Menu

חופשה באמסטרדם – היופי ,האווירה הנינוחה, ותעלות המים השלוות

0 Comments


אמסטרדם משלבת בחינניות רבה בין היופי הארכיטקטוני המדהים של מרכז העיר, שנבנה חופשה באמסטרדםבמאה ה-17, עת הייתה זו אחת מערי הסחר העשירות בעולם, ובין תעלות מים שלוות, שבילי אופניים, פארקים ירוקים, מוזיאונים בינלאומיים, חלונות אדומים ובתי קפה, שידועים לאו דווקא בזכות הקפה שהם מגישים… זוהי עיר קוסמופוליטית להפליא, עם אווירה מתירנית ונינוחה, המקבלת כל אחד בזרועות פתוחות ומציעה למבקרים בה המון מה לראות ולעשות במהלך חופשה באמסטרדם.

מה הכי כדאי לראות ולעשות במהלך חופשה באמסטרדם ?

קודם כל השכירו זוג אופניים מאחת מהחברות הרבות הפזורות בעיר, מכיוון שזוהי אחת מהדרכים הנוחות והכיפיות ביותר לגלות את אמסטרדם. עיר שטוחה, עם הרבה קילומטרים של שבילי אופניים מסודרים ונהגים אדיבים, שלא ירמסו אתכם ולא יורידו אתכם לשוליים… אם אופניים זה לא הקטע שלכם, תוכלו לשלב בין הליכה נעימה ברחובות העיר ובין נסיעה בחשמליות (Tram) ואוטובוסים ציבוריים… רשת החשמליות מכסה את רוב האטרקציות בעיר. הן זמינות וזול ופשוט לנסוע בהן (אתם יכולים לרכוש כרטיס פתוח ליום, יומיים, או יותר, המתאים לנסיעה בכל אמצעי התחבורה של חברת GVB, המכסה את אזור אמסטרדם, או לרכוש OV-chipkaart המכסה גם קווי רכבת ברחבי הולנד).

דילים לאמסטרדם צאו לשיטוט מהנה באזור Jordaan (“הירדן” בתרגום לעברית). זהו האזור הצעיר והתוסס של מרכז אמסטרדם, עם רחובות צרים, שלאורכם שלל בניינים ישנים ומלאי אופי ובהם גלריות קטנות ועכשוויות, חנויות של “ענתיקות” ובארים קטנים וספוגי אווירה, בהם תוכלו להתענג על כוס אספרסו, אגב צפייה בעוברים ושבים…

הליכה קצרצרה תביא אתכם מכאן לאזור תשעת הרחובות (De 9 Straatjes / The 9 Streets), המשתרע בין התעלות של העיר ובו שפע של חנויות אמנותיות מיוחדות, המוכרות פריטי וינטג’, ענתיקות ועוד.

מה הכי שווה לראות ולעשות במהלך החופשה באמסטרדם Click To Tweet

“כיכר המוזיאון” – הופעות, פעילויות ובריכת נוי ענקית

לא רחוק מכאן, במרחק של כמה דקות רכיבה על אופניים, נמצאת “כיכר המוזיאון” רחבת הידיים (Museumplein), שמסביבה שוכנים כמה מהמוזיאונים היותר טובים בעיר, שממש כדאי לכם לבקר בהם, אפילו אם מוזיאונים הם, בדרך כלל, לא הקטע שלכם בחיים… ה Rijksmuseum (“רייקסמוזיאום”) הוא אחד מהמוזיאונים הטובים בעולם ובו תוכלו להתפעל מיצירות אמנות מדהימות בנות מאות שנים, שיצרו כמה מהווירטואוזים הגדולים בתולדות המין האנושי. לידו נמצא מוזיאון ון-גוך, המוקדש כולו לצייר ההולנדי הנודע, ומוזיאון סטיידלק (Stedelijk Museum) המציג אמנות מודרנית.

הכיכר עצמה עברה מתיחת פנים לא מזמן ובחודשי הקיץ החמימים היא שוקקת חיים, עם תערוכות מתחת כיפת השמיים, הופעות, פעילויות ובריכת נוי ענקית, שילדים משכשכים בה את רגליהם.

עוד דרך מרתקת לגלות את אמסטרדם, היא דווקא מהמים… עולים על אחת מהספינות הקטנות טיול מאורגן לאמסטרדםהמציעות שייט בתעלות העתיקות והרוגעות של העיר (Canal cruising) וחולפים בנחת על פני הבניינים המדהימים בני מאות השנים. ישנם כמה וכמה אפשרויות לסיורי שייט, כולל שייט רומנטי בשעות הערב, עם ארוחה ומשקאות.

אחת מהנקודות הכי מתויירות באמסטרדם היא, ללא ספק, ביתה של אנה פרנק. אנשים מכל העולם, ויהודים בפרט, באים לבקר בבית בו התחבאה מהנאצים אותה נערה יהודייה צעירה, שהיומן שכתבה ריגש מיליוני קוראים בכל רחבי העולם.

ואם כבר במוזיאונים עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את המוזיאון המעולה השוכן בבית בו התגורר רמברנדט ומוקדש, כפי שכבר בוודאי ניחשתם, ליצירותיו של גדול אומניה של הולנד בכל הזמנים (Museum het Rembrandthuis) ואת המוזיאון להיסטוריה יהודית (Joods Historisch Museum), המציג את תולדותיה של הקהילה היהודית המפוארת של הולנד, ושנם, כמובן, גם כמה מוזיאונים

ועוד באמסטרדם…. קצת פחות שגרתי

קצת פחות שגרתיים, כמו מוזיאון החשיש והמריחואנה (Hash Marihuana & Hemp Museum), או מוזיאון הסקס של אמסטרדם (Sex Museum).

טיסות לאמסטרדםבין אם הגעתם לכאן עם הילדים ובין אם לאו, מומלץ שתבקרו במוזיאון הימי של הולנד (Het Scheepvaartmuseum). הולנד הייתה מעצמה ימית עולמית במשך שנים רבות והמוזיאון גדוש ועמוס במוצגים היסטוריים מעניינים, מאניות עץ ישנות, דרך מפות עתיקות ועד טלסקופים וציוד ניווט ויש גם הרבה מוצגים אינטראקטיביים ופעילויות המיועדות לצעירים שבחבורה.

עוד אטרקציות בעיר שעשויות להלהיב את הילדים שלכם במהלך חופשה באמסטרדם (ובהחלט גם אתכם) כוללות את מוזיאון השעווה מדאם טוסו (Madame Tussauds Amsterdam), בו מוצבות דמויותיהם של אלילי נוער, כמו הזמרת מדונה, או הכדורגלן רונלדיניו, את גן החיות Artis ואת מוזיאון המדע Nemo.

דילים לאמסטרדם , חבילות נופש לאמסטרדם

מה עוד כדאי לקרוא

The following two tabs change content below.
בליק הוא אתר אינטרנט, ששם לו למטרה להציג ללקוח הישראלי חווית קנייה חדשה של שירותי תיירות, באמצעות גלישה חווייתית ומגוון מוצרים במחירים אטרקטיביים.
Summary
חופשה באמסטרדם - היופי ,האווירה הנינוחה, ותעלות המים השלוות | בלוג - בליק תיירות
Article Name
חופשה באמסטרדם - היופי ,האווירה הנינוחה, ותעלות המים השלוות | בלוג - בליק תיירות
Description
מה הכי כדאי לראות ולעשות במהלך חופשה באמסטרדם ? צאו לשיטוט מהנה באזור Jordaan. הליכה קצרצרה לאזור תשעת הרחובות (De 9 Straatjes). במרחק של כמה דקות רכיבה על אופניים, נמצאת “כיכר המוזיאון” (Museumplein).... כמו מוזיאון החשיש והמריחואנה (Hash Marihuana & Hemp Museum), או מוזיאון הסקס של אמסטרדם (Sex Museum).
Author
Publisher Name
בליק תיירות
Publisher Logo
Tags: , , ,