Menu

טיול ללובליאנה, אטרקציות תיירותיות ובילויים

0 Comments


סלובניהטיול ללובליאנה, עיר הבירה של סלובניה. יש המכנים אותה “פראג הקטנה” או “פראג החדשה”, שמות אשר כבר מרמזים על יופייה ועל האווירה הרומנטית שבה. סלובניה היא מדינה מעניינת ואטרקטיבית, אך גם עיר הבירה בפני עצמה מספקת לא מעט אטרקציות תיירותיות ובילויים למבקרים בה. זוהי עיר בעלת צביון אירופאי טיפוסי ושילוב של עבר והווה. המבקרים בעיר יוכלו ליהנות מאתרים ומבנים היסטוריים, שפע של מוזאונים, קניות וגם לא מעט אווירה צעירה ותוססת בזכות הסטודנטים הרבים המתגוררים בעיר.

אז מה יש לעשות והיכן ניתן לבקר במהלך טיול ללובליאנה?

טירת לובליאנה – לא ניתן לבקר בעיר ולדלג על הטירה אשר מהווה את אחד מסמליה של העיר. הטירה נבנתה במאה ה 15 לצורך הגנה על העיר. היא ממוקמת במקום גבוה והיום ניתן ליהנות בה מתצפית מרהיבה על העיר. בנוסף להתרשמות מהטירה והנוף הנשקף ממנה, תוכלו למצוא בה גם גלריית אומנות ומוזאון המציג את היסטוריית העיר. מומלץ לקחת סיור מודרך. הטירה פתוחה מידי יום ובמקום מתקיימים גם אירועי תרבות ומורשת שונים, מומלץ לעקוב אחר הפרסומים.

כיכר פרשרנוב והכנסייה הפרנצ’סקנית – זוהי הכיכר המרכזית של העיר; נעים להסתובב בכיכר וברחובות המובילים אלייה, בהם תוכלו למצוא כמה מאתרי התיירות המרכזיים של העיר. הכיכר נקראת על שמו של המשורר הלאומי של סלובניה (פרנצה פרשרן) ובמקום תוכלו למצוא פסל בדמותו. ניתן לבקר בכיכר גם ביום וגם בלילה, זהו אזור בילויים שוקק חיים. לא הרחק מהכיכר תוכלו למצוא את הכנסייה הפרנצ’סקנית הוורודה שהיא עוד אחד מסמלי העיר החשובים. לכנסייה המרשימה ישנה חזית וורודה ומכאן שמה. הכנסייה נבנתה במאה ה 17 בסגנון הבארוק האופייני מאוד לאותה התקופה. במקום תוכלו לראות גם את גופתו החנוטה של קדוש נוצרי המוצגת בתוך סרקופג זכוכית.

סיור לאורך הנהר

לובליאנה נמצאת על גדות נהר הלובליאניצה החוצה את העיר. מומלץ לסייר לאורך הנהר התחום בחומות, ומלא במבנים עתיקים. נחמד להסתובב בטיילת המלאה בתי קפה ומסעדות, לחצות את הגשרים היפים ולספוג את האווירה על אחד הגשרים, גשר העמודים, תוכלו למצוא שוק ססגוני

שמומלץ מאוד לבקר בו. זהו המקום להתרשם ולטעום מבחר של מאכלים מסורתיים, גבינות, משקאות וחפצי אומנות מקומיים.

המוזאונים של ליובליאנה   

בלובליאנה ישנו מספר לא מבוטל של מוזאונים וגלריות העוסקים במגוון נושאים. לא ניתן להזכיר את כולם, אך להלן כמה מוקדי עניין:

טירת לובליאנה

מוזאון התאטרון של סלובניה – לובליאנה היא עיר מלאת תרבות ולא מפתיע שיש בה מוזאון תאטרון. כאן תוכלו למצוא מוצגים רבים הקשורים להיסטוריה של התאטרון הסלובני.

המוזאון הלאומי – מוזאון זה נוסד ב 1821 ונחשב לאחד המוזאונים הוותיקים בסלובניה. כאן ישנם ממצאים ארכאולוגיים והיסטוריים הנוגעים לסלובניה והחיים בה לאורך הדורות. שימו לב שבכל יום א’ הראשון של החודש הכניסה חינם.

מוזאון הבירה הלאומית – הבירה הלאומית של סלובניה נקראת UNION. מוזאון זה מציג את ההיסטוריה של ייצור הבירה הלאומית. המוזאון נמצא במבשלת הבירה והסיור בו כולל צפייה בתהליך הייצור וטעימה מהבירה, שימו לב כי שעות הפעילות מצומצמות.

הגלריה הלאומית – במוזאון זה תוכלו לראות אוסף אומנות גדול של אמנים סלובניים ואירופאים מהמאה ה – 11 ועד למאה ה 20, כמו גם תערוכות מתחלפות של אמנים אחרים.

טיול ללובליאנה, קניות ושווקים

מי שמחפש מציאות עשוי להתאכזב, המחירים בליובליאנה ברמת העיקרון אינם זולים, אך מי שיתאמץ עשוי למצוא מציאות. מבחינת ההיצע בלובליאנה יש הכול. מי שמעוניין בחוויית קניות מערבית ומודרנית יכול לבקר בקניון BTC הנחשב לאחד הגדולים באירופה. בקניון זה יש כ 400 חנויות, לצד מסעדות ובילויים אחרים. בשביל לבקר בקניון יש לצאת מהעיר, ניתן לעשות זאת באוטובוס או ברכבת מיוחדת BTC TRAIN היוצאת ממרכז העיר.

מי שרוצה מציאות ודברים מיוחדים יכול לנסות את מזלו בשוק הפשפשים בו תמצאו בגדים, מזכרות ותכשיטים. יתכן שכבר תיתקלו בשוק הפשפשים בסיורכם לאורך הנהר. השוק נמצא בין הגשר המשולש לגשר הסנדלים. הביקור מומלץ בעיקר בימי ראשון בבוקר.

עוד שוק ססגוני הוא שוק טרז’ניצה אותו פוקדים המקומיים. בשוק זה תוגלו למצוא ירקות, פרות, אך גם דוכני מזכרות, עבודות יד ודברים אחרים.

מסביב לעיר

אם יש לכם זמן ישנם אתרים מעניינים מחוץ לעיר, להלן כמה מוקדי עניין בהם ניתן לבקר בטיולי יום:

לובליאנהלתרבות הספא ישנה חשיבות רבה בסלובניה וישנם אתרים רבים הקשורים לספא. אם אתם בעניין תוכלו לבקר בכפר שמריישקה טופליצה הנמצא כ 70 קילומטר מלובליאנה. זהו כפר קטן בהרים הידוע בזכות המעיינות החמים שבו וסגולותיהם הרפואיות. ישנם מבקרים המגיעים לביקורים ארוכים בכפר ועוברים תכניות טיפול שונות כמו ניקוי מרעלים, מסאג’ים ועוד.

מערות שקוציאן – לא הרחק משמריישקה וטופוליצה נמצאת אחת מהפנינות התיירותיות המפורסמות של סלובניה, מערת שקוציאן. זוהי מערה מרהיבה ביופייה אשר עוצבה על ידי מי הנהר שכרסמו בסלעי הגיר. במערה זו תוכלו לראות נהר תת קרקעי, נטיפים וזקיפים.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
טיול ללובליאנה, אטרקציות תיירותיות ובילויים
Article Name
טיול ללובליאנה, אטרקציות תיירותיות ובילויים
Description
לובליאנה היא עיר הבירה של סלובניה. יש המכנים אותה "פראג הקטנה" או "פראג החדשה", שמות אשר כבר מרמזים על יופייה ועל האווירה הרומנטית שבה. סלובניה היא מדינה מעניינת ואטרקטיבית, אך גם עיר הבירה בפני עצמה מספקת לא מעט אטרקציות תיירותיות ובילויים למבקרים בה. זוהי עיר בעלת צביון אירופאי טיפוסי ושילוב של עבר והווה. המבקרים בעיר יוכלו ליהנות מאתרים ומבנים היסטוריים, שפע של מוזאונים, קניות וגם לא מעט אווירה צעירה ותוססת בזכות הסטודנטים הרבים המתגוררים בעיר.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , , ,