Menu

מוסקבה, בירתה ההיסטורית של רוסיה

0 Comments


דילים למוסקבהמוסקבה, בירתה ההיסטורית של רוסיה, ידעה תהפוכות רבות לאורך תשע מאות שנותיה. רבים מאתנו עוד זוכרים אותה בתור הבירה הקודרת ומעוררת האימה של ברית המועצות, אשר מעבר למסך הברזל, אך העיר הפכה, זה מכבר, לאחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר במזרח אירופה ובעוד שכדאי ושווה להגיע אליה בגלל האתרים הידועים שלה, כמו הכיכר האדומה, הקרמלין וקבר לנין, מוסקבה מציעה למבקרים בה גם עוד כל מיני “פיתויים”, כמו אווירה תוססת וחיה, שאינה מפגרת אחרי ערים גדולות במערב אירופה – זהו מטרופולין ענק של עשרה מיליון אנשים, בו תוכלו ליהנות משפע של מסעדות מעולות, שווקים, חיי לילה, פארקים ושופינג מעולה.

גם חובבי התרבות והאמנות מבינכם ימצאו במוסקבה הרבה מה לראות ולעשות, מגלריות עכשוויות ועד מוזיאונים, המציגים את יצירותיהם של מיטב אומני רוסיה, לצדן של שכיות החמדה של בית המלוכה ושל הכנסייה הרוסית. בערב תוכלו לבקר באופרה, או בבאלט, או לשים את פעמיכם לרחוב Arbat Street, שם יש לא מעט בתי קפה וברים השוכנים בבניינים ישנים וקלאסיים, שעברו מתיחת פנים.

מוסקבה נחשבה בזמנו לאחת מהערים היקרות בעולם, אך כיום המחירים בה כבר הרבה יותר סבירים ואין שום סיבה שלא תבלו בה כמה ימים ותיהנו מכל מה שיש לה להציע לכם…

מוסקבה –  מה הכי כדאי לראות ולעשות בה

במהלך ביקור של שלושה ימים:

התחילו את הטיול שלכם מהכיכר האדומה, שבליבה של העיר, שבה התרחשו כמה וכמה מהאירועים הדרמטיים ביותר בתולדותיה של מוסקבה, כולל אירועים בסדר גודל עולמי.

שתי הקשתות של שער התחייה (Воскресенские ворота), שנבנה מחדש לאחר שנהרס בתקופה הסובייטית, מעניקות מבט לעבר הקרמלין והכיפות הססגוניות של כנסיית ואסילי הקדוש ומכאן תוכלו להיכנס לכיכר המרוצפת העצומה ולהתחיל את הטיול בה עם ביקור במרכז הקניות “גום” (GUM), שהיה בעברו חנות כלבו אשר שירתה את האצולה הסובייטית והדיפלומטים הזרים וכיום מאכלס מגוון של חנויות אופנה ובוטיק איכותיות, כמו גם כמה מסעדות ובתי קפה טובים מאוד, כמו  למשל Bosco Cafe, שבו שוררת אווירה אלגנטית, או Stolovaya 57 שבו ניתן ליהנות מטעם של פעם, עם מגוון מאכלים רוסיים אותנטיים, המוגשים במקום המעוצב קצת כמו קנטינה מימי ברית המועצות.

לאחר ביקור הבוקר ב “גום”, כדאי שתקדישו את המשך היום לקרמלין, שכן יש הרבה מאוד מה  טיסות למוסקבהלראות ולעשות במתחם המבוצר בן שבע מאות השנים, המהווה את לב ליבה של מדינת הענק, כמעט מאז שהחלה ההתיישבות במוסקבה. במוזיאון שנמצא בבניין “הנשקייה” ההיסטורי (Armoury / Оружейная палата) תוכלו להתפעל מכמה מהתכשיטים ושכיות החמדה המרהיבים בעולם, כמו אוסף ביצי הפברז’ה, יהלום האורלוב, קרן היהלומים של הקרמלין, הכתר הקיסרי של רוסיה וכס השנהב של הצאר איוואן האיום. בקרו בארמון טרם (Terem Palace), שהיה מקום משכנם של הצארים לבית רומנוב ובקתדרלת העלייה לשמיים, בת 700 השנים (Успенский собор), הידועה בזכות כיפות הזהב שלה והפרסקאות המרהיבות המעטרות את קירותיה.

בשעת ערב, לאחר שסיימתם את הטיול בקרמלין, מוארת הכיכר האדומה באורות רכים, המשווים לה מראה מיוחד עד מאוד… כדאי לכם לסור אל מלון ארבע העונות המהודר (Four Seasons Moscow) וללגום קוקטייל ב Moskovsky Bar, המציע נקודת תצפית טובה לעבר הכיכר והמבנים ההיסטוריים שמסביבה.

את היום השני תוכלו להתחיל עם ארוחת בוקר מפנקת במיוחד, במלון Hotel National האריסטוקרטי, המגיש בופה רוסי של בליני, קוויאר ועוד מטעמים מקומיים…

מכאן נשים פעמינו אל הרכבת התחתית המפורסמת של מוסקבה, שהתחנות שלה הן יצירות אמנות בפני עצמן וניסע אל תחנת Oktyabrskaya  הסמוכה אל פארק גורקי (Gorky Park), בו ניתן לשוטט בנחת בינות לכרי הדשא, המזרקות, האגמים הקטנים והחופים המלאכותיים, שאליהם הובא חול ים. יש בפארק גם כמה מתקני לונה פארק לא רעים ואפילו כמה מוזיאונים ששווה לדעת עליהם, כמו מוזיאון הגאראז’ (The GARAGE Museum) הנחשב לאחד מהמוזיאונים המובילים לאמנות מודרנית ועכשווית, בחלק זה של העולם.

 טיול מאורגן למוסקבהמכאן נפסע לאורך נהר מוסקבה אל גלריית טרטיאקוב החדשה (Novaya Tret’yakovka), הנחשבת לאחד מהמוזיאונים המובילים בעולם בתחום האמנות הרוסית המודרנית ובה מוצגות כמה מיצירותיהם הגדולות של קנדינסקי, שאגאל ועוד אמנים מקומיים. המוזיאון מעניק למבקרים בו הזדמנות להתוודע לסגנונות שונים, כולל אימפרסיוניזם רוסי ואמנות סובייטית מגויסת.

ממש בסמוך למבנה נמצא מוזיאון פתוח לפסלים (Muzeon Park of Arts) שאחד מחלקיו הוא מעניין מאוד ובהחלט שווה ביקור, זהו למעשה “בית קברות לפסלים מהתקופה הסובייטית” (Sssr Oplot Mira) ובו תוכלו לשוטט בין פסלים של מרקס, לנין וסטאלין שפיארו פעם את הרחובות והכיכרות של ברית המועצות והועברו לכאן לאחר שהקומוניזם נפל והפסלים נפלו יחד איתו…

אם עוד יוותר לכם זמן וכוח, המשיכו אל המבנה המקורי של גלריית טרטיאקוב (Tretyakov Gallery) שנבנתה לפני יותר ממאה וחמישים שנים ומאכלסת אוספי אמנות מרהיבים, החל מהמאה ה-11 ועד תחילת המאה ה-20. הגלריה המקורית נמצאת במרחק של כ 20 דקות הליכה, בסמטת Lavrushinsky.

את היום השלישי והאחרון לביקורנו במוסקבה נתחיל מביקור במבנה הניאו-קלאסי המרהיב של תיאטרון הבולשוי הידוע (Большо́й теа́тр), אשר עבר שיפוץ ארוך לפני כמה שנים, שהשיב לו את פארו והדרו מימים עברו. מהתיאטרון נשים את פעמינו אל תחנת Teatral’naya וניסע עם המטרו אל תחנת Smolenskaya, ממנה יוצא המדרחוב של Arbat Street, אחד הרחובות העתיקים במוסקבה שעדיין שומר על מראהו ההיסטורי ואף עבר “מתיחת פנים” והפך לרובע של אמנים, מסעדות, חנויות וחיי לילה.

חבילות נופש למוסקבהבקרו בבית בו התגורר גדול משורריה של רוסיה, אלכסנדר פושקין (Pushkin House Museum) על Arbat מס’ 53 והמשיכו למוזיאון בבית בו התגורר גוגול בשנותיו האחרונות (על Nikitsky Bulvar).

כמה דקות הליכה מכאן, על רחוב Bolshaya Nikitskaya, נמצא ביתו של מקסים גורקי, שהפך גם הוא למוזיאון.

את “החוויה התרבותית” מומלץ לסיים בארוחת ערב ב Café Pushkin שעל שדרות Tverskoy Boulevard. זוהי מסעדה אריסטוקרטית ואלגנטית להפליא, עם רהיטי עץ עתיקים ומלצרים מחוייטים, המשמרת קסם של ימים עברו ומגישה את המיטב של הקלאסיקות הגסטרונומיות הרוסיות באווירה מעודנת ואצילית משהו…

דילים למוסקבה, חבילות נופש למוסקבה, טיסות למוסקבה, טיול מאורגן למוסקבה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
מוסקבה, בירתה ההיסטורית של רוסיה
Article Name
מוסקבה, בירתה ההיסטורית של רוסיה
Description
מוסקבה, בירתה ההיסטורית של רוסיה, ידעה תהפוכות רבות לאורך תשע מאות שנותיה. רבים מאתנו עוד זוכרים אותה בתור הבירה הקודרת ומעוררת האימה של ברית המועצות, אשר מעבר למסך הברזל, אך העיר הפכה, זה מכבר, לאחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר במזרח אירופה ובעוד שכדאי ושווה להגיע אליה בגלל האתרים הידועים שלה, כמו הכיכר האדומה, הקרמלין וקבר לנין, מוסקבה מציעה למבקרים בה גם עוד כל מיני "פיתויים",
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , , , ,