Menu

בודפשט, היסטוריה של העיר והאתרים המרכזיים

0 Comments


 אירופה הקלאסיתבודפסט, ברית הונגריה, היא אחד מסמליה של אירופה הקלאסית. עיר יפה עם סגנון אדריכלי מיוחד, שפע של מבנים היסטוריים ותרבות. הפעם נצא לסיור בבודפסט, סיור אשר יחשוף אותנו להיסטוריה העשירה של העיר והאתרים המרכזיים אשר קשורים בהיסטוריה של בודפסט.

ההתיישבות באזור שבו נמצאת בודפסט היום החלה עוד כמה מאות לפני הספירה. אך ראשיתה של בודפסט המודרנית החלה עם נפילת האימפריה הרומית. לאחר נפילת האימפריה התפתחו שני ישובים על שני צידי הדנובה – בודה ופסט. בסוף המאה התשיעית השתלטו על האזור שבטים אשר הגיעו מהרי אורל ןהם הקימו את ממלכת הונגריה. שבטים אלו הונהגו על ידי הנסיך ארפאד אשר ייסד את השושלת ששלטה בהונגריה עד המאה ה -13. בתקופת שושלת זו הונגריה אימצה את הנצרות.

במאה ה 16 השתלטה האימפריה העות‘ומאנית על פשט ואחר כך על בודה. העות‘ומאנים לא השקיעו יותר מידי בפיתוח העיר ולצד ההזנחה התושבים גם סבלו מרעב. בסופו של דבר העיר פשט ננטשה. במאה ה – 17 החל הכיבוש האוסטרי אך המצב לא השתנה הרבה. עד תחילת המאה ה 18 גם פשט וגם בודה היו נטושות, תוצאה של נסיונות המרד בבית הבסבורג ומגפת הדבר. אך בסופו של דבר ההתיישבות החלה לשגשג ובשנת 1800 אוכלוסיית העיר מנתה 54 אלף תושבים.

בשנת 1849 בודה ופשט אוחדו לעיר אחת על ידי מורדים שהקימו את הממשלה ההונגרית המהפכנית. לאחר דיכוי המרד בוטל האיחוד ומספר שנים מאוחר יותר אוחדה העיר באופן סופי. העיר החלה לשגשג ולגדול, אך כמו ערים נוספות באירופה חוותה הרס רב בתקופת מלחמת העולם השנייה והכיבוש הנאצי.

לאחר המלחמה הונגריה נפלה לידי הקומוניסטים והייתה חלק מברית וורשה. השינוי הגיע רק בעת נפילתה של ברית המועצות והידוק הקשרים עם מערב אירופה. כיום הונגריה היא חלק מהאיחוד האירופי.

בודפסט, סיור באתרים המרכזיים

בבניין הפרלמנט של בודפסטאת הסיור שלנו נתחיל בבניין הפרלמנט של בודפסט, בניין המסמל את השלטון של הונגריה המודרנית, אך יסודותיו הונחה לפני למעלה ממאה שנה. בנייתו של בניין הפרלמנט החלה בשנת 1885, כאשר המטרה הייתה לסיימו עד 1896, השנה שבה הונגריה חגגה את חגיגות המיליניום להיווסדה. מטרת הבנייה הייתה לספק סמל מרשים המציין גדולתה של הונגריה, בפועל בנייתו הסתיימה בשנת 1904. הבניין המרשים נבנה בסגנון ניאו גותי ולצורך העיטורים הרבים שיש בו השתמשו ב 40 קילו זהב, מה שהפך אותו לבניין היקיר ביותר באירופה באותה התקופה. בניין זה עדיין משמש כמקום מושבה של הפרלמנט ההונגרי, אך תיירים יכולים לבקר בו במסגרת סיורים מודרכים המתקיימים במקום, אפילו בעברית.

אך ההונגרים לא הסתפקו בבניית בניין פרלמנט חדש לכבוד חגיגות המיליניום. בנוסף הם בנו את כיכר הגיבורים, גם במקרה זה הבנייה הסתיימה לאחר חגיגות המילניום. לכיכר צורה של חצי סהר ובמרכזה עמוד גבוה ועליו פסלו של המלאך גבריאל המחזיק את הכתר וצלב. ממול העמוד נמצא קבר החייל האלמוני ומבחר פסלים ותבליטים המנציחים אישים חשובים ומאורות שונים בהיסטוריה ההונגרית.

טירת בודה

טירת בודהטירת בודה – טירה זו נבנתה במאה ה -13 על ידי המלך בלה הרביעי משושלת ארפאד. במאה ה 16 הטירה נכבשה על ידי העות‘ומאנים אשר בזזו ושרפו אך הותירו את הבניין עצמו על כנו ואף עשו בו שימוש. הנזק העיקרי שבסופו של דבר הביא להרס מוחלט של הטירה היה בעת המצור שהטיל בית הבסבורג על הטירה. במהלך השנים המבנה הוקם ונהרס שוב ושוב עד שנבנה מחדש במאה ה 19. היום תוכלו למצוא בטירה את הספרייה הלאומית של הונגריה ואת מוזאון האומנות.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
בודפסט, היסטוריה של העיר והאתרים המרכזיים
Article Name
בודפסט, היסטוריה של העיר והאתרים המרכזיים
Description
בודפסט, ברית הונגריה, היא אחד מסמליה של אירופה הקלאסית. עיר יפה עם סגנון אדריכלי מיוחד, שפע של מבנים היסטוריים ותרבות. הפעם נצא לסיור בבודפסט, סיור אשר יחשוף אותנו להיסטוריה העשירה של העיר והאתרים המרכזיים אשר קשורים בהיסטוריה של בודפסט.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , ,