Menu

בהאנוי ניפשים מזרח ומערב

0 Comments


האנויבהאנוי בירת וייטנאם. עיר אשר ספגה הפצצות כבדות במהלך מלחמת וייטנאם, אך היום שנים רבות לאחר המלחמה השקט חזר אליה ואיתו גם התיירים אשר מגיעים ליהנות מיופייה, הקניות והאטרקציות שיש לעיר להציע. האנוי היא עיר אסיאתית, אך תפגשו בה סגנונות בנייה מעניינים, שרידים לשלטון הצרפתי והתקופה הקולינאליסטית.

האנוי היא עיר עתיקה אשר הוקמה לפני למעלה מ 100 שנה על גדות הנהר האדום. יש בה שילוב מיוחד של מזרח ומערב והרבה דברים מעניינים לראות. אז מה בעצם יש לעשות ולראות בהאנוי בירת וייטנאם?

ארמון הנשיאות  ומוזלאום הו צ’י מין בהאנוי

ארמון הנשיאות נבנה על ידי הצרפתים וזהו גם הסגנון הארכיטקטוני שלו. בנייתו החלה בשנת 1900 והסתיימה לאחר שש שנים. המבנה הוקם עבור המושל הצרפתי, אך כאשר הסתיים הכיבוש הצרפתי המנהיג הווייטנאמי באותה התקופה (הו צ’י מין), סירב להתגורר בו. אך הארמון נשמר והוא משמש עד היום לאירוח מנהיגים זרים ואורחים חשובים. המבנה היפה אינו פתוח לציבור אך ניתן לראות אותו מבחוץ. בסמוך אליו תוכלו למצוא את המוזלאום של הו צ’י מין אשר הנהיג את וייטנאם בין השנים 1951-1969. זהו מבנה מרשים אשר תכנונו הושפע מהמוזלאום של לנין במוסקבה, אך בתוספת נגיעות וייטנאמיות. המוזלאום פתוח לציבור והמוני וייטנאמים פוקדים אותו מידי יום על מנת לראות את גופתו החנוטה של המנהיג הנערץ.

אגם הואן קיאם וסביבתו

אגן הואן קיאם (Hoan Kiem) שוכן ממש במרכזה של העיר העתיקה. זהו אחד האתרים היפים בעיר, הוא מושך תיירים רבים וגם מקומיים אשר מתאספים שם מידי בוקר ועוסקים בפעילויות ספורטיביות שונות ואפילו ריקודים. למרות שזוהי אטרקציה תיירותית מרכזית, זהו דווקא מקום שקט ופסטורלי ויש בו כמה בתי קפה מקומיים. במרכזו של האגם נמצא מקדש Ngoc Son אליו מוביל גשר עץ מקסים בסגנון וייטנאמי. בהחלט מומלץ לבקר במקום.

אגם הואן קיאםהמקדש עצמו פתוח למבקרים משמונה עד חמש והכניסה בתשלום. באגם מתקיימים גם מופעים מיוחדים של תאטרון בובות המים המציג סיפורי פולקלור וייטנאמים באמצעות בובות הניצבות מעל לברכת מים.

מקדש הספרות

בהאנוי תוכלו למצוא מקדשים רבים, אך אם יש אחד שאסור להחמיץ, זהו מקדש הספרות. למעשה מדובר בקומפלקס של מקדשים, כאשר הראשון נבנה לפני כאלף שנה ונועד במקור ללימוד תורתו של הוגה הדעות הסיני קונפציוס. זהו מתחם נעים לטייל בו, הוא מלא בגנים ומקדשים. המקדש נמצא כמה דקות הלכיה מאגם הואן קיאם.

הרובע העתיק

אין כמו סיור רגלי ברובע העתיק בשביל לגלות את הקסם של האנוי. זהו אזור אקזוטי בעל אווירה אותנטית והוא מלא בבתי מלון, מסעדות ודברים מעניינים, וגם אזור טוב לקניות. כאן תוכלו לראות עירוב של ארכיטקטורה קולנאליסטית; מקדשים בודהיסטים; פגודות ובעלי מלאכה שונים המציעים את מרכולתם. אל תהססו לנסות את דוכני האוכל הרבים ברובע העתיק, זוהי חלק מהחוויה. זהו גם המקום לחוות את חיי הלילה של האנוי. כאן תמצאו ברים ודיסקוטקים בהם מבלים תיירים ומקומיים.

בסופי השבוע מתקיים כאן שוק הלילה של האנוי (שישי – ראשון). לא נגיד לכם שיש כאן דברים מיוחדים שלא תמצאו בשעות היום ולא במקומות אחרים, אך שווה לספוג את האווירה במקום. בצידו הצפוני של הרובע תוכלו למצוא את שוק DONG XUAN , שוק זה נמצא בבניין של 4 קומות ובו תוכלו למצוא מגוון מוצרים במחירים זולים.

קניות בהאנוי    

מוזלאום הו צ'י מיןמלבד הרובע העתיק ישנם עוד מרכזי קניות בהאנוי אשר עשויים להיות יותר פרקטיים. אחד מהם הוא Lotte Center, זהו בניין של 65 קומות בו ניתן למצוא כ 250 מותגים שונים של אופנה ולייפסטייל, ומי שרוצה לעשות קניות יכול להעביר כאן חצי יום. במרומי המגדל תמצאו גם מרפסת תצפית.

מי שמחפש חווית קניות יוקרתית יכול למצוא אותה ב Tran Tien Plaza, שם ישנם מותגי יוקרה בינלאומיים הכוללים אופנה, אלקטרוניקה, ריהוט ועוד.

מה עוד לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
בהאנוי ניפשים מזרח ומערב
Article Name
בהאנוי ניפשים מזרח ומערב
Description
ברוכים הבאים להאנוי בירת וייטנאם. עיר אשר ספגה הפצצות כבדות במהלך מלחמת וייטנאם, אך היום שנים רבות לאחר המלחמה השקט חזר אליה ואיתו גם התיירים אשר מגיעים ליהנות מיופייה, הקניות והאטרקציות שיש לעיר להציע. האנוי היא עיר אסיאתית, אך תפגשו בה סגנונות בנייה מעניינים, שרידים לשלטון הצרפתי והתקופה הקולינאליסטית.
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,