Menu

חופשה בפלרמו – הקתדרלה, הקפלה, והארמון

0 Comments


שוקלים חופשה בפלרמו? – הרבה עמים ואימפריות כבשו את פלרמו לאורך ההיסטוריה שלה: מהפיניקים, דרך הערבים ועד דילים לפלרמולספרדים ולרבים אחרים, ואלו הותירו את טביעותיהם בכל פינה מפינות העיר, מפסיפסים ביזנטיים וכנסיות בסגנון הבארוק ועד למטעמים בסגנון ערבי, הנמכרים בשווקים. כנסיות חינניות מימי הביניים, אתרים ארכיאולוגים מדהימים ומוזיאונים נהדרים הינם מסימני ההיכר של העיר הסיציליאנית שוקקת החיים, שקטנועים שולטים ברחובותיה הצפופים וההמולה מהווה חלק בלתי נפרד מהקסם שלה…

אז מה הכי כדאי לראות ולעשות במהלך חופשה בפלרמו ?

הקתדרלה הראשית של פלרמו (Palermo Cathedral) היא אחד מהאתרים שאתם פשוט חייבים לבקר בהם. המבנה היפהפה החל את דרכו כבר לפני כ-900 שנים, ב 1185, אך במרוצת השנים שיפרו אותה הכובשים השונים שעברו דרך העיר וכל אחד מהם הוסיף לה מוטיבים משלו, כך שכיום היא משלבת בחן רב כמה וכמה סגנונות ארכיטקטוניים והתוצאה היא ללא ספק מרהיבה.

הקפלה הפלטינית (Cappella Palatina) נמצאת במתחם הארמון הנורמני, “פאלאצו דיי נורמני”, שבלב העיר העתיקה. היא נבנתה לפני כ-900 שנים בידי המלך רוג’רו ה-II  ומהווה את אחת מהדוגמאות הקלאסיות לארכיטקטורה ביזנטית. תוכלו להתפעל כאן מעושר מרהיב של פסיפסים ביזנטיים, המכסים את קירות הקפלה ואת תקרתה.

מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך החופשה בפלרמו Click To Tweet

הארמון עצמו (Palazzo dei Normanni) נבנה כבר במאה ה-9 על ידי האמיר המוסלמי ששלט אז בסיציליה והפך לארמונם של המלכים הנורמנים של סיציליה, לאחר שהם כבשו את האי, לפני כמעט 1,000 שנים. זהו אחד מהארמונות העתיקים באירופה שעדיין פעיל (הוא משמש כיום כמושב הפרלמנט של סיציליה) ותוכלו לראות בו שילוב של סגנונות מוריים-מוסלמים, עם מוטיבים שהביאו איתם הכובשים הנורמנים מהצפון הרחוק.

המוזיאון הארכיאולוגי של פלרמו (Palermo Archaeological Museum) הוא פנינה אמיתית עבור מי שהיסטוריה מעניינת אותו. יש כאן מאות מוצגים מדהימים מהתקופה הפיניקית ומתקופת יוון העתיקה, שנמצאו בחלקים שונים של סיציליה, כולל בחפירות תת-ימיות. אחד מהממצאים החשובים ביותר המוצגים במוזיאון היא “אבן פלרמו” (Palermo Stone): זהו שבר גדול של אסטלה, שעליה הייתה חקוקה רשימת מלכי מצרים בתקופת הממלכה הקדומה.

עוד כנסייה עתיקה יפהפייה, המצדיקה בהחלט את הזמן שלכם,בחופשה בפלרמו היא “לה מארטוראנה” (La Martorana), הנמצאת בפיאצה בליני. כמו בקתדרלה הגדולה של פלרמו, גם כאן מדובר על טיול מאורגן לפלרמוכנסייה שכובשים שונים השאירו בה את חותמם ויצירות האמנות המעטרות את קירותיה פשוט מדהימות, כולל פסיפס זהב ענק על תקרת הכיפה המרכזית ושלל פסיפסים ופרסקאות יפהפיים.

ממש קרוב לכאן נמצאת מזרקת פרטוריה (Fontana Pretoria) בת 500 השנים, הבנויה בסגנון קלאסי, עם פסלי שיש יפהפיים של אלים מהמיתולוגיה היוונית.

לאלו מבינכם שמעוניינים לראות אתר קצת “שונה”, כדאי מאוד לבקר במנזר הקפוצ’יני, או ליתר דיוק בקטקומבות הגדולות (מערכות הקבורה התת-קרקעיות), אשר שוכנות מתחתיו, שם תוכלו לראות מאות גופות של נזירים, שנפטרו לפני שנים רבות ושומרו על ידי אחיהם למסדר, כשהם לבושים באותם בגדים חגיגיים שליוו אותם בדרכם האחרונה (Capuchin Catacombs)

חופים בפלרמו שטופת השמש.

עם כל הכבוד לכנסיות העתיקות ולממצאים הארכיאולוגיים המדהימים, אי אפשר הרי בחופשה בפלרמו שטופת השמש מבלי ללכת לאיזה חוף יפה, נכון ? אז אני ממליץ לכם בחום על “חוף מונדלו” (Mondello Beach) הנמצא מצפון לעיר ונהנה מרצועה ארוכה ורחבה של חול נעים, תחום באזורים סלעיים ובצוקים רמים ומרשימים, המגנים על המפרץ. בסופי שבוע וחגים עלול להיות צפוף כאן, אז השתדלו להגיע בימי חול.

ומה עם אוכל טוב ? הסיציליאנים אוהבים לבשל מטעמים ולאכול אותם בארוחות משפחתיות גדולות ובפסטיבלים הרבים שנערכים באי. בפלרמו יש כמה שווקי אוכל שכדאי לכם לגלות, המומלצים מביניהם הם שוק Vucciria ושוק Ballaro, השוכנים באזור מרכז העיר. בשעות הערב, הופכים שני השווקים האלו לאזור של בילויים, עם דוכנים של מזון מקומי זול וטעים, בארים ובתי קפה קטנים, המגישים יין מקומי ואספרסו משובח וכמובן, הרבה מצב רוח ים תיכוני עליז וקולני.

דילים לפלרמו , חבילות נופש לפלרמו, טיסות לפלרמו, טיול מאורגן לפלרמו

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה בפלרמו – הקתדרלה, הקפלה, והארמון
Article Name
חופשה בפלרמו – הקתדרלה, הקפלה, והארמון
Description
אז מה הכי כדאי לראות ולעשות במהלך חופשה בפלרמו ? הקתדרלה הראשית של פלרמו (Palermo Cathedral) היא אחד מהאתרים שאתם פשוט חייבים לבקר בהם. הקפלה הפלטינית (Cappella Palatina) נמצאת במתחם הארמון הנורמני, "פאלאצו דיי נורמני", שבלב העיר העתיקה. הארמון עצמו (Palazzo dei Normanni) נבנה כבר במאה ה-9 על ידי האמיר המוסלמי ששלט אז בסיציליה והפך לארמונם של המלכים הנורמנים של סיציליה....
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,