Menu

קלבריה, ים תיכון משגע, הטבע מרהיב והמטבח משובח

0 Comments


דילים לקלבריההיום ניתן קפיצה קטנה לדרום הרחוק של איטליה ונבקר באזור קלבריה שמטיילים רבים עדיין לא גילו, בו החיים עדיין מתנהלים בקצב נינוח, החופים עדיין לא ממוסחרים ברובם, הטבע מרהיב והמטבח משובח ואותנטי…

קלבריה, המשתרעת על פני “העקב” של המגף האיטלקי, היא אחד מהאזורים הפחות מתויירים במדינה, למרות שהיא מוקפת בים תיכון משגע משלושה כיוונים ומציעה למבקרים בה מכל טוב : ממאות קילומטרים של קו חוף מדהים, עד הרים פראיים ומכפרים ציוריים, עד אתרי עתיקות מרשימים וכמובן שהרבה תרבות מגוונת ועשירה, שעוצבה במשך מאות ואלפי שנים על ידי העמים השונים שכבשו את חלקת הארץ הזו, השוכנת על אחד מהצמתים המרכזיים ביותר באגן הים התיכון.

אלו ממכם שיטיילו לאורכה ולרוחבה של קלבריה, יגלו כפרים אותנטיים שתיירים בקושי מגיעים אליהם וחופים בתוליים, הנושקים למים צלולים כבדולח.

העמקים של קלבריה מרושתים בפרדסי תפוז ולימון, שניחוחם המשכר נישא באוויר ואילו ההרים מכוסי היערות והחורש מוכרזים, בחלקם, כשמורות טבע, בהן ניתן לטייל ברגל ולהתוודע אל החי והצומח הים תיכוני. הכפרים, העיירות והערים מתעוררים לחיים בחודשי האביב והקיץ ונערכים בהם כל מיני פסטיבלים וירידים ססגוניים ומלאי עניין.

למטיילים בה, מעניקה קלבריה מעין “חלון נוסטלגי” שדרכו ניתן להציץ אל ימים עברו ולראות כיצד  התנהלו החיים הפשוטים בדרומה של איטליה, בקצב איטי ונינוח… המטבח הקלברי מתבסס, בעיקר, על מוצרים טריים מכפרי האזור וכולל שימוש רב בחצילים, בצלים, שום, פלפלים חריפים, שמן זית ועוד דברים טובים שגדלים באדמה הברוכה, הנושקת לשמש החמה וכמובן שגם הרבה דגים ופירות ים (דג החרב, למשל, מככב במנות המוגשות במסעדות הטובות שבאזור החוף).

אז בואו נצא לטיול משגע באזור קלבריה

את מסענו בקלבריה נתחיל מנאפולי, וממנה נמשיך ברכבת, או ברכב שכור אל עתיקות העיר טיסות לקלבריההיוונית-רומית Paestum, השוכנת בסמוך לחוף הטיראני ובה נוכל לבקר בשלושה מקדשים יווניים דוריים, בני כאלפיים וחמש מאות שנים, שנשתמרו במצב מעולה ולראות את חומות העיר ואת האמפיתיאטרון שנותרו, גם הם, כמעט ללא נזק.

נראה גם את ארונות הקבורה המצוירים ונבקר במוזיאון הארכיאולוגי, בו מוצגים ממצאים מעניינים שנחשפו בחפירות שנערכו באתר וכוללים פסלי טרהקוטה מדהימים, תבליטי אבן ועוד פריטים אמנותיים יפהפיים. ל Paestum שווה להקדיש כמה שעות טובות, בעיקר אם אתם אוהבים היסטוריה וארכיאולוגיה ומכיוון שישנם גם כמה וכמה אפשרויות לינה בסביבת האתר, תוכלו להישאר ללון כאן ולהמשיך בדרך למחרת בבוקר.

מכאן ניסע כשעה דרומה, אל העיירה הקטנטנה Palinuro, השוכנת בליבה של שמורת טבע (Parco Nazionale del Cilento, Vallo di Diano), לחופו של מפרץ משגע ביופיו, עם חופים נקיים ומים צלולים בגוני טורקיז וכחול עמוק. שווה להקדיש למקום יום – יומיים, לבלות על החוף, לצאת למסע שייט אל Cape Palinuro ולטייל בשמורת הטבע.

מכאן נצא לנסיעה של כשעה לאורך החוף, שהרי סלעים פראיים מתנשאים מעליו, בדרכנו אל העיירה הקטנטנה Maratea, שזכתה לכינוי “הפנינה של החוף הטיראני” בשל היופי שלה ושל הנוף הסובב אותה. העיירה ההיסטורית צופה על הים הכחול ממורדות הר מיוער ומציעה למבקרים בה שלל כנסיות ישנות ומלאות אווירה, נוף מרהיב וחופים בתוליים במרחק נסיעה קצר ושווה להקדיש לה ולסביבתה יום – יומיים.

אנחנו ממשיכים לרדת דרומה, אל ליבה של קלבריה ועוברים דרך עיירת החוף היפהפייה

חבילות נופש לקלבריה Praia a Mare (שווה לעצור ולבלות כמה שעות בחוף) ולאחר נסיעה של כשעה וחצי לאורך החוף הטיראני, נגיע ל Amantea. בעיר העתיקה, הבנויה על הגבעה, ישנם כמה ארמונות היסטוריים קטנים ומבנים מעניינים, ששווה לבקר בהם. קוזנצה (Cosenza) הנמצאת כשעה צפונית – מזרחית ל Amantea, היא עיר עתיקה גדולה למדי ובה מספר מוזיאונים, קתדרלות וכנסיות וגם בה מאוד כדאי לבקר.

נסיעה של שעה וחצי דרומה תביא אותנו מ Amantea לעיירת החוף ההיסטורית Tropea, ששוכנת מעל צוקים הנופלים בדרמטיות אל חוף חולי רחב ומקסים.  כדאי לכם להתמקם כאן לכמה שעות, או ללילה ולגלות את המקום, לפני שממשיכים לעיירת החוף היפהפייה Scilla, השוכנת ממש מול חופי האי סיציליה.

מכאן אפשר לצאת לטיולים ב”שפיץ” הדרומי ביותר של איטליה ולבקר בכמה וכמה אתרי חובה, כמו העיירה Reggio Calabria ושמורת הטבע Parco Nazionale dell’Aspromonte.

דילים לקלבריה, חבילות נופש לקלבריה, טיסות לקלבריה, טיול מאורגן לקלבריה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
קלבריה, ים תיכון משגע, הטבע מרהיב והמטבח משובח
Article Name
קלבריה, ים תיכון משגע, הטבע מרהיב והמטבח משובח
Description
היום ניתן קפיצה קטנה לדרום הרחוק של איטליה ונבקר באזור קלבריה שמטיילים רבים עדיין לא גילו, בו החיים עדיין מתנהלים בקצב נינוח, החופים עדיין לא ממוסחרים ברובם, הטבע מרהיב והמטבח משובח ואותנטי...
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , ,