Menu

הטעות שגורמת לכם לקנות כרטיסי טיסה לחול ביוקר

0 Comments


אחת השאלות שהכי מעסיקות אותנו כצרכני תיירות היא “מתי הזמן הטוב ביותר לקנות כרטיסי טיסה לחול?” לפעמים נראה שאין היגיון בשוק התעופה ושיש תנודות מוגזמות במחירי הטיסות. לכן, אין פלא שהמרדף אחרי כרטיס במחיר זול וסביר מרגיש לפעמים כמו לתפוס תרנגולת במנוסה.

כמה פעמים התלבטתם אם לקנות את כרטיס הטיסה שמצאתם בזה הרגע, התייעצתם עם חברים ושמעתם את המשפט המיתולוגי: “פשוט חכה לרגע האחרון – המחירים תמיד יורדים, שם תמצא את הדיל הכי טוב”? ובכן, אחת ולתמיד, הגיע הזמן לזרוק את המיתוס הזה לפח. ברוב המוחלט של המקרים, מחירם של כרטיסי הטיסה דווקא יעלו ככל שתתקרב שעת ההמראה.

טיסה זולהאיך המיתוס הזה בכלל נולד? כנראה כמו כל מיתוס, הכל התחיל מסיפורי סבתא. בשנות ה-90 המאוחרות, הייתם יכולים להגיע לשדה ולשאול בדוכנים: “סליחה, מישהו פה מגיע לפראג?”. בתקופה זו שלטה התפיסה במחלקות השיווק של חברות התעופה שכל כיסא ריק על המטוס הוא הפסד כספי. לכן, הייתם יכולים למצוא כרטיסים במחירי רצפה בימים ובשעות שלפני הטיסה, ובלבד שתחממו את הכיסא הבודד במחלקת התיירים. מאז, עברו מאות מיליוני מזוודות על המסועים, מערכת השיווק והתמחור השתכללה בעזרת חישובים מתקדמים ושינתה לגמרי את שוק התעופה כפי שהכרנו אותו.

אם מצאתם כרטיסי טיסה לחול במחיר זול,  אל תחכו, רכשו אותו בהקדם

היום, בניגוד לדעה הרווחת, חברות התעופה לא תמיד נואשות למלא מושבים ריקים על ידי מכירתם במחירים נמוכים במיוחד. החברות למדו עם הזמן שכדי למקסם את המכירות אין בהכרח צורך למלא את הטיסות, אלא למכור כרטיסים בשיטת הביקוש וההיצע, מה שגורם לשוק התעופה להתנהג קצת כמו הבורסה. חברות התעופה פיתחו מנגנוני תמחור מתוחכמים שמורכבים ממאות פרמטרים (יום, שעה, שדה, מושב, עונה והרשימה נמשכת), מה שגורם לכללים להשתנות כל הזמן. עם זאת יש כלל אצבע אחד שאיתו תמיד צריך ללכת: אם מצאתם כרטיס זול,  אל תחכו, רכשו אותו בהקדם. דרושה כאן החלטיות. הזמן לא פועל לטובתכם, כרטיסי טיסה זולים לא נשארים לנצח.

בגלל שיטת השיווק והתמחור חברות התעופה מנסות, וברוב הפעמים מצליחות, למלא את הטיסה כמה שיותר מוקדם, לעיתים אפילו כמה חודשים מראש. השיטה גם מתמרצת את הנוסעים המחושבים והתיירים המתוכננים לרכוש כרטיסים מבעוד מועד. המושבים המעטים שנותרים ריקים במטוס שווים הרבה מאוד כסף לחברות התעופה. לרוב מחירם מכפיל ואף משלש את עצמו ביחס לכרטיסים שנמכרו רק לפני כמה חודשים.

טיסות הרגע האחרון

למי מיועדות טיסות הרגע האחרון?

למה זה בעצם? תגידו תודה לאנשי העסקים. אפשר לומר שטיסות הרגע האחרון מיועדות במיוחד עבורם. הנה לכם ניסוי, פעם הבאה שתחכו לבורדינג בטרמינל: הסתכלו סביב ונסו להבדיל בין תיירים לאנשי עסקים. ברוב המקרים תמצאו שחלק גדול מאוד מהטסים הם אנשי עסקים. חברות התעופה גם יודעות את זה. ההבדלים בין התיירים לאנשי העסקים שווים לחברות התעופה הרבה מאוד כסף. בניגוד לתיירים שטסים לחופשות מוגדרות מראש (כמה ימי חופשה נשארו לכם השנה?) ומנסים למצוא כרטיסים זולים מבעוד מועד, נסיעות עבודה ועסקים ייסגרו כמה ימים לפני הטיסה, לעיתים אף ברגע האחרון. לנוסעי העבודה לא באמת אכפת כמה עולה הכרטיס, מהסיבה הפשוטה שהחברה משלמת אותו. לכן חברות התעופה שומרות את המושבים הבודדים שנשארו ריקים להזמנות הרגע האחרון לטיסות עסקים, שם הם יכולים לגבות כאוות נפשם.

אז מה הרגע הנכון ביותר לקנות כרטיס טיסה במחיר מציאה? כנראה שאין כזה. אבל בפעם הבאה שאתם מוצאים דיל טוב, יושבים מול המחשב עם האצבע על העכבר, מלאים ספקות ומפחדים לצאת פראיירים, זכרו את כלל האצבע – מחירי הכרטיסים רק עולים ככל שמתקרבים לשעת ההמראה. מצאתם כרטיס זול? אל תחשבו פעמיים.
ושתהיה חופשה נעימה.
למציאת דילים לחו”ל במחיר זול במיוחד – לחצו כאן

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
הטעות שגורמת לכם לקנות כרטיסי טיסה לחול ביוקר
Article Name
הטעות שגורמת לכם לקנות כרטיסי טיסה לחול ביוקר
Description
אחת השאלות שהכי מעסיקות אותנו כצרכני תיירות היא "מתי הזמן הטוב ביותר לקנות כרטיסי טיסה לחול?"
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: