Menu

קיאנטי קלאסיקו, מסע קסום בין כרמים, נופים ויין משובח

0 Comments


דילים לקיאנטיאזור קיאנטי קלאסיקו, המשתרע לאורך הגבעות הירוקות שסובבות את הדרך מפירנצה לסיינה, הוא לא רק אחד מהמחוזות היפים ביותר בטוסקנה, אלא גם באיטליה ואולי, ללא שום הגזמה, גם בעולם כולו.

מראות פנורמיים מרהיבים נגלים לעיני הנוסע, של גבעות רכות וירוקות, שכרמים של ענבים וזית מעטרים את מורדותיהן ועיירות ימיביניימיות ציוריות בנויות על פסגותיהן, לצדם של כנסיות עתיקות יומין ומבצרים אפופי רומנטיקה. זהו לא אזור גדול במיוחד, אך שמו נודע בכל העולם, הן בזכות היופי הבלתי נתפס והאווירה המיוחדת והן בזכות היינות המעולים, שסמל התרנגול השחור המתנוסס על תוויותיהם מעיד, בגאווה, כי הם משתייכים לליגה הגבוהה ביותר של יינות קיאנטי.

אפשר לגמוע את המסלול החוצה את האזור ביום אחד ואפשר (ואף רצוי) להקדיש לאזור יומיים ואפילו שלושה, להתעכב בכל אחד מהכפרים והעיירות, לשוטט בנחת בסמטאות האבן הצרות, ללגום בנחת מן היינות המצוינים וללגום בשקיקה כל רגע של הנאה שהטיול באזור יעניק לכם.

יש בעיירות ובכפרים אפשרויות אירוח נעימות להפליא, כולל B & B והשכרת בתים כפריים, או וילות מפנקות והשהות הממושכת תיתן לכם מספיק זמן כדי לבקר במוזיאונים הקטנים, ביקבי הבוטיק, בכנסיות שכוחות האל ובחנויות הקטנות והמטריפות, אז השתדלו לא לפספס את זה…

ועכשיו בואו נצא לדרך ונכיר את העיירות והכפרים לאורך דרך היין של קיאנטי קלאסיקו

מסענו מתחיל מהעיירה “גרווה אין קיאנטי” (Greve in Chianti), השוכנת במרחק של כשלושים טיסות לקיאנטיק”מ מפירנצה ונחשבת כשער הכניסה לאזור הקסום. בלב העיירה התוססת ישנה פיאצה עתיקה, ששימשה כשוק וכמקום של מסחר וכינוס, עוד מימי הביניים ועדיין שומרת על הפופולאריות שלה בקרב מקומיים ומטיילים כאחד. האכסדראות שמסביב לפיאצה מספקות הגנה מפני השמש והגשם ובין החנויות הסובבות את הרחבה ואת הרחובות הקטנים הסמוכים אליה, תמצאו שפע של חנויות יין, מסעדות ביתיות קטנות ומצוינות ובתי קפה אינטימיים, בהם תוכלו להתענג על הטובים שביינות האזור. בחלק זה של העיירה נמצאים גם כמה מבנים היסטוריים וכנסיות מימי הביניים ששווה לבקר.

נסיעה של כעשר דקות, בין גבעות ירוקות, לוקחת אותנו מכאן אל יעדנו הבא, הלא היא העיירה Panzano , שחולשת מראש הגבעה על האזור של מבואות פירנצה ועל כן הייתה בעלת חשיבות אסטרטגית בימי הביניים ואף נבנה בה מבצר מרשים, שאת שרידיו ניתן לראות גם כיום. כדאי לבקר גם בכנסיית סנטה מריה, בת 800 השנים, שעברה “מתיחת פנים” לפני כמאתיים שנה, וקיבלה מראה ניאוקלאסי וכמובן לשוטט בסמטאות העיירה ולטעום עוד ועוד מהיינות המשובחים.

ליד פנזנו, באזור הכפרי הנושק לעיירה, נמצאת כנסייה עתיקה וציורית בת למעלה מאלף שנים בשם Pieve di San Leolino שגם בה מומלץ מאוד לבקר.

היעד הבא שלנו, Castellina in Chianti, נמצא עשרים דקות נסיעה דרומית ל  Panzan. העיירה הקטנה והיפהפייה, הבנויה בראש גבעה, באמצע  הדרך בין פירנצה לסיינה, נודעה, אף היא כמקום אסטרטגי בימי הביניים ולפני כ 700 שנים נבנה בה מבצר גדול ומרשים, הלא הוא ה Rocca, שהשתמר במצב מצוין וניתן לבקר בו, כמו גם ברחוב Via delle Volte הסמוך, הנמצא כולו בתוך מעבר תת-קרקעי ובכנסיית San Salvatore, בה ניתן לראות ציור קיר בן כשש מאות שנה.

עכשיו נעזוב לרגע את “הדרך הראשית” וניסע כרבע שעה בכביש צר, המתפתל בנוף משגע, אל הכפר Radda in Chianti, המשמר את מראהו הימיביניימי עד היום, כולל החומות והביצורים, המגנים על מרכז הכפר ועל מבוך הסמטאות והרחובות הצרים, שבמרכזם ניצבים הארמון והכנסייה.

קחו את הזמן שלכם לשוטט ברחובות האבן העתיקים, להשקיף על הנוף המרהיב מפאתי הכפר וכמובן, לטעום יין ובשרים מעושנים…

העיירה הבאה שאליה נשים את פעמינו היא Gaiole in Chianti, הנמצאת כ 12 ק”מ מ Radda, בין הגבעות עטויות החורש. באזור העיירה ולאורך הדרך מ Radda אליה ישנם כמה מבנים עתיקים יפהפיים שכדאי לכם לדעת עליהם וכמובן, לבקר בהם, כמו למשל מצודת Castello di Volpaia , השוכנת כמה קילומטר צפונית ל Radda, שנבנתה מאבן חול, המעניקה לה צבע אדמדם-חום, או

La commenda di Sant’Eufrosinoחבילות נופש לקיאנטי שהיא כנסייה עתיקה, עשויה אבן, שהוסבה לבאר-יין אפוף אווירה. באזור של Gaiole מומלץ מאוד לבקר במבצר Castello Vertine ובמבצר Castle of Meleto.

נסיעה ארוכה, של כעשרים וחמישה קילומטר, בכביש נופי מאוד, תוביל אותנו אל התחנה האחרונה בדרכנו, העיירה Castelnuovo Berardenga, השוכנת ממש כמה קילומטרים ספורים מ Siena. כדאי לכם מאוד גם לטייל בכפר San Gusme, המשמר אווירה של ימים עברו ונראה כאילו הוא נלקח הישר מתוך גלויה וזהו… כאן מסתיים המסלול שלנו ואנחנו ממשיכים לסיינה, או ל Arezzo.

דילים לקיאנטי, חבילות נופש לקיאנטי, טיסות לקיאנטי, טיול מאורגן לקיאנטי

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
קיאנטי קלאסיקו, מסע קסום בין כרמים, נופים ויין משובח
Article Name
קיאנטי קלאסיקו, מסע קסום בין כרמים, נופים ויין משובח
Description
אזור קיאנטי קלאסיקו, המשתרע לאורך הגבעות הירוקות שסובבות את הדרך מפירנצה לסיינה, הוא לא רק אחד מהמחוזות היפים ביותר בטוסקנה, אלא גם באיטליה ואולי, ללא שום הגזמה, גם בעולם כולו.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , , , , , , , , , , ,