Menu

גנואה, שער הכניסה לריביירה האיטלקית

0 Comments


חבילות נופש לגנואהגנואה, שהייתה מרכזה של אימפריה ים-תיכונית בימי הביניים ונודעה כעיר הולדתו של קולומבוס, מפורסמת היום בעיקר כשער הכניסה לריביירה האיטלקית ולאזור פורטופינו וצ’ינקה טרה, ובזכות היותה הנמל הגדול ביותר של ארץ המגף, אך לעיר בעלת ההיסטוריה העשירה יש המון מה להציע למבקרים בה וכדאי מאוד שתקדישו לה יומיים, או שלושה, לפני שאתם נחפזים בדרככם אל “חמשת הכפרים” הידועים…

כדי להפוך את ביקורכם בעיר למהנה, הכנו לכם מסלול של יומיים, שייקח אתכם דרך האתרים המלהיבים והיפים ביותר בגנואה.

אז בואו ונכיר את גנואה

התחילו את הטיול בנמל העתיק  של העיר (Porto Antico), שם נמצאת כיום המרינה התוססת של גנואה ומסביבה בתי קפה, בארים מסעדות ואטרקציות שונות, כמו דגם של אנייה בת 400 שנים (Galeone Neptune) ששימש בסרטו של רומן פולנסקי, “הפירטים” וניתן לבקר בו ולהצטלם עליו.

ויש כאן גם את האקווריום של גנואה, שהוא הגדול מסוגו באירופה (Acquario di Genova) וה Biosfera וגם את מוזיאון הילדים של העיר.

המבנה הציורי של Palazzo San Giorgio, הנמצא כמה דקות הליכה מכאן, נבנה לפני כמעט דילים לגנואה800 שנים ושימש כבית לאחד מהבנקים הראשונים ביבשת אירופה, שלא לומר בעולם. בתקופה מסוימת שימש המבנה כבית סוהר, שהמפורסם בדייריו היה מרקו פולו ובימים בהם הוא היה כלוא כאן הוא כתב את הזיכרונות שלו ממסעותיו בארצות המזרח.

מכאן נלך דרך רחוב Via al Ponte Reale אל “כיכר הבנקאים” (Piazza Banchi), הקרויה כך מכיוון שכאן נהגו לעמוד החלפנים, ליד השולחנות שלהם ולסחור במטבעות (Banca באיטלקית הוא שולחן ו Banchi היא המילה ל”שולחנאים”, כלומר חלפני כסף ומכאן התגלגלה ונוצרה המילה “בנק”).

נמשיך דרך רחוב Via degli Orefici מרוצף האבן אל Piazza di Soziglia ואל בית הקפה האלגנטי Fratelli Klainguti, שקיים כאן כבר כמעט מאתיים שנה. ממש ליד בית הקפה נפנה שמאלה אל סמטה צרה בשם Vico Dietro Il Coro Delle Vigne ונפסע דרכה ודרך עוד סמטאות צרות מימי הביניים אל הרחוב הכי יפה והכי קלאסי בעיר, הלא הוא Via Garibaldi ונבקר בשני הארמונות שלאורכו, הלא הם הארמון האדום (Palazzo Rosso) והארמון הלבן (Palazzo Bianco), הניצבים זה מול זה ובשניהם שכיות חמדה ויצירות אמנות לרוב. ממרומי “פאלאצו ביאנקו” יש תצפית נהדרת על העיר והנמל.

טיסות לגנואהמכאן נלך כעשר דקות עד לארמון המלכותי של גנואה, Palazzo Reale, שניבנה לפני כארבע מאות שנה. הארמון נוטף הפאר וההוד, שנמצא על רחוב Via Balbi,  משמש כיום כמוזיאון, הפתוח לציבור הרחב ובו ניתן לראות ולהתפעל מכל העושר של האצולה שהתגוררה בו לפני מאות שנים, החל מרהיטים פומפוזיים ונברשות קריסטל כבדות, דרך תכשיטים נוצצים ועד יצירות אמנות. היהלום שבכתר הוא, ללא ספק, אולם המראות (Hall of Mirrors).

נצא מכאן להליכה של עשר דקות, דרך תחנת הרכבת והפסל המרשים של בן העיר, כריסטופר קולומבוס, הניצב בחזיתה ועד לכיכר Piazza del Principe הקטנה וארמון פרינציפה שמצדה השני (Villa del Principe). החווילה המפוארת, בת 500 השנים, נבנתה על ידי האדמירל אנדריאה דוריה, שהיה אחד מהאנשים החזקים ברפובליקה הגנובזית (ובכל אירופה) ושימשה כביתו. העושר וההדר שניבטים מכל פינה בווילה האדירה הם פשוט מדהימים.

את היום נוכל לסיים באותו המקום בו התחלנו אותו – הנמל העתיק, שם נוכל ליהנות מכוס יין צונן, או קוקטייל אל מול השקיעה…

את היום השני שלנו בגנואה נתחיל מהקתדרלה של סן לורנצו, הנמצאת בעיר העתיקה ובולטת בזכות הפסים השחורים והלבנים, המהווים סימן היכר לארכיטקטורה הליגורית של אותם זמנים (Duomo di Genova או Cattedrale di San Lorenz) המסורת המקומית טוענת שבכנסייה נמצאים שרידי גופתו של יוחנן המטביל, שהובאו לכאן מירושלים בזמן מסעי הצלב והם אלו המגנים על המבנה. במלחמת העולם ה-II חדר פגז דרך גג הכנסייה, אך לא התפוצץ, מה שהעצים עוד יותר את האגדות סביב הכנסייה והסגולות המופלאות שלה…

הליכה של שתי דקות, דרך רחוב San Lorenzo, תביא אותנו לכנסיית Sant’Ambrogio (או, בשמה המלא Chiesa del Gesù e dei Santi Ambrogio e Andrea), שנבנתה לפני כחמש מאות שנה, בסגנון הבארוק, ובה מוצגות לראווה שלל יצירות אמנות יפהפיות, כולל ציורים של רובנס ושל ג’ובאני באטיסטה).

כמה צעדים מכאן ואנחנו פונים מ אל רחוב Salita Pollaiuoli ואל בית הקפה Caffe degli Specchi שנחשב לאחד מהקלאסיים בעיר, ובו נוכל ליהנות מקפה טוב ומאפים איכותיים, או ארוחה קלה.

עוד כמה דקות הליכה, דרך רחוב Via di Porta Soprana ואנחנו מגיעים לבית שבו, ככל טיול מאורגן לגנואההנראה, נולד וגדל קולומבוס (Casa di Cristoforo Colombo) ובסמוך אליו ניצב שער העיר העתיק, ה Porta Soprana, עם שני מגדלי השמירה המרשימים שלו.

מכאן נלך (15 דקות) או ניסע ל Largo della Zecca ומשם ניקח את הקרונית (Funicolare) למרומי גבעת Righi, לטיול בפארק היפהפה המשתרע על הפסגה וצופה מגבוה על העיר והמפרץ והנמל.

דילים לגנואה, חבילות נופש לגנואה, טיסות לגנואה, טיול מאורגן לגנואה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
גנואה, שער הכניסה לריביירה האיטלקית
Article Name
גנואה, שער הכניסה לריביירה האיטלקית
Description
גנואה, שהייתה מרכזה של אימפריה ים-תיכונית בימי הביניים ונודעה כעיר הולדתו של קולומבוס, מפורסמת היום בעיקר כשער הכניסה לריביירה האיטלקית ולאזור פורטופינו וצ'ינקה טרה, ובזכות היותה הנמל הגדול ביותר של ארץ המגף, אך לעיר בעלת ההיסטוריה העשירה יש המון מה להציע למבקרים בה וכדאי מאוד שתקדישו לה יומיים, או שלושה, לפני שאתם נחפזים בדרככם אל "חמשת הכפרים" הידועים...
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , ,