Menu

קרפאתוס, אי יווני אטרקטיבי וקסום

0 Comments


האי קרפאתוסמבודד, פראי וייחודי, קרפאתוס הוא עולם בפני עצמו. האי משתרע על 302 קמ”ר ויש בו פחות מעשרת אלפים תושבים. זהו יעד תיירותי פחות מוכר, אך בהחלט אטרקטיבי וקסום. האי מתפרנס ברובו מתיירות והאוכלוסייה בו בהחלט מיומנות בסיפוק התיירים הפוקדים אותו. לא חסרים מקומות ללון בו, ברמות מחיר שונות. נקודת החולשה של האי היא התחבורה הציבורית הלא מפותחת; המוניות יקרות והתחבורה הציבורית בלתי מספקת, לכן עדיף לשכור רכב כבר בשדה התעופה.

פיגאדיה היא העיר המרכזית של האי קרפאתוס, שמה פיגאדיה אך בדרך כלל מכנים אותה קרפאתוס כשם האי. בפיגאדיה ישנן מסעדות, בתי מלון וטיילת נחמדה, אך אין בה אטרקציות של ממש ומוטב לחפש אותן באזורים הכפריים.

הכפר אולימפוס

זהו כפר הררי אשר מנוהל על ידי הנשים דווקא ונחמד מאוד לבקר בו. בכפר זה תוכלו לראות את הנשים האורגות בנול ועוסקות בשאר מלאכות מסורתיות. מיקומו המבודד של הכפר, אשר רק בשנות השבעים זכה לכביש גישה וחיבור לחשמל, תרם לשימור המבנה החברתי העתיק, הדיאלקט המקומי ומסורות עתיקות. רבות מהנשים בכפר מסתובבות עם לבוש מסורתי והכפר הוא כמוזאון פולקלור חי. בשעות היום הכפר עמוס בתיירים, לכן מי שרוצה אווירה שקטה יותר צריך להגיע לפני 11 בוקר או לאחר 5 אחר הצהריים.

קרפאתוס, פסטיבלים ואירועים

האופי המיוחד של האי קרפאתוס שימר מסורות עתיקות ומומלץ מאוד לבקר בפסטיבלים מוזאון פולקלורהמסורתיים אשר מתקיימים באי. אחד המעניינים ביותר מתרחש בעיירה VROUKOUNDA; זהו פסטיבל הנערך לכבוד אחד הקדושים הנוצריים Agios Ioannis. במרכז הפסטיבל טקס אשר נערך במהלך הלילה, כאשר המשתתפים מביאים איתם שקי שינה. הטקס מתקיים בכנסייה השוכנת במערה אל מול הים ולאחר הטקס מתקיימת ארוחה. הפסטיבל עצמו נמשך 3 ימים וממשיך בעיירה אבלונה (Avlona). על מנת להגיע למערה המרהיבה ניתן לקחת סירה מדיאפני או בהליכה מאבלונה.

בחזרה לימי העבר

למרות שהכפרים משמרים אורח חיים מסורתי, והאי כולו הוא סוג של מוזאון פולקלור, אולי תרצו לדעת יותר על צורות החיים המסורתיות באי. תוכלו לעשות זאת בכמה מוזאונים קטנים  באי:

מוזאון החקלאות בפילס (Pyles) – המוזאון מחזיק חווה קטנה עם תרנגולות ועזים. יש כאן גת יין ומחלבה, טחנת רוח ותנור מסורתי בו מכינים מאפי בצל מסורתיים. המוזאון פתוח מידי יום בבוקר ושוב אחר הצהריים 10-13 ו – 18-20.

מוזאון הפולקלור באוטוס (Othos)- במוזאון זה תוכלו לראות כיצד נראה בית קרפטי מסורתי מבפנים, כולל ריהוט ואביזרים. בסמוך למוזאון תוכלו למצוא סדנה מעניינת לעבודות עץ.

מוזאון הפולקלור במנטס (Mentes)- במוזאון זה תוכלו לראות כלים חקלאיים ואך שטיח ארוג בן 300 שנה. שעות הפתיחה הן תשע בבוקר עד אחת בצהריים, אך בעל המקום יפתח עבורכם את המוזאון בתיאום מראש גם בשעות אחרות.

קרפאתוס, טבע ונופים

הכפר אולימפוסהבידוד של האי שמר היטב על הטבע באי ובהחלט מומלץ לטייל בו. מי שרוצה לעשות קצת מסלולי הליכה יכול ללכת על הדרך בין אבלונה לטריסטומו (Tristomo). בדרך זו תוכלו לראות את הנופים, בעלי החיים והצמחייה וגם הכנסייה ב Ahios nikolaos. מי שבאמת בעניין של טבע יכול לבקר באי סריה הסמוך (Saria), זהו אי קטן המשתרע על שטח של 21 קמ”ר. כאן תוכלו לראות ציפורים רבות, ביניהם עופות דורסים, ואם יתמזל מזלכם גם את כלב הים הנזירי הנדיר. כמו כן יש באי נוכחות מרשימה של עזים, מספרם מעורך בכ 2500.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
קרפאתוס, אי יווני אטרקטיבי וקסום
Article Name
קרפאתוס, אי יווני אטרקטיבי וקסום
Description
מבודד, פראי וייחודי, יש האומרים שקרפאתוס הוא עולם בפני עצמו. האי משתרע על 302 קמ”ר ויש בו פחות מעשרת אלפים תושבים. זהו יעד תיירותי פחות מוכר, אך בהחלט אטרקטיבי וקסום.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , ,