Menu

חופשה בקטניה בת 3000 שנה – העיר השנייה בגודלה בסיציליה

0 Comments


חושבים על חופשה בקטניה – העיר השנייה בגודלה בסיציליה, קיימת כבר כמעט 3,000 שנים והצליחה, באופן מופלא, לשרוד חבילות נופש לקטניהולהתפתח כנגד כל הסיכויים. השכן הלא נחמד שלה, הר הגעש אתנה, גרם לה לא מעט צרות במשך השנים ואם זה לא הספיק, באו כובשים שונים ומשונים והתעללו בתושביה בכל דרך אפשרית, מגירוש המוני ועד מכירה לעבדות, אך כמו שירושלים שלנו הצליחה לזקוף את ראשה בכל פעם מחדש (למרות שספגה חבטות קשות עוד הרבה יותר), גם קטניה התאוששה מהמכות שנחתו עליה ובתקופת הרנסאנס היא הפכה לבירת הבארוק של אירופה, כששני הארכיטקטים המדהימים, ג’ובאני באטיסטה ואקאריני ו פרנצ’סקו באטאגליה, פיארו את רחובותיה במבנים מלאי הוד ופאר. לצד בנייני הבארוק המרשימים שלה, קטניה היא עיר סיציליאנית חיה ובועטת, עם המולה ברחובות, רעש קקופוני והרבה מסעדות ביתיות ודוכני שוק המגישים אוכל מקומי נפלא.

מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך חופשה בקטניה ?

הקתדרלה המרכזית של קטניה (Duomo di Catania) היא אחד מן המבנים היפים בעיר. יצירתחופשה בקטניה המופת הארכיטקטונית הזו, השוכנת על פיאצה גדולה ויפה במרכז העיר, לא רחוק מאתרים מעניינים אחרים, משלבת בתוכה מוטיבים נורמניים עם סגנון בארוק. היא נבנתה לראשונה לפני כמעט 1,000 שנים על חורבותיהן של מרחצאות רומיים עתיקים ומאז עברה כמה וכמה גלגולים, כמו הרבה מבנים אחרים בסיציליה. בחזית הכנסייה ובחלל הפנימי שלה, תוכלו להתפעל מעיטורים מרהיבים וציורי קיר יפהפיים.

מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך החופשה בקטניה Click To Tweet

מבצר אורסינו (Castello Ursino) נבנה לפני כשמונה מאות שנים בידי מלך סיציליה, פרדריק השני ויחסית לגילו המתקדם, אפשר לומר שהוא פשוט במצב מצוין. כל המגדלים והחומות עומדים ללא פגע וכנ”ל גם לא מעט מהמבנים הפנימיים, מה שיאפשר לכם להסתובב ולטייל בתוכו, לראות איך נראה מבצר טיפוסי במאה ה-13, לצלם תמונות מרהיבות מעל החומה ולבקר במוזיאון הקטן והנהדר שנמצא בתוך המבצר ושבו מוצגים כלי נשק אביריים מימי הביניים, כמו גם שלל פסלים ופסיפסים מתקופת יוון העתיקה, שנמצאו בחפירות באזור.

חופשה בקטניה המנזר הבנדיקטיני של קטניה (Monastero dei Benedettini) שוכן, אף הוא במרכז העיר. המבנה העצום והמרשים הזה נבנה לפני כחמש מאות שנים ונחשב לאחד מהמנזרים הגדולים והחשובים של המסדר הבנדיקטיני (היום משמש המבנה את האוניברסיטה) . כמו כנסיות ומנזרים רבים בסיציליה, גם כאן ניתן לראות שילוב של כמה סגנונות אדריכליים, עם חזית יפהפייה בסגנון הבארוק, שנוספה למבנה שנים רבות לאחר בנייתו. שווה לשוטט במקום בנחת ולגלות את פינותיו הקסומות והחצרות הפנימיות וכדאי לכם גם לעלות לגג ולתצפת על המרכז העתיק של העיר.

כנסיית סנט ניקולו ל’ארנה (Chiesa di San Nicoló l’Arena) מהווה, גם היא, חלק מהמתחם של המנזר. היא נבנתה על חורבותיו של אקרופוליס יווני בן יותר מאלפיים שנה והעמודים שלו שולבו, באופן קצת מוזר בחזית שלה, אשר לא הושלמה אף פעם…

החופשה בקטניה יכלול גם חופים מדהימים

עוד אתרים היסטוריים שכדאי לכם לבקר בחופשה בקטניה כוללים את התיאטרון הרומי העתיק (Teatro Romano), הנמצא לא רחוק מהקתדרלה הגדולה וכמובן, השער העצום והיפהפה שנבנה לפני 250 שנה לכבוד מלך סיציליה פרדיננד והוקדש מאוחר יותר לזכרו של המלחין האיטלקי הדגול, גאריבאלדי (ואכן, שמו של השער הוא Porta Garibaldi).

החוף הטוב ביותר בסביבת קטניה הוא Lido Azzurro, הנמצא כרבע שעה מדרום לעיר ומציע דילים לקטניה קילומטרים של חוף חולי ומים חמימים ונעימים. תוכלו ליהנות כאן מכל שירותי החוף, כולל מיטות שיזוף, מקלחות, מסעדות ובארים נחמדים ואזור משחק לילדים.

בסמיכות לעיר נמצאים גם שני חופים קצת יותר “פראיים”, שלא מתאימים כל כך לשחייה, אך בהחלט כדאי לכם לבקר בהם אם אתם מחפשים לברוח מהעיר וליהנות מנוף מדהים, שקט ומעט רומנטיקה… בחוף San Giovanni Li Cuti יש שפע של סלעים געשיים ואפר געשי שהועפו לכאן מלועו הזועם של האתנה ואילו בסמוך לכפר Aci Castello, הנמצא 15 ק”מ צפונית לקטניה, יש צוק מרשים המתנוסס מעל החוף ועליו מבצר קטן, שניתן לעלות אליו ולבקר בו.

ועוד טיפ אחד נוסף לחופשה בקטניה , לפני שמסיימים את המאמר: כדאי לכם לצאת לסיור מודרך בהר הגעש אתנה, הסמוך לקטניה. זהו אחד מהרי הגעש הפעילים ביותר באירופה ויש שלל מסלולי הליכה, קלים, בינוניים, או קשים. שווה בהחלט ! לא כל יום מתקרבים להר געש פעיל.

דילים לקטניה , חבילות נופש לקטניה, טיסות לקטניה, טיול מאורגן לקטניה

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה בקטניה בת 3000 שנה - העיר השנייה בגודלה בסיציליה
Article Name
חופשה בקטניה בת 3000 שנה - העיר השנייה בגודלה בסיציליה
Description
מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך חופשה בקטניה ? הקתדרלה המרכזית של קטניה (Duomo di Catania) היא אחד מן המבנים היפים בעיר. מבצר אורסינו (Castello Ursino) נבנה לפני כשמונה מאות שנים בידי מלך סיציליה, פרדריק השני. המנזר הבנדיקטיני של קטניה (Monastero dei Benedettini) שוכן, אף הוא במרכז העיר. התיאטרון הרומי העתיק (Teatro Romano), הנמצא לא רחוק מהקתדרלה הגדולה
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,