Menu

נאפולי, פומפיי, קאפרי – דרום איטליה במיטבה

0 Comments


נאפולידרום איטליה מצחעה הרבה מאוד לתיירם והיא יכולה להעניק לכם חופשה מלאה ועשירה. כאן תמצאו אתרים ארכאולוגיים, שרידים לאימפריה הרומית האדירה; חופים ואיים ים תיכוניים; כפרים עתיקים שנראה שהזמן בם עמד מלכת; טבע וכמובן האוכל האיטלקי המשובח. הפעם נציע לכם מסלול טיול המתמקד בנאפולי, פומפיי וקאפרי. את הטיול נתחיל בעיר הנמל נאפולי, משם נעשה גיחה אל האי קאפרי ובסוף נסיים בפומפיי העיר העתיקה אשר ננטשה בעקבות התפרצות הר הגעש ווזוב בשנת 79 לספירה.

נוחתים בנאפולי: דרום איטליה

נאפולי, בירת מחוז קמפניה, היא אחת מהערים הגדולות באיטליה. העיר נמצאת בקרבת הר הגעש ווזוב עליו נספר לכם בהמשך. היא נוסדה דווקא על ידי היוונים. זוהי עיר תוססת ומודרנית, אך יש בה שורשים היסטוריים מעניינים.

כמו בכל עיר היסטורית באיטליה, תוכלו למצוא כאן כניסות, בניינים מרשימים וסמטאות מלאות קסם. אך ישנה אטרקציה אחת שמשכה את תשומת לבנו באופן מיוחד – נאפולי סוטראנה. זוהי בעצם מערכת של מערות אשר בנו הרומאים ובהן ברכות מים. ניתן לבקר בסיורים מאורגנים אבל לא מומלץ לקלסתרופובים.

בלילה יש שני דברים שהיינו ממליצים לכם לעשות. האחד הוא ביקור בכיכר בליני אשר נחשבת לאחד ממוקדי הבילוי של העיר.לא חסרים כאן בתי קפה, מקומות בילוי ומסעדות. תמיד יש כאן אווירה שמחה ותוססת. דבר שני שניתן לעשות בלילה בנאפולי הוא סיור לילי אשר ייקח אתכם אל האתרים המרכזיים המוארים בלילה בתאורה מרהיבה.

אל תשכחו שנאפולי היא מולדת הפיצה. כאן תוכלו לאכול פיצות אלוהיות וקינוחים מדהימים.

אל האי קאפרי

על מנת להגיע לקאפרי תוכלו לקחת רחפת מהנמל בנאפולי. באי תמצאו שתי עיירות ובשתיהן קאפרינחמד לשוטט. אך לפי דעתנו האטרקציה המיוחדת ביותר היא המערה הכחולה בה קרני השמש צובעות את המים באור כחול בוהק ויוצרות מראה קסום ומרגש אשר הרשים אפילו את הקיסר טיבריוס. לא תמיד יוצאות הפלגות אל המערה, הדבר תלוי במזג האוויר. אפשרות אחרת, גם כן מומלצת היא לקחת שייט סביב האי.

האי קאפרי ידוע בזכות מטעי הלימון שבו וסביבם צמחה תעשייה שלמה של מוצרים המבוססים על לימון. כאן תוכלו למצוא בשמים, מוצרי קוסמטיקה ואפילו שוקולדים המבוססים על לימון, וכמובן את משקה הלימונצ‘לו האלכוהולי.

באי ישנן נקודות תצפית רבות, אך אחת המומלצות נמצאת בעיירה אנאקאפרי. זוהי תצפית Monte Solero אליה מגיעים ברכבל אשר לוקח אתכם לגובה של 589 מטר. ואם אתם כבר בעיירה זו, בקרו בווילת סן מישל. בית זה משמש כמוזאון ויש בו גם בית קפה. יש הנרתעים מהתשלום בכניסה, אך זה דווקא מומלץ.

אל העיר שנקברה באפר

פומפייבשנת 79 לספירה, כמעט לפני אלפיים שנה, התפרץ הר הגעש ווזוב וקבר באפר יישובים רבים, ביניהם העיר פומפיי. פומפיי הייתה עיר נמל משגשגת ומתקדמת באותה התקופה ותושביה נהנו מעושר ומהקדמה של אותה התקופה. בשנת 1594, לגמרי במקרה התגלו כמה שרידים ארכאולוגיים במקום, אך ברובם הם נשארו קבורים מתחת לאדמה.  חלפו עוד שנים רבות עד אשר נערכו חפירות של ממש ועד התגלתה הכתובת אשר אישרה בוודאות כי זוהי העיר פומפיי. האסון אשר הביא לחיסולה של העיר, בעצם גם הביא לשימורה הכמעט מושלם וזהו אתר ארכאולוגי יוצא דופן אשר נותן לנו הצצה אמתית לחיים באותה התקופה.

התפרצות הר הגעש תפסה את תושבי פומפיי בהפתעה, ללא הזדמנות להימלט. גופותיהם נקברו בעפר, דבר אשר יצר חללים ריקים. הארכאולוגים מלאו את אותם חללים בגבס ויצרו יציקות המראות את תנוחתם של הנספים ברגעים האחרונים. בידור בפומפיי , דרום איטליה , הוא בהחלט מומלץ, גם לאלו ששבעו מאתרים ארכאולוגיים.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
נאפולי, פומפיי, קאפרי – דרום איטליה במיטבה
Article Name
נאפולי, פומפיי, קאפרי – דרום איטליה במיטבה
Description
דרום איטליה מצחעה הרבה מאוד לתיירם והיא יכולה להעניק לכם חופשה מלאה ועשירה. כאן תמצאו אתרים ארכאולוגיים, שרידים לאימפריה הרומית האדירה; חופים ואיים ים תיכוניים; כפרים עתיקים שנראה שהזמן בם עמד מלכת; טבע וכמובן האוכל האיטלקי המשובח. הפעם נציע לכם מסלול טיול המתמקד בנאפולי, פומפיי וקאפרי. את הטיול נתחיל בעיר הנמל נאפולי, משם נעשה גיחה אל האי קאפרי ובסוף נסיים בפומפיי העיר העתיקה אשר ננטשה בעקבות התפרצות הר הגעש ווזוב בשנת 79 לספירה.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,