Menu

טביליסי, בירתה של גרוזיה ואחת מן הערים העתיקות בקווקז

0 Comments


דילים לטביליסיטביליסי, בירתה של גיאורגיה (גרוזיה) ואחת מן הערים העתיקות בקווקז, נקראת על שם מעיינות הגופרית החמים המבעבעים בקרבתה ולמרות שיש לה הרבה מה להציע למבקרים בה, היא עדיין נחשבת כיעד תיירות בתולי למדי, שהמטיילים המערביים טרם הסתערו עליו בהמוניהם.

העיר הרבגונית, המשתרעת משני עבריו של נהר ה Mtkvari משלבת בחינניות בין מראות פנורמיים מרהיבים ושפע של מבנים היסטוריים בעלי סגנונות ארכיטקטוניים שונים… החל מהמצודה הימיביניימית הכבירה, הצופה על העיר, דרך כנסיות בנות מאות שנים ועד למבנים קלאסיים ואף סובייטיים, שכן בעיר הססגונית משתלבים יפה החדש והישן ובינות לרחובות הראשיים, בעלי המראה האירופאי, מתפתלות סמטאות צרות, בעלות חזות מזרחית, המחברות בין כיכרות קטנות שלצדן בתי קפה קטנים ומסעדות גרוזיניות ביתיות, בהן תוכלו להתענג על שלל מאכלים מסורתיים טעימים.

העיר עברה דרך ארוכה מאז ימי ברית המועצות ו “מהפכת הוורדים” של 2003 וכיום, לצד החלק המסורתי והישן, זוהי עיר מודרנית ותוססת, עם סצנת חיי לילה ותרבות שלא מביישת אף עיר מערבית, כולל מוזיאונים, ברים, בתי קפה, פסטיבלים ומופעי תרבות. הוסיפו לכך אנשים חמים וחברותיים להפליא, מחירים נמוכים, מטבח מעולה ושפע של תרבות מעניינת וחפצי אמנות ועבודות יד שתשמחו לרכוש והרי לכם יעד שבהחלט שווה לבקר בו.

אז בואו נצא לדרך ונראה מה יכולה טביליסי להציע לנו:

צאו, בתור התחלה, לשיטוט בשדרות Rustaveli Avenue, עורק התחבורה והעסקים הראשי של טיסות לטביליסיהעיר, שלאורכן שוכנים מוזיאונים, גלריות, בתי קפה ומלונות, כמו גם לפרלמנט, לבית האופרה ולכנסיית כשוותי (Kashveti Church).

המוזיאון הלאומי של גיאורגיה (Georgian National Museum) שוכן, אף הוא, על שדרות Rustaveli ויש בו כמה וכמה תערוכות קבע נפלאות, בהן תוכלו לראות אלפי פריטים ארכיאולוגיים שנחשפו בחפירות ברחבי גרוזיה, כולל אוסף תכשיטי זהב מדהים בני יותר מאלפיים שנים (“Archaeological Treasury”) . עוד אגף במוזיאון שכדאי לבקר בו הוא זה שמוקדש לשנים בהן הייתה גיאורגיה נתונה לשלטון הסובייטי של ברית המועצות (Soviet Occupation Hall).

מכאן תוכלו להמשיך לשיטוט ארוך בסמטאותיה של העיר העתיקה. זו עברה “מתיחת פנים” בשנים האחרונות וכמה מן המבנים והסמטאות חזרו לימיהם הטובים, בעוד שהאחרים עדיין סובלים מהזנחה, אך ניתן, למרות זאת, להתפעל מיופיים. יש כאן לא מעט חנויות קטנות המוכרות חפצי אמנות, ברים קטנים המגישים יין מקומי טוב ובתי מאפה זעירים, בהם תוכלו לזלול להנאתכם “חינקלי” גרוזיני טרי וטעים… באזור Abanotubani שבעיר העתיקה נמצאים אותם מרחצאות גופרית שהעניקו לטביליסי את שמה, ומה יכול להיות יותר מענג מאשר לטבול בהם לשעה, או שעתיים, בעיקר אם אתם מבקרים בעיר בימים קרירים, או קרים… מרבית המרחצאות פתוחים 24/7 והמחירים מאוד נמוכים, כך שתוכלו בשקט להרשות לעצמכם לקחת “חדר פרטי” מודרני, הכולל גם מקלחת קרה וסאונה.

מצודת נריק’לה (Narikala Fortress) היא אחד מסימני ההיכר של טביליסי ואתר חובה לכל מי שמבקר בעיר. היא צופה על העיר ממרומי הגבעה שמעל מרחצאות הגופרית ומעניקה למבקרים בה מראות פנורמיים יפים, המשקיפים אל ים הגגות הססגוניים של הרובע העתיק.

חבילות נופש לטביליסיהמצודה נבנתה על ידי הפרסים לפני כ 1,700 שנים, אך הערבים, שכבשו את גרוזיה ושלטו בה בימי הביניים, הרחיבו אותה וחיזקו אותה רבות בשנות שלטונם. לפני קרוב לאלף שנים, כשהממלכה הגיאורגית המאוחדת השתלטה על טביליסי, הפך אותה המלך “דוד הבנאי” למעוזו והוסיף לשפר ולהרחיב אותה.

ניתן לעלות למצודה ברכבל, היוצא מ Rike Park שעל הגדה הנגדית ומרחף מעל הנהר והעיר העתיקה, בדרכו למרומי הגבעה.

מהמבצר, תוכלו לצאת להליכה פנוראמית לאורך הפסגה של הרכס, אל הפסל האדיר של “אמא גרוזיה” (Mother Georgia Sculpture) ולבקר בגנים הבוטניים היפהפיים ובמפל הגופרית.

דילים לטביליסי, חבילות נופש לטביליסי, טיסות לטביליסי, טיול מאורגן לטביליסי

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
טביליסי, בירתה של גרוזיה ואחת מן הערים העתיקות בקווקז
Article Name
טביליסי, בירתה של גרוזיה ואחת מן הערים העתיקות בקווקז
Description
טביליסי, בירתה של גיאורגיה (גרוזיה) ואחת מן הערים העתיקות בקווקז, נקראת על שם מעיינות הגופרית החמים המבעבעים בקרבתה ולמרות שיש לה הרבה מה להציע למבקרים בה, היא עדיין נחשבת כיעד תיירות בתולי למדי, שהמטיילים המערביים טרם הסתערו עליו בהמוניהם.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , ,