Menu

מונטנגרו – פנינה של טבע ונוף לחופי היום האדריאטי

0 Comments


דילים למונטנגרומונטנגרו, אחת מהמדינות היותר קטנות והפחות ידועות באירופה, עלתה על המפה של המטייל הישראלי רק בשנים האחרונות ובאופן מפתיע עדיין לא מושכת מיליוני תיירים מאירופה, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי במיוחד, ששווה לגלות אותו וליהנות מכל מה שיש לו להציע, לפני שכל העולם יתחיל להגיע לכאן.

יחסית לגודל הקטן שלה (בערך חצי מישראל) מציעה המדינה ההררית למבקרים בה מגוון רחב של נופים ואתרים, החל מרצועת חוף הנחשבת לאחת מהיפות באירופה, דרך אגמים יפהפיים, כפרים ציוריים, עיירות עתיקות, מנזרים מרשימים, חצובים בסלע, שמורות טבע משגעות ושלל מסלולים למיטיבי לכת ופעילויות אקסטרים…

אז בואו נצא לדרך ונגלה את מונטנגרו בכמה ימים…

נכון לכתיבת שורות אלה, נוחתות טיסות ישירות מהארץ בבירה פודגוריצה, או בנמל התעופה בטיוואט, שעל החוף ולשם נשים אנחנו את פעמנו, הן מכיוון שתדירות הטיסות לחוף גבוהה יותר מאשר לפודגוריצה והן מכיוון שיש שם יותר מה לעשות.

לאחר שהתמקמתם בבית מלון, או דירת נופש בטיוואט (Tivat), בודווה (Budva), או קוטור (Kotor), אפשר לצאת לדרך… את היום הראשון אני ממליץ שתקדישו למפרץ קוטור (Bay of Kotor): המפרץ עוצר הנשימה מוקף בהרים תלולים ופראיים מכל צדדיו ומראהו המיוחד הקנה לו את הכינוי “הפיורד הכי דרומי באירופה”, למרות שזהו אינו פיורד, כלל וכלל.

התחילו את היום מהעיר העתיקה של קוטור (Stari Grad Kotor) : עיר עתיקה מוקפת חומה, טיסות למונטנגרושנבנתה בתקופה הוונציאנית, לפני כמה מאות שנים ומציעה למבקרים בה סמטאות ציוריות והמון מבנים היסטוריים יפים, שבהם שוכנים כיום מסעדות קטנות, בתי קפה, חנויות מיוחדות, מלונות בוטיק ומוזיאונים קטנים ומעניינים.

הקדישו לשיטוט בקוטור העתיקה לפחות 3 שעות: בקרו בקתדרלת טריפון הקדוש (במונטנגרית : Katedrala Svetog Tripuna ) בת 900 השנים ובכנסיית ניקולס הקדוש (Crkva Svetog Nikole),

לכו על חומות העיר ואם אתם בכושר טוב, טפסו עד למבצר העליון (סאן ג’ובאני), השומר על קוטור ממרומי ההר ( שם המבצר במונטנגרית : Sveti Ivan). הטיפוס קשה למדי, אבל הנוף מרהיב. בדרך העולה אל המבצר תוכלו לבקר בכנסייה בת 500 שנה בשם Crkva Gospe od Zdravlja.

ולסיום אל תשכחו לערוך בירוק קצר גם במוזיאון הימי של קוטור (Maritime Museum).

מכאן אנחנו ממשיכים לעיירת החוף הכי יפה והכי ציורית במונטנגרו (ובלי להגזים, גם אחת מהיפות בעולם), הלא היא Perast, בה תוכלו לשוטט לאורך קו המים ובסמטאות, לאכול צהריים מול הנוף המהמם ולצאת לטיול שייט קצר לכנסייה שעל האי המסולע שמול העיירה.

המשיכו לטייל לאורך העיירות והכפרים שלחופי המפרץ עד למקום שבו ניתן לעבור עם המעבורת לצד השני של המפרץ והמשיכו לטיוואט, לשיטוט נעים ומשקה מול השקיעה בפורטו מונטנגרו.

ביום השני אנחנו עוברים דרך קוטור ועולים בדרך הישנה והמפותלת, הקרויה “הסרפנטינה”, לכפר נייגושי (Njegusi), שממנו הגיעה משפחת האצולה שהנהיגה את המדינה הקטנה במאה ה-19. מבקרים במסעדה הכי ישנה במונטנגרו (קיימת כבר 140 שנה) וטועמים גבינות כפריות ובשרים מעושנים ביתיים, ממשיכים לצטינייה, הבירה ההיסטורית של מונטנגרו, ומבקרים בארמון המלך ניקולא, בביליארדיה ובמנזר העתיק והמדרחוב (כל האתרים סמוכים זה לזה), ממשיכים לכפר הציורי רייקה צרנוייביצ’ה (Rijeka Crnojevica) ולמערת הנטיפים Lipa Cave, לפני שיורדים חזרה לחוף דרך הכביש החדש מצטינייה לבודווה.

.את הימים השלישי והרביעי נקדיש לצפון הירוק ושופע הטבע של מונטנגרו: נעלה מבודווה לצטינייה וניסע דרך פודגוריצה לכיוון מנזר אוסטרוג (בדרך לשם כדאי לכם מאוד לעצור לארוחת בוקר מול הנוף במלון Sokoline Hotel, לא רחוק מהמנזר), לאחר הביקור במנזרים של אוסטרוג (העליון והתחתון) נמשיך בדרכנו לפלוז’ינה (Pluzine) ולתצפיות על אגם פיווה (Pivsko Jezero), שנוצר כתוצאה מבניית הסכר על הנהר ומשם ממשיכים לעיירה האלפינית ז’אבייאק (Zabliak) ולפארק הלאומי דורמיטור (Durmitor). הקיפו בהליכה את “האגם השחור” (Crno Jezero) ושובו לז’אבייאק ללינת לילה.

חבילות נופש למונטנגרוביום הרביעי תיסעו, על הבוקר, מז’אבייאק לגשר הענק המתוח מעל קניון נהר הטארה, שם תוכלו לעשות “אומגה” (zipline) פשוט מטורפת, או ראפטינג. משם נוסעים דרומה, לפארק הלאומי ביוגראדסקה גורה, לטייל באגם Biogradsko Jezero היפהפה וממשיכים לארוחה כפרית משובחת במסעדת Konoba Amanet, הנמצאת מחוץ לעיירה הציורית קולאשין ומכאן חוזרים לבודווה, דרך פודגוריצה.

ביום החמישי נצא על הבוקר לכיוון דרום ונעצור לקפה ותצפית על “סווטי סטפאן” : אי קטן, ליד החוף, שעליו בנו הוונציאנים, לפני מאות שנים, עיירה מבוצרת יפהפייה, שאותה הסבו, זה מכבר, לאחד מאתרי הנופש היוקרתיים ביותר בעולם. מכאן נמשיך, דרך ההרים, אל הכפר הקטן “וירפזר” (Virpazar), השוכן לחופיו של הגדול באגמי הבלקן, הלא הוא אגם סקאדר (Skadarsko jezero) ושם תוכלו לצאת לשייט על האגם, לתצפת על ציפורים וחיות מים, לבקר באיים הקטנים, שכנסיות עתיקות ומבצרים היסטוריים קטנים מעטרים אותם ולרחוץ באחד מהחופים השקטים והמבודדים… לאחר שתשובו לוירפזר, מומלץ שתבקרו גם ביקב בוטיק קטן וישן ותטעמו מהיינות המשובחים של האזור ומן הבשרים המעושנים הביתיים והגבינות הכפריות הנפלאות.

דילים למונטנגרו, חבילות נופש למונטנגרו, טיסות למונטנגרו, טיול מאורגן למונטנגרו

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
מונטנגרו – פנינה של טבע ונוף לחופי היום האדריאטי
Article Name
מונטנגרו – פנינה של טבע ונוף לחופי היום האדריאטי
Description
מונטנגרו, אחת מהמדינות היותר קטנות והפחות ידועות באירופה, עלתה על המפה של המטייל הישראלי רק בשנים האחרונות ובאופן מפתיע עדיין לא מושכת מיליוני תיירים מאירופה, מה שהופך אותה ליעד אטרקטיבי במיוחד, ששווה לגלות אותו וליהנות מכל מה שיש לו להציע, לפני שכל העולם יתחיל להגיע לכאן.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,