Menu

חג המולד באירופה – גרמניה ואוסטריה

0 Comments


כריסמסאמנם רובנו אינם חוגגים את חג המולד, אך בתור תיירים נחמד ונעים לראות תרבויות אחרות ומנהגיהן. כריסמס הוא אחד החגים החשובים אצל הנוצרים ולקראתו כל אירופה מתקשטת באווירת חג ומתקיימים אירועים מיוחדים. אמנם זוהי תקופה קרה, בעיקר בגרמניה ובאוסטריה, אך בכל זאת זוהי חוויה לבקר במדינות אלו בחג ובימים אשר לפניו. אז להלן מדריך קצר לחג המולד בגרמניה ואוסטריה.

במסגרת המסורות של החג, בתקופה אשר לפני החג מתקיימים שווקי חג המולד. זוהי מסורת עתיקה אשר לא השתנתה הרבה, אולי רק הפכה ליותר מסחרית. שווקי חג המולד מתקיימים בדרך כלל בכיכר המרכזית של העיר, ובסמוך לכנסייה. מסורת זו החלה בגרמניה במאה ה – 13 והיא נפוצה מאוד בקרב העמים דוברי הגרמנית. המסורת התפשטה גם למקומות אחרים, אך במדינות כמו גרמניה, אוסטריה ושווייץ נערכים השווקים הטובים ביותר. בשווקים אלו תוכלו למצוא מפצחי אגוזים מעוצבים, דברים מתוקים ברוח החג וגם משקאות אלכוהוליים מסורתיים כמו ה Eierpunsch שהוא משקה אלכוהולי חם ומתוק המכיל ביצים.

שווקי חג המולד מתקיימים ביישובים שונים, אך כמה מהם הפכו לאירועים גדולים אשר מושכים כמות גדולה מאוד של תיירים. שווקי חג המולד של הגדולים ביותר בגרמניה מתקיימים בדורטמונד ובקלן, אליהם מגיעים מיליוני תיירים. אך גם בפרנקפורט, שטוטגרט, דרזדן וערים נוספות תוכלו למצוא שווקים גדולים ומשמעותיים. השווקים האטרקטיביים של אוסטריה מתקיימים בווינה (למעשה יש בה למעלה מ 20 שווקים), זלצבורג, אינסברוק, ולינץ.

חג המולדחג המולד באוסטריה

אחד המקומות הטובים ביותר לבלות בו את כריסמס באוסטריה הוא בעיר אינסברוק. העיר ההיסטורית אל אל מול נופים הרריים מכוסים בלבן מעניקה לחג את התפאורה המושלמת. כאן תוכלו למצוא עץ הכריסמס ענק, השולט בנוף וכולו ובו משובצים למעלה מ 17,000 קריסטלים של סברובסקי.

מה שעשוי להפתיע אתכם הוא האוכל המסורתי המוגש בארוחות כריסמס באוסטריה – המאכל המקובל הוא נקניקיות המוגשות בצורות שונות, כמו למשל במרק תפוחי אדמה. בווינה ובפרובינציות המזרחיות מגישים דווקא קרפיון. אל תשכחו לטעום גם את העוגיות המתוקות של חג המולד; באוסטריה נוהגים עוגיות וניל בצורת חצי ירח המכוסות בציפוי סוכר לבן, או טבעות מרנג.

כריסמס בגרמניה

אחד הדברים האהובים עליי בתקופת הכריסמס, מלבד האורות והקישוטים הצבעוניים בכל מקום, הם דווקא הערמונים הקלויים הנמכרים ברחוב. בגרמנית קוראים להם Maronen והם נמכרים בתוך מעטפת נייר בשווקי כריסמס וברחובות הערים. התקופה המעניינת היא התקופה שלפני החג, בימי החג עצמו מדובר בעיקר בחגיגה משפחתית. אם אתם נמצאים בברלין בערב החג, תוכלו לבקר בערב בקתדרלה של ברלין (The Protestant Berliner Dom), שם מתקיים קונצרט פתוח לציבור.

אם תרצו מזכרות בסגנון חג המולד, , תוכלו לבקר באחד הסניפים של Kathe Wohlfahrt, שווקי חג המולדהמתמחה בקישוטים, תיבות נגינה ועוד אביזרים בסגנון כריסמס. את המוצרים תוכלו למצוא לעתים בשווקי חג המולד, אך תמיד נעים לבקר בחנויות אשר דרך אגב פתוחות בכל ימות השנה ולא רק בחג המולד. את החנות תוכלו למצוא בברלין ובערים נוספות בגרמניה. מידע נוסף תוכלו למצוא באתר האינטרנט : https://kaethe-wohlfahrt.com/.

עוד מקום נחמד לבקר בו הוא העיירה Lauscha, אשר נמצאת כ 150 קילומטר צפונית לנירנברג. עיירה זו ידועה בזכות עבודות הזכוכית שלה ויש האומרים שזהו המקור של קישוטי הזכוכית בעצי כריסמס. כאן מתקיים שוק גדול של מוצרי זכוכית הנמכרים ישירות על ידי האומנים.כמו כן, ניתן לראות את נפחי הזכוכית בעבודתם.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חג המולד באירופה – גרמניה ואוסטריה
Article Name
חג המולד באירופה – גרמניה ואוסטריה
Description
אמנם רובנו אינם חוגגים את חג המולד, אך בתור תיירים נחמד ונעים לראות תרבויות אחרות ומנהגיהן. כריסמס הוא אחד החגים החשובים אצל הנוצרים ולקראתו כל אירופה מתקשטת באווירת חג ומתקיימים אירועים מיוחדים. אמנם זוהי תקופה קרה, בעיקר בגרמניה ובאוסטריה, אך בכל זאת זוהי חוויה לבקר במדינות אלו בחג ובימים אשר לפניו. אז להלן מדריך קצר לחג המולד בגרמניה ואוסטריה.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: ,