Menu

פרובנס – ליהנות מימי הקיץ הארוכים ושטופי האור

0 Comments


סן-רמי דה פרובנסמטיילים רבים מגיעים לפרובנס לתקופה של שבוע, שבועיים ואפילו יותר, כדי להתחבר לאווירה המיוחדת של חבל הארץ הקסום הזה, לטעום את גבינות המשק הטריות, לשאוף את ניחוחות הלבנדר וליהנות מימי הקיץ הארוכים ושטופי האור, אך גם לאותם רבים וטובים ממכם, שאינם מסוגלים להקדיש לאזור זמן כה רב, יש אפשרות לגלות את פרובנס ולהתענג על כל מה שיש לה להציע, בזמן קצר יותר, של שלושה, או ארבעה ימים.

אז בואו נצא לדרך ונראה היכן הכי כדאי לבקר ב פרובנס האזור המקסים ביותר בצרפת…

אביניון (Avignon), אחת מהערים הגדולות בפרובנס, היא המקום ממנו נתחיל את מסענו. אל העיר ההיסטורית ניתן להגיע במהירות ובנוחות, מפאריס, או מרסיי, באמצעות הרכבת המהירה (TGV). את ימי התהילה שלה קיבלה אביניון לפני 700 שנה, עת היא שימשה כמרכזו של העולם הקתולי ומקום מושבו של האפיפיור לתקופה של 70 שנה ולמרות השנים הרבות שחלפו מאז, היא עדיין נקראת “העיר האפיפיורית” ומתהדרת בכנסיות מרשימות ובארמון היפהפה, ששימש את מנהיגו של העולם הנוצרי באותן שנים. אביניון היא גם אחד המקומות הטובים ביותר להתענג בהם על אוכל פרובנסאלי משובח ובעיר נערכים מידי קיץ שלל פסטיבלים ואירועי תרבות ססגוניים, כולל מופעי רחוב.

“הגשר הלא גמור” על נהר הרון (Pont Saint-Bénézet) הוא עוד אתר באביניון ששווה לבקר בו ולצלם… הוא זכה לתהילת עולם לאחר שהונצח בשיר הילדים הצרפתי הכי ידוע שיש, הלא הוא

 “Sur le pont d’Avignon”…

מכאן אנחנו עוברים למנזר Sénanque Abbey, הנמצא ליד הכפר Gordes, כמעט חמישים קילומטר מאביניון. המנזר הציורי נבנה לראשונה לפני כמעט 900 שנים, אם כי מכלול המבנים הנוכחי הוא רק בן 200 שנה ומה שמייחד אותו היא העובדה שהוא מוקף בנוף יפהפה של שדות לבנדר סגולים, שהפכו אותו לאחד מהאתרים הכי מצולמים באזור פרובאנס.

לאחר שסיימתם לצלם את המנזר מכל כיוון אפשרי ולהצטלם על הרקע שלו, תוכלו לרכוש מוצרי לבנדר ביתיים ומיוחדים בחנות המזכרות שבמקום.

כמה דקות נסיעה דרומה מהמנזר נמצא, כאמור, הכפר ההיסטורי Gordes, שבתיו העתיקים ומלאי האופי מכסים את שיפוליה של גבעה סלעית, המתנשאת מעל השדות הירוקים שמסביב ומשתלבים באופן כמעט מושלם בין הסלעים החשופים והעצים הים תיכוניים.

במרומי הגבעה ניצבת טירה מרשימה בת כאלף שנים ובתוכה מוזיאון. המראה של הכפר, שנחשב לאחד מהישובים היפים בצרפת, הוא מרהיב גם מבחוץ (כשמגיעים אליו בנסיעה) וגם מנקודת התצפית שבמרומי הגבעה ומאוד מהנה לשוטט בסמטאות האבן העתיקות ולחוש את האווירה המיוחדת.

נסיעה של כעשר ק”מ מזרחה מכאן תביא אותנו אל עוד כפר פרובנסאלי יפהפה בשם Rousillon , שהבתים האדמדמים שלו קיבלו את צבעם המיוחד מסלעי האוכרה של הגבעות עליהן הם בנויים.

כמו ב Gordes, גם כאן תוכלו לשוטט להנאתכם בסמטאות האבן ספוגות האווירה ולהתענג על המראות העוטפים אתכם מכל עבר : שימו לב לדלתות ולחלונות, המעוצבים בשלל דוגמאות וצבעים ולחנויות הקטנות, המוכרות שכיות חמדה המיוצרות בעבודת יד בכפרי האזור.

הכפר הבא שנבקר בו נמצא, בערך, בחצי הדרך מכאן לאביניון ושמו הוא חבילות נופש לפרובנסFontaine-de-Vaucluse, היות והוא יושב על מעיין שופע של מים צלולים, שהעניק לו את שמו. הכפר עתיק היומין, ששרידי מבצר מעטרים את קו הרקיע שלו, שוכן למרגלותיהם של צוקי אבן גיר מרשימים ולגדתו של אחד מהמעיינות השופעים ביותר בכל צרפת, שמים צלולים כבדולח נובעים ממנו ומזינים צמחיית גדות מרהיבה. קשה לתאר במילים כמה יפה לטייל כאן על שפת הנחל…

נסיעה של כמה קילומטרים מערבה מכאן, לכיוון אביניון, תביא אותנו אל עיירה היסטורית יפהפייה בשם L’Isle-Sur-La-Sorgue (האי שעל נהר הסורג), שנבנתה בימי הביניים, לפני קרוב לאלף שנים, על אי בלב הנהר. התעלות שנוצרות כתוצאה מפיצול הנהר והעוטפות את העיר העתיקה והציורית מסביב, הקנו לה את הכינוי “ונציה של פרובאנס”. אפשר לשוטט שעות לאורך הנהר ובסמטאות הקסומות, לבקר בשוק הפשפשים והעתיקות הגדול והידוע של העיר וליהנות ממאכלים נהדרים במסעדות ובבתי הקפה המצוינים.

 המקום האחרון שבו נבקר, במאמר הזה, הוא העיירה הקטנה סן-רמי דה פרובנס (Saint-Rémy-de-Provence), הנמצאת דרומית – מזרחית לאביניון וקיבלה את פרסומה בעיקר הודות לעובדה שהאומן ההולנדי האלמותי, וינסנט ון-גוך, בילה בה את שנותיו האחרונות ובה יצר את כמה מהגדולים והידועים שבציוריו. למען הדיוק אשפז את עצמו הצייר ההולנדי הנודע ב St-Paul-de-Mausolee, הנמצא ממש צמוד לעיירה ושם ניתן לבקר ולראות את החדר והמיטה, המופיעים בציור.

העיירה הציורית וסביבותיה העניקו השראה רבה לון גוך ואם אתם אוהבים את יצירותיו, אתם חייבים לבקר גם בעיירה “ארל” (Arles), הנמצאת כעשרים וחמישה קילומטר מכאן, על נהר הרון, ובה יצר האומן את ציוריו הידועים “לילה של כוכבים על נהר הרון” ו “בית קפה בלילה” (בבית הקפה הידוע תוכלו גם ממש לבקר).

דילים לבודרום, חבילות נופש לבודרום, טיסות לבודרום, טיול מאורגן לבודרום

דילים לפרובנס, חבילות נופש לפרובנס, טיסות לפרובנס, טיול מאורגן לפרובנס

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
לגלות את פרובנס וליהנות מימי הקיץ הארוכים ושטופי האור
Article Name
לגלות את פרובנס וליהנות מימי הקיץ הארוכים ושטופי האור
Description
מטיילים רבים מגיעים לפרובנס לתקופה של שבוע, שבועיים ואפילו יותר, כדי להתחבר לאווירה המיוחדת של חבל הארץ הקסום הזה, לטעום את גבינות המשק הטריות, לשאוף את ניחוחות הלבנדר וליהנות מימי הקיץ הארוכים ושטופי האור, אך גם לאותם רבים וטובים ממכם, שאינם מסוגלים להקדיש לאזור זמן כה רב, יש אפשרות לגלות את פרובנס ולהתענג על כל מה שיש לה להציע, בזמן קצר יותר, של שלושה, או ארבעה ימים.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , , , ,