Menu

ים המלח – יופי של נופי בראשית, בריאות וספא טבעי

0 Comments


ספא טבעילפעמים כאשר אנו מחפשים חופשות אנו מחפשים אחר יעדים רחוקים ולרגע שוכחים את האוצרות שיש לנו כאן ממש מתחת לאף. הפעם לא נדבר איתכם על מעיינות חמים בבולגריה או ספא ברפובליקה הצ’כית, הפעם נישאר קרוב לבית ונכיר את קסמו של ים המלח; מקום בו אנו יכולים ליהנות מיופיים של נופי בראשית, תיירות מרפא וספא טבעי שהטבע נתן לנו.

באזור ים המלח ניתן למצוא בתי מלון שוקקי פעילות עם מיטב האטרקציות התיירותיות המתאימות לכל המשפחה. אך לא עליהם נדבר הפעם, אלא על הדברים המייחדים את ים המלח, הדברים שלא נפגוש בכל מקום.

ים המלח יופי וטבע

ים המלח נמצא במסלולו של השבר הסורי אפריקאי. בתור אגם ללא מוצא ניקוז לים ובאזור בעלי שיעורי אידוי גבוהים, הוא הפך לאגם בעל ריכוז מלחים גבוה במיוחד. חלק גדול מיופיו של ים המלח נובע מהצטברות המלח והתופעות המרהיבות שהוא יוצר. מדובר באזור מדברי המביא איתו הרבה שקט והוא מתאים לכל מי שמחפש מפלט מהמולת העיר. מי שמעוניין לראות את הנופים ולפגוש את הטבע המופלא ובעלי החיים המדבריים יכול לעשות זאת בדרכים שונות. יש הבוחרים במסלולי הליכה ויש העושים זאת באמצעות טיולי ג’יפים, טרקטורונים ואפילו רכיבה על גמלים.

מי שרוצה להתרשם מהיופי והטבע של ים המלח יכול לעשות זאת באמצעות ביקור בשמורת שמורת הטבע "עינות צוקים"הטבע “עינות צוקים” (עין פשחה). זוהי שמורת טבע מסודרת ומאורגנת שקל לטייל בה ובהחלט יש מה לראות. בשמורה זו ישנו עושר גדול של מיני חי וצומח האופייניים לאזור, לצד שרידי התיישבות מתקופות קדומות. בשמורה תוכלו ישנן ברכות קסומות, חלקן מתאימות לרחצה. שמורה זו ממוקמת בצפון ים המלח והגישה אליה היא באמצעות כביש 90. מי שרוצה חוויות עם קצת יותר אדרנלין יכול לפנות לאחת מהחברות המפעילות טיולים ואטרקציות באזור ולהצטרף לאחד מטיולי הג’יפים או גלישת המצוקים.

עוד נקודה מעניינת ופחות מוכרת היא מנזר סנט ג’ורג’. באפיקי נחל פרת, סמוך ליריחו, נמצא מנזר סנט ג’ורג’ המיוחד אליו הגיעו נזירים להתבודד. המנזר שתמצאו כאן הוא מנזר יווני – אורתודוקסי אשר נבנה במאה ה -19 ויש לו קסם מיוחד. מרבית המבקרים מגיעים אך ורק עבור התצפית היפה.

בריאות וספא טבעי

היופי והשלווה של ים המלח עושים טוב לנפש האדם, אך מסתבר שיש בו הרבה יותר משקט ושלווה וזהו אזור ספא ותיירות מרפא בעל שם עולמי. עוד מימי קדם יוחסו למימיו של ים המלח סגולות ריפוי ובאזורים שונים ישנם ממצאים ארכאולוגיים להפקת חומרי מרפא וטיפוח, לא רק ממימיו של ים המלח אלא גם מצמחי האזור.

תכונותיו של ים המלח מסייעות למגוון בעיות רפואיות, במיוחד בעיות דרמטולוגיות כמו פסוריאזיס ואקזמה, אך לא רק. ים המלח מסייע לטיפול והקלה במחלות נוספות כמו אסטמה, דלקות פרקים, מחלות עורקים ועוד.

כיום ניתן למצוא מספר אתרי ספא במלונות וישובי האזור, אתרי ספא העושים שימוש במים ובבוץ העשיר במינרלים של ים המלח. אפשר לבקר באתרי הספא היוקרתיים וליהנות ממגוון טיפולים מענגים. אך אפשר להיחשף למימיו והבוץ השחור גם בחופיו ללא צורך בביקור באתרי הספא. למשל בחוף ביאנקיני אשר בצפון ים המלח תוכלו להתמרח בבוץ השחור. שם דרך אגב תוכלו למצוא צימרים מעניינים לאירוח באווירה שונה ממה שמציעים בתי המלון באזור.

על קו החוף של ים המלח תוכלו למצוא גם מעיינות חמים טבעיים היוצרים ברכות עשירות במינרלים. את הברכות תוכלו למצוא סמוך לשפך נחל קדם. מדובר במספר ברכות טבעיות, בגדלים שונים ובטמפרטורות שונות.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
ים המלח – יופי, בריאות וספא טבעי
Article Name
ים המלח – יופי, בריאות וספא טבעי
Description
לפעמים כאשר אנו מחפשים חופשות אנו מחפשים אחר יעדים רחוקים ולרגע שוכחים את האוצרות שיש לנו כאן ממש מתחת לאף. הפעם לא נדבר איתכם על מעיינות חמים בבולגריה או ספא ברפובליקה הצ'כית, הפעם נישאר קרוב לבית ונכיר את קסמו של ים המלח; מקום בו אנו יכולים ליהנות מיופיים של נופי בראשית, תיירות מרפא וספא טבעי שהטבע נתן לנו.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , ,