Menu

חופשה בבורגס, זה לא רק חופים מדהימים

0 Comments


חבילות נופש לבורגסחופשה בבורגס, עיר הנמל הבולגרית, מהווה עבור תיירים רבים לא יותר משער כניסה, שדרכו הם חולפים בדרכם לעיירות הנופש והאתרים ההיסטוריים שפזורים לאורך החופים שמדרום ומצפון לה.

אם תחליטו לבלות בעיר עצמה כמה ימים, תגלו, להפתעתכם, כי מדובר בעיר תוססת ונעימה, עם חוף ארוך ולא צפוף, שלאורכו פארק יפה ובמרכזה ישנם מדרחובים נקיים, שכיף לשוטט לאורכם וכמה מוזיאונים לא רעים בכלל. הוסיפו לכך את העובדה שיש בעיר מלונות נהדרים במחירים מאוד סבירים ושפע של מסעדות מצוינות, בתי קפה ומקומות בילוי והרי לכם יעד נהדר ששווה לגלות אותו…

אז מה, בעצם יש לראות ולעשות במהלך חופשה בבורגס?

החוף של בורגס הוא האטרקציה המרכזית של העיר, בעיקר בימות הקיץ ולמרות שבאתרי הנופש שמסביב לעיר ישנם חופים יפים יותר, הרי שזה של בורגס גם לא רע בכלל… ארוך, נעים ולא צפוף מדי בדרך כלל. לאורכו של החוף משתרע פארק יפהפה ורחב ידיים בשם Morska gradina (גינת הים) ובו שבילי הליכה, מזרקות, מדשאות, פסלים של אישים היסטוריים ושלל מתקני משחק, בתי קפה ומסעדות.

האי St Anastasia Island שוכן בליבו של מפרץ בורגס, כמה קילומטרים דרומית מזרחית לעיר והוא האי המיושב היחיד לאורך חופי בולגריה. זהו אי קטנטן וסלעי, העשוי סלעי בזלת געשיים ולו היסטוריה עשירה… המנזר שנמצא כאן נבנה לראשונה כבר במאה ה-15 וחוץ מזה שימש האי גם כבסיס של שודדי ים וגם כבית סוהר בסגנון ה “אלקטרז של בולגריה”, ממנו ברחה, ב 1925, קבוצה של 43 פעילים קומוניסטיים שהיו כלואים בו (שמו של האי שונה ל “אי הבולשביקים” בתקופת השלטון הקומוניסטי בבולגריה, לכבודם של אותם נמלטים).דילים לבורגס

כיום ניתן, כאמור, לבקר במנזר שעל האי (שחלק ממנו הוסב למוזיאון קטן) ולנסות כל מיני שיקויים טבעיים מעשבי מרפא, שאותם רוקחים הנזירים, ולראות את המגדלור בן 120 השנים (יש ספינה קטנה שלוקחת נוסעים מנמל המעבורת בבורגס כמה פעמים ביום).

יש בבורגס גם כמה מוזיאונים קטנים ולמרות שהם מיושנים מעט ולא מאוד מרשימים, שווה לבקר בהם, בעיקר אם אתם אוהבים מוזיאונים והיסטוריה. הם מרוכזים כולם מסביב לרחוב Konstantin Fotinov שבמרכז העיר, כך שקל ופשוט לדלג ביניהם ולשלב את הביקור בהם עם אטרקציות אחרות באזור.

המוזיאון הארכיאולוגי הקטן מציג אוסף לא רע של ממצאים מאתרי חפירות שונים באזור, כולל כלים ניאוליתיים מאבן צור, סירת קאנו בת 2,500 שנה, פסלים הלניסטיים מתקופת יוון העתיקה ואפילו ארון קבורה של ראש שבט תראקי.

המוזיאון לתולדות הטבע (Natural History Museum) הוא קטן, מיושן ומרופט מעט, אך התערוכות מצדיקות ביקור, במיוחד אם אתם אוהבים את התחום. החי, הצומח והגיאולוגיה של החוף הבולגרי מוצגים כאן: מסלעים, מאובנים, צדפים וקונכיות ועד חרקים, פרפרים ופוחלצים של ציפורים וחיות מקומיות.

גם המוזיאון האתנוגרפי (Ethnographic Museum) הוא קטן למדי, אך המוצגים בו יפים ומעניינים למדי וכוללים כל מיני תלבושות ססגוניות של בני הכפרים באזור, כמו גם עבודות אמנות בעץ, כלי בית וכל מיני כלים היסטוריים ואותנטיים ששימשו את תעשיית האריגה והדיג בחלק זה של בולגריה.

ולבסוף ישנו גם המוזיאון להיסטוריה מקומית, המציג הרבה פריטים הקשורים למלחמות ולמהפכות שהתחוללו בבולגריה ובבלקן, כולל שפע של כלי נשק.

במהלך חופשה בבורגס אתם חייבים גם לבקר בכנסיות היפות שבמרכז בורגס, כמו הקתדרלה של הקדושים קירילוס ומתודיוס (Saint Cyril and Methodius Cathedral) שנבנתה לפני למעלה ממאה שנה ומתהדרת בעושר פנימי, הכולל ציורי קיר יפהפיים וגילופי עץ מרשימים. גם כנסיית הצלב הקדוש הארמנית (Holy Cross), הנמצאת בסמוך למלון בולגריה, שווה ביקור בזכות עיצוב הפנים העשיר שלה.

דילים לבורגס, חבילות נופש לבורגס, טיסות לבורגס, טיול מאורגן לבורגס

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה בבורגס, זה לא רק חופים מדהימים
Article Name
חופשה בבורגס, זה לא רק חופים מדהימים
Description
חופשה בבורגס, עיר הנמל הבולגרית, מהווה עבור תיירים רבים לא יותר משער כניסה, שדרכו הם חולפים בדרכם לעיירות הנופש והאתרים ההיסטוריים שפזורים לאורך החופים שמדרום ומצפון לה. אם תחליטו לבלות בעיר עצמה כמה ימים, תגלו, להפתעתכם, כי מדובר בעיר תוססת ונעימה, עם חוף ארוך ולא צפוף, שלאורכו פארק יפה ובמרכזה ישנם מדרחובים נקיים, שכיף לשוטט לאורכם וכמה מוזיאונים לא רעים בכלל. הוסיפו לכך את העובדה שיש בעיר מלונות נהדרים במחירים מאוד סבירים ושפע של מסעדות מצוינות, בתי קפה ומקומות בילוי והרי לכם יעד נהדר ששווה לגלות אותו...
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,