Menu

באקו, הסיפורים של אלף לילה ולילה בגרסה מודרנית

0 Comments


דילים לבאקובאקו, בירתה המתעוררת לחיים של אזרבייג’ן, היא אחת מהערים המפתיעות בעולם, שהרי המטייל המגיע אליה מצפה למצוא עיר נידחת ואפילו פרימיטיבית, אך מגלה, לתדהמתו, עיר מודרנית ונוצצת, המשתרעת לחופיו של הים הכספי ומשתנה בקצב מסחרר, תוך שהיא משלבת יפה בין ישן וחדש ובין מזרח ומערב, שכן למרגלותיהם של גורדי השחקים הבוהקים משתרעות הסמטאות הצרות והאקזוטיות שנראות כאילו הן נלקחו הישר מתוך הסיפורים של אלף לילה ולילה… בלוקים מפלצתיים בכיעורם מהתקופה הסובייטית מזדקרים לצדן של שדרות מוצלות ונעימות, שלאורכן פזורות חנויות בוטיק איכותיות, המציעות את מיטב מותגי המעצבים ומעל הכול מיתמרות אותן יצירות ארכיטקטוניות מודרניות של זכוכית ופלדה, שנוספו לקו הרקיע של העיר בשנים האחרונות…

באקו מציעה למבקרים בה אווירה רבגונית, הכוללת מוזיאונים, גלריות, רבעים עתיקים אוריינטליים, פארקים, חופים, חיי לילה מצוינים ומה לא, והיא גם מהווה בסיס טוב ליציאה לטיולים באזרבייג’ן, אז אין שום סיבה שלא תגיעו אליה ותנצלו את העובדה שהיא עדיין לא עלתה על מפת הטיולים העולמית ולכן ניתן לטייל בה בנחת וליהנות ממחירים מעולים ומאווירה לא יותר מידי ממוסחרת ותיירותית.

באקו, מתחיל מטיילת רחבה וארוכה, לאורך הים

קודם כל צאו לשיטוט לאורך הטיילת: באקו בנויה על חצי אי, הבולט לתוך הים הכספי,טיול מאורגן לבאקו לאורכו של מפרץ טבעי והחלק היפה ביותר של החוף מוקדש לרווחת הציבור. זהו “מילי פארק” (Milli Park) שיש בו טיילת רחבה וארוכה, לאורך הים, כמו גם מדשאות, מתקני שעשועים (כולל גלגל ענק) ומרכזי קניות וניתן לבלות בו כמה שעות טובות. בקצהו הרחוק של הפארק החופי המצא מוזיאון השטיחים של אזרבייג’ן, המוקדש כל כולו לתעשייה המסורתית בת אלפי השנים וניתן לראות בו שטיחים שהם לא פחות מיצירות אמנות (Azerbaijan Carpet Museumiii)

ממש ליד הפארק נמצאת העיר העתיקה של באקו (İçəri Şəhər), השוכנת בין החומות העתיקות. זו נבנתה לראשונה לפני כשמונה מאות שנה והוכרזה, זה מכבר כאתר מורשת עולם של אונ”סקו. המבנים של העיר ובהם “מגדל העלמה” בן שמונה מאות השנים (Qız Qalası / Maiden Tower), שממנו ניתן ליהנות ממראה מרהיב של העיר והארמון של שושלת בני שירוואנשה (Şirvanşahlar Sarayı) מרשימים למדי. הארמון, שנבנה לפני כשש מאות שנים, שימש את אחת מהשושלות הידועות של הארץ, בימי הביניים ועבר פעולות שיקום ושיחזור שהחזירו לו את פארו והדרו מימים עברו.

שווה גם לבקר ב”מוזיאון הספרים המיניאטוריים” הקטן, הנמצא בחלק זה של העיר (Miniatür Kitab Muzeyi).

Heydar Aliyev Centre, אחד מהמבנים המודרניים הגרנדיוזיים שנוספו לקו הרקיע של באקו בשנים האחרונות, הוא פנינה ארכיטקטונית אמתית, המתחרה במבנים עולמיים כמו בית האופרה של סידני. האטרקציה המרכזית כאן היא פשוט להסתובב מסביב למבנה העצום ולצלם אותו מכל עבר. יש כאן גם כמה תערוכות שמעניין לראות, אבל הקטע האמתי הוא המבנה עצמו.

באקו חוותה את הבום הכלכלי הראשון שלה כבר לפני כמעט מאה שנה, בעקבות גילוי הנפט, והכסף שזרם אליה משך לעיר ארכיטקטים רבים שפיארו את רחובותיה בשלל מבנים מפוארים וגרנדיוזיים, בסגנון איטלקי ופריזאי, שמיופיים ניתן להתפעל עד היום, אבל המבנים של העיר, בהא הידיעה הם שלושת מגדלי הלהבה ( Flame Towers / Alov qüllələri ) שבנייתם הושלמה ב 2012 והעיצוב שלהם מזכיר להבות מפזזות. גורדי השחקים המודרניים הללו, המתנשאים לגובה של כמעט 40 קומות כל אחד, בנויים פלדה וזכוכית ומצופים במערכת תאורה משוכללת, ההופכת אותם למופע אורקולי מרהיב בשעות החשיכה, אותו ניתן לראות מהפארק והטיילת שלאורך החוף. אל המגדלים והפארק שלמרגלותיהם ניתן לעלות עם מין קרונית / רכבת הרים (Funicular), היוצאת לא רחוק ממוזיאון השטיחים.

חבילות נופש לבאקוועוד מקום אחד שחייבים לדבר עליו, לפני שמסיימים (למרות שהוא נמצא מחוץ לבאקו), הוא “ההר הבוער” (Yanar Dağ) : כאן יש מאגר גז טבעי הנמצא קרוב לפני השטח והלהבות פורצות ממנו, יומם ולילה, דרך סדקים ובקעים באדמה ומטפסות עד לגובה של 3 – 2 מטר. בניגוד להר געש, כאן אין “התפרצויות” פתאומיות, אלא להבות שבוערות מהאדמה 24 שעות ביממה והמראה מרהיב במיוחד בשעות הערב…

דילים לבאקו, חבילות נופש לבאקו, טיסות לבאקו, טיול מאורגן לבאקו

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
באקו, הסיפורים של אלף לילה ולילה  בגרסה מודרנית
Article Name
באקו, הסיפורים של אלף לילה ולילה בגרסה מודרנית
Description
באקו, בירתה המתעוררת לחיים של אזרבייג'ן, היא אחת מהערים המפתיעות בעולם, שהרי המטייל המגיע אליה מצפה למצוא עיר נידחת ואפילו פרימיטיבית, אך מגלה, לתדהמתו, עיר מודרנית ונוצצת
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , ,