה מילים על האוכל המרוקאי הטעים, אשר גם הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה. במרוקו תחשפו לבישול צפון אפריקאי אותנטי; כאן תפגשו מנות כמו הטנג‘ייה – מנה זו כוללת נתחי בשר כבש המונחים בין לימונים כבושים, תערובות תבלינים אקזוטיות וחמאה מזוקקת. הכד נאטם בנייר גס ומבושל שעות בגחלים. הבישול הארוך והאיטי משחרר את כל הטעמים ויוצר מעדן. בנוסף תוכלו להתנסות במעדני בשר יונים ועוד דברים מיוחדים.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
פניני היופי של מרוקו - היסטוריה, טעמים וריחות
Article Name
פניני היופי של מרוקו - היסטוריה, טעמים וריחות
Description
מרוקו, המתונה במדינות ערב, כבר מזמן פתחה את שעריה לתיירים הישראלים; תיירים הבאים ליהנות מפניני היופי של מרוקו והקסם המיוחד שלה. מרוקו היא עירוב של היסטוריה, טעמים וריחות השלובים במראות יפים ופולקלור שבטי. אז בוא לגלות את הקסם של מרוקו.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , ,