Menu

טיול גורמה בצרפת

0 Comments


טיול גורמההמטבח הצרפתי זכה למקום של יוקרה בקולינריה העולמית וסגנון בישול גורמה צרפתי, על כל תחומיו, הוא רב השפעה בעולם. צרפת משמשת כמרכז ללימודי תרבות האוכל ובהחלט יש לה מה להציע לנו. למבטח הצרפתי ישנם מאפיינים אזוריים אך ניתן למצוא מאפיינים כלליים המאגדים את כל הסגנונות תחת המטבח הצרפתי.

אוהבי הגורמה מכל העולם מבקרים במסעדות צרפתיות ואף משתתפים בסיורים וטיולי גורמה שלמים המוקדשים להיכרות עם המטבח הצרפתי. בעולם תוכלו למצוא סוכנויות נסיעות המתמחות בטיולי גורמה מסוג זה ובכל ביקור בצרפת תוכלו למצוא סיורי טעימות גורמה.

אם תרצו לעשות טיול גורמה בצרפת, תוכלו לעשות זאת גם בעצמכם. הפעם הכנו לכם רשימה קצרה של כמה מנות האופייניות למטבח הצרפתי, ומקומות בהם תוכלו לנסות אותן.

אלו מנות תוכלו לטעום במהלך טיול גורמה

Huîtres – אלו הן צדפות, מאכל אהוב על הצרפתים אותו נהוג להגיש בארוחות חג המולד והשנה החדשה. ניתן לבלן, אך צרפתים אמתיים שמבינים עניין יעדיפו אותן ללא בישול ואפילו בעודן בחיים. צדפות טריות תוכלו לנסות במסעדת L’Écume Saint-Honoré

https://www.facebook.com/lecumesainthonore/

Poulet Basquaise – זוהי מנת עוף אופיינית לאזור צפון מזרח צרפת הידוע בזכות גידולי העופות שבו. במנה זו העוף מרוכך ברוטב מיוחד (piperade) העשוי משינקן, פלפלים, בצל ועגבניות. אם תרצו לנסות מנה זה תוכלו לנסות במסעדת Chez Gladines בפריז. https://chezgladines-butteauxcailles.fr/en

Galettes Bretonnes – הקרפים שאתם מכירים הם בדרך כלל קרפים מתוקים הממולאים בנוטלה או אולי ריבה וגבינת שמנת. אך קרפים לא חייבים להיות מתוקים. קרפ הברטון עשוי מקמח כוסמת, מה שמעניק לו מראה אפרפר. באופן מסורתי הוא ממולא בבשר חזיר, גבינה וביצים. אם תרצו לנסות, קרפים טובים תוכלו למצוא בשכונת טור מונפרנס בפריז.

Quiche Lorraine – קיש הלוריין מגיע מאזור אלזס, אך אין צורך לנסוע עד לשם, בכל רחבי צרפת תוכלו למצוא את המנה הפופולרית, אך לא בהכרח בגרסתה המקורית. זהו קיש המכיל שמנת, חלב, ביצים, אגוז מוסקט ובייקון בגריל המעניק לה טעם מעט מעושן בדיוק כפי שהצרפתים אוהבים. גרסאות מודרניות של הקיש מכילות כרישה, פטריות או עןף וניתן למצוא אותן אפילו במאפיות.

בואו לנסוע לאלזס כדי לגלות את המתכון המקורי הזה. קיש הלוריין הוא, על פי המסורת האלזסית, טארט ועליו תערובת של שמנת, חלב, ביצים, אגוז מוסקט, ובייקון בגריל. רכיבים אלה מעניקים טעם מעט מעושן המוערך היטב בכל חלקי צרפת. כיום קיש לוריין הפך להיות כל כך פופולרי שאפשר למצוא אותו במאפייה או במסעדה או בצורה מודרנית יותר עם פטריות, כרישה ועוף. לא תתקשו למצוא את הקיש בפריז, אם בכל זאת תרצו מקום מומלץ תוכלו לנסות את מאפיית הסמיתס. http://www.thesmithsbakery-paris.com

Raclette – מנה אשר המטבח הצרפתי לקח מהשוויצרים. זוהי גבינה מותכת אשר מגישים אותה יחדיו עם מנות של תפוחי אדמה, בשר קר, בצל וחמוצים. נחשבת לסוג של מעדן חורפי. בצורה המסורתית הגבינה הומסה בעזרת אש ממדורת עצים, היום נהוג לעשות זאת בעזרת מחבתות חשמליות.

Raclette יובאה לסבוי משוויץ. זוהי מנה של גבינה (גבינת Raclette) Ratatouilleשנמסה (באופן מסורתי עם אש עצים, אך משתמשים יותר ויותר באמצעות מחבתות חשמליות קטנות בימינו) והיא אוכלת עם תפוחי אדמה, בשר קר, בצל וחמוצים. זו הארוחה האולטימטיבית לחורף. תוכלו לנסות מנה זו במסעדת Il Cottage בפריז. http://www.ilcottage.fr

Ratatouille – מנה אופיינית לחבל פרובאנס, נחשבת לסמל לאוכל ביתי שכולם אוהבים. בזכות הפופולריות הגדולה מסעדות רבות מגישות מנה זו כתוספת לבשר או דגים. זהו תבשיל ירקות די פשוט המכיל בדרך כלל חצילים, זוקיני, פלפלים, בצל ועגבניות. אם תבקרו בחבל פרובאנס סביר להניח שתיתקלו במנה זו.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
טיול גורמה בצרפת
Article Name
טיול גורמה בצרפת
Description
המטבח הצרפתי זכה למקום של יוקרה בקולינריה העולמית וסגנון בישול גורמה צרפתי, על כל תחומיו, הוא רב השפעה בעולם. צרפת משמשת כמרכז ללימודי תרבות האוכל ובהחלט יש לה מה להציע לנו. למבטח הצרפתי ישנם מאפיינים אזוריים אך ניתן למצוא מאפיינים כלליים המאגדים את כל הסגנונות תחת המטבח הצרפתי.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , , ,